پیام نخست وزیر پاکستان به مناسبت روز جهانی قدس، تمجید از ابتکار ایران

نخست وزیر پاکستان به مناسبت روز جهانی قدس با تمجید از ابتکار ایران در اعلام این روز و با ادای احترام به نبرد مردم این سرزمین بر تعهد جهانی، بر حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان، محمد شهباز شریف که هم اکنون برای انجام مراسم حج عمره در سرزمین وحی بسر می‌برد برای سربلندی جهان اسلام به ویژه آزادی فلسطین از چنگ رژیم اشغالگر اسرائیل، و رفع چالش‌های پیش روی ملل اسلامی از جمله در کشمیر دعا کرد.

وی در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: کشور برادر جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۹۷۹ میلادی برای اولین ابتکار برگزاری جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس آغاز کرد و اکنون این به یک عهد جهانی برای حمایت و همبستگی با مردم فلسطین تبدیل شده است. 

شهباز شریف افزود: مسلمین جهان همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان علیه تداوم اشغال فلسطین توسط رژیم اسرائیل ظاهرات کرده و حمایت خود از نبرد مردم فلسطین را اعلام می‌کنند. 

وی تاکید کرد: در ایام ماه مبارک رمضان و اکنون در روز جهانی قدس پاکستان همگام با دیگر ملت‌های مسلمان جهان ظلم و ستم صهیونیست‌ها علیه فلسطین را محکوم و برای تداوم حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین تجدید عهد می‌کنند. 

نخست وزیر پاکستان با ادعای احترام به شهدای راه آزادی قدس شریف و ابراز همبستگی با مردم فلسطین و کشمیر، گفت: به زودی نعمت آزادی و استقلال از سوی خداوند متعال به مردم غیور فلسطین اعطا خواهد شد و تمامی مسلمانان جهان از جمله پاکستان برای سربلندی فلسطین دعا می‌کنند. 

وی از نهادهای حقوق بشری جهان به ویژه سازمان ملل خواست تا در اجرای قطعنامه‌های مرتبط با فلسطین نقش آفرینی و به حل مسالمت آمیز مناقشه فلسطین اطمینان دهند. 

ملت مسلمان پاکستان طی روزهای اخیر با برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف این کشور تعرض نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و سرکوب نمازگزاران بی‌دفاع فلسطینی را محکوم کرده و امروز نیز پس از اقامه نماز جمعه راهپیمایی‌های باشکوه روز جهانی قدس با حضور احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان که تجلی وحدت مسلمین این کشور همسایه است، در سراسر پاکستان برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    1 0
    فعلا آفرین تا ببینیم مواضع بعدیت چه خواهد بود آقای شهباز شریف لولایی.
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    1 0
    خوب پاکستان مغضوب چین و روسیه و ایران شده بدجور خراب کرده ولی ما از عمران خان حمایت خواهیم کرد نه از کودتا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس