کد خبر 1368068
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۳
خبر ویژه

خبرگزاری خبرآنلاین مدعی نگرانی برای غرق شدن کشور شد!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: سردبیر این خبرگزاری وابسته به برخی مدیران دولت سابق، به نقل از سردبیر خود نوشت: «جناب رئیسی، بسیاری از هم‌نسلان من نه از بحبوحه انقلاب‌ ترسیدند، نه از حوادث ‌تروریستی اول انقلاب، نه جنگ تحمیلی، نه حوادث ۷۸، ۸۸، ۹۸ و... اما بعد از رئیس‌جمهور شدن شما در انتخابات ۱۴۰۰ در غیاب اکثریت ملت، و ناکارآمدی دولت سیزدهم، نگران غرق شدن مملکتند. از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود».

پیمانکاری خبرآنلاین برای مدیریت ‌اشرافی بیرون رانده شده از دولت در ماه‌های اخیر، در حالی است که همین رسانه در دوران هشت ساله دولت تدبیر و امید صرفا سرگرم ماله‌کشی روی فجایع مدیریتی دولت بود: نه از واگذاری بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رانت در جریان حراج میلیاردها دلار ارز دولتی و سکه نگران می‌شد، نه تورم ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ درصدی اقلام مختلف نگرانش می‌کرد، نه دیپلماسی التماسی و اظهار عجز مقامات دولت وقت مانند نوبخت و زنگنه مبنی بر اینکه حتی یک قطره نفت هم نمی‌توانیم بفروشم، نه فساد و اختلاس چند ده هزار میلیارد تومانی در صندوق فرهنگیان و شرکت‌ها و کارخانه‌های مفت واگذار شده، نه نابودی برنامه هسته‌ای، نه دامن زدن به اغتشاش و آشوب در آبان ۱۳۹۸، و نه جرأت دادن به دشمن در زمینه زیر پا گذاشتن یکطرفه توافق و ‌ترور شهید سلیمانی.

نکته بعدی اینکه نویسنده متن مذکور عمدا نمی‌گوید در انقلاب یا دفاع مقدس و چالش‌های مشابه کجا بوده، چرا که اصلا نقشی در این موارد یا موارد مشابه نداشته است. البته کارنامه او در دهه اخیر و پادویی برای ‌اشرافیت غربگرا روشن است چنانکه با اطلاع از بی‌آبرویی مدعیان اعتدال و اصلاحات، خود را به‌عنوان «ما اصولگراها» در رسانه جا زده و از همین طریق عنوان دزدی و تلاش برای برچسب زدن به اصولگرایان و نیروهای انقلابی، ارتزاق کرده است.

این نکته هم گفتنی است که «خبرآنلاین» در تاریخ ۱۹ بهمن ۹۲، یادداشتی موهن با عنوان «جایزه بهترین کارگردانی برای روحانی؛ در حاشیه چگونگی توزیع کالاهای اساسی» منتشر کرد که احتمالا جناب سردبیر و شرکا خواب بودند و آن روزها احساس نگرانی نمی‌کردند. در آن تحلیل موهن و آمیخته با وقاحت آمده بود: «توزیع سبد کالا با شیوه‌ای که انجام شد، نه یک اتفاق بود و نه عملی که تبعات آن برای روحانی و مردانش غیرقابل پیش‌بینی باشد. او دقیقاًً همین- ازدحام، دعوا و مرافعه و احیانا له شدن زیر دست و پا- را پیش‌بینی می‌کرد و اصلا آن را برای پیشبرد استراتژی خارجی خود لازم داشت. نگاه کنیم به اظهارات اخیر وندی شرمن که گفته «شما در اخبار دیدید ایران اخیرا به‌طور قابل مشاهده‌ای غذا بین مردم فقیر جامعه توزیع کرده تا نشان دهد کاهش محدود تحریم‌ها، تأثیر مستقیم داشته». این دقیقاًً همان نتیجه‌ای بوده که روحانی از توزیع سبد کالا داشته، روحانی به یک نمایش برای ارائه در جشنواره‌های خارجی نیازمند بود؛ اینکه مردم حاضرند برای چند کیلو مرغ و برنج با هم درگیر شوند. درست است که روش توزیع چندان مناسب نبود، اما اگر بتوان جایزه فستیوال جهانی را به خود گرفت، به تحقیر چند روزه‌ای که بازیگران آن شدند، می‌ارزید»!

جهت اطلاع جناب سردبیر، دوران نگران‌کننده همان دورانی بود که سوءمدیریت فاحش از سر و کول مدیریت ‌اشرافی در دولت بالا می‌رفت. اما حالا که دولتی با انگیزه و همت سر کار آمده و بسیاری از شاخص‌های اقتصاد را مثبت و یا شتاب شاخص‌های منفی گرفته، طبیعتاً باید آمریکا، اسرائیل و انگلیس نگران باشند، نه کسانی که ماسک اصولگرا به‌صورت زده‌اند.

و نکته آخر اینکه ائتلاف متبوع خبرآنلاین (خاتمی و ۱۶ حزب و گروه اصلاح‌طلب) در انتخابات ۱۴۰۰، با قاطعیت از آقای همتی حمایت می‌کرد، اما با بی‌اعتنایی مطلق قاطبه مردم مواجه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    8 0
    متاسفانه این کانال ها و رسانه های زرد افسادطلب تبدیل به چاه بدبو شده اند و کاری جز تخریب امید در مردم و سیاه نمایی از اوضاع کشور با بزرگنمایی ویرانی هایی که دولت اصلاح طلب بنفش مسبب آن است ندارند
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    2 0
    به قول دوستمان فقط باید گفت اصلاح طلبان ....ـ..آور !
  • ممد IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    اگر در شهر مست گیرند هر آنچه که هست گیرند
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 1
    گرانی گرانی هرروز بدتر از دیروز
  • SE ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    2 0
    یک ساواکی نفوذی نقاب زده دقیقا همین خصوصیات را دارد، نه از بحبوحه انقلاب‌ ترسیده، نه از حوادث ‌تروریستی اول انقلاب، نه جنگ تحمیلی، نه حوادث ۷۸، ۸۸، ۹۸ و نه از جناب عزرائیل چون خودش در همه این اتفافات نوکری ابلیس را میکرده
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 1
    نه اینکه قاطبه مردم به خاتمی و16 حزب اهمیتی ندادند واومدن به شما رای دادن
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    1 0
    از صدر اسلام تا اوائل سده‌ی چهاردهم هجری قمری، دینار، که یک واحد پول فلزى از جنس طلا با وزن مشخص بود، در میان مسلمانان رایج بود. مزیت این پول آن بود که با گذشت زمان ارزش آن کاهش نمی‌یافت؛ مثلاً قیمت متوسط گوسفند در زمان‌های متمادی، همواره حدود یک دینار بود. این امر باعث می‌شد که وقتی کسی پولی را قرض‌الحسنه می‌داد، در زمان پس گرفتن پولش، متضرر نمی‌شد؛ اما متأسفانه ارزش پول اعتباری بدون پشتوانه‌ی فعلی ریال، دائماً کم می‌شود. لذا اکنون لازم است یک واحد پول ملی جدید داشته باشیم که ارزشش همواره معادل وزن مشخصی از طلا باشد. اگر این واحد جدید معادل یک میلی‌گرم طلای ۲۴ عیار تعریف شود، در این لحظه معادل ۱۷۶۰ تومان (۱۷۶۰۰ ریال) بوده، و یک دلار آمریکا نیز در همین لحظه، تقریباً معادل ۱۶ واحد جدید پول ملی می‌گردد؛ اما قیمت یک گرم طلای ۲۴ عیار همواره براساس تعریف قانونی، هزار واحد جدید پول ملی خواهد بود و این امر باید توسط بانک مرکزی و دولت، نظارت، و با پشتوانه‌ی ذخائر طلای بانک مرکزی، کنترل و مدیریت گردد. به این ترتیب در زمان شروع اجرای طرح تثبیت ارزش پول ملی در برابر طلا، موجودی ریالی تمام حساب‌ها، با توجه به قیمت ریالی طلای ۲۴ عیار در آن لحظه، به معادل واحد جدید تبدیل، و اسکناس‌های ریالی با اسکناس‌های این واحد، به‌تدریج، اما با همان نرخ برابری منجمد شده در لحظه‌ی شروع، جایگزین می‌گردد؛ در نتیجه، هم تمام صفرهای زیادی قیمت‌ها با واحد ریال از بین می‌رود، و هم پول با گذشت زمان دیگر از ارزش نمی‌افتد و دچار تورم نمی‌شود؛ ضمن آنکه سنت قرض‌الحسنه هم احیاء می‌گردد و می‌توان سود را هم از نظام بانکی حذف، و بانک‌داری اسلامی بدون ربا را محقق کرد. این پول در برابر ارزهای خارجی، ارزشش با مرور زمان کم نخواهد شد، زیرا قیمت طلا به هر ارزی که مبنا باشد، در دراز مدت افزایش می‌یابد؛ در نتیجه امکان تبدیل شدن به واحد پول بین‌المللی را هم خواهد داشت. مزیت دیگر این پول آن است که دیگر دلالی طلا، سکه و ارز با این پول سودی نخواهد داشت، زیرا قیمت طلا و سکه به این پول همیشه ثابت است، و قیمت ارز به این پول نیز تک‌نرخی و شناور شده، و به مرور زمان کاهش می‌یابد، و دیگر نیازی به دخالت دولت در بازار ارز وجود نخواهد داشت، در نتیجه نقدینگی بهتر به سمت تولید هدایت خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس