کد خبر 1366799
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
افزایش قدرت تحرک «نزاجا» در حوزه زرهی و ادوات سنگین/ ارتقای قدرت کشنده‌های فوق سنگین نیروی زمینی

سرهنگ «فرج‌زاده» با اشاره به افزایش قدرت تحرک نیروی زمینی ارتش در حوزه زرهی، توپخانه و ادوات سنگین گفت: نزاجا در راستای افزایش قدرت تحرک خود در حوزه زرهی و ادوات سنگین، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش مشرق، سرهنگ «حمیدرضا فرج‌زاده» فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه سوم نزاجا اظهار داشت: امروز نیروی زمینی ارتش در راستای افزایش قدرت تحرک خود در حوزه زرهی و ادوات سنگین به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته است که گوشه‌ای از این توانمندی‌ها را در رزمایش‌های سه‌گانه سال ۱۴۰۰ ملاحظه کردیم.

وی افزود: برنامه پنج ساله‌ای را جهت احیای کِشنده‌های فوق سنگین و تانک‌برهای نیروی زمینی در نظر داشتیم که با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که کشور و نیروهای مسلح ما با آن مواجه شدند، این اقدام تا حدودی تحت تأثیر قرار گرفت.

سرهنگ فرج‌زاده ادامه داد: امروز با همت و تلاش فرزندان و متخصصان غیور این مرز و بوم، سامانه‌های فوق سنگین و تانک‌برهای نزاجا طی یک دوره سه ساله بهینه‌سازی و احیا شدند؛ ضمن اینکه بر قدرت، کارآیی و بازدهی این تجهیزات نیز افزوده شد.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه سوم نزاجا اضافه کرد: امروز قدرت تحرک نیروی زمینی در حوزه زرهی، توپخانه و ادوات سنگین مثال‌زدنی است و ما خرسندیم که توانستیم فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی را در این حوزه به مرحله اجرا دربیاوریم.

وی گفت: نیروی زمینی دارای چندین پشتیبانی منطقه‌ای است که پشتیبانی منطقه ۳ تهران یکی از بزرگ‌ترین و حساس‌ترین پشتیبانی‌های ارتش در سطح کشور است؛ ما در این منطقه، ۱۰ طبقه آمادی را پشتیبانی می‌کنیم که شامل، سلاح، تجهیزات، مهمات، ترابری و تحرک و... در کل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است.

سرهنگ فرج‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ما تحرک تیپ‌های زرهی و انتقال آن‌ها به مناطق دوردست است؛ نیروی زمینی ارتش در سال ۱۴۰۰ سه رزمایش وسیع در سراسر کشور انجام داد که مهم‌ترین آن، رزمایش «فاتحان خیبر» در منطقه شمال‌غرب بود که ستون اصلی در ترابری یگان‌های زرهی توسط کشنده‌های فوق سنگین منطقه سوم پشتیبانی تهران انجام شد و این افتخاری برای متخصصان ما محسوب می‌شود.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 2
    تسلیحات زرهی در جنگ های امروزی و آینده به علت وفور موشک های ضد زره حرفی برای گفتن ندارند. نمونه بارز آن جنگ قره باق و روسیه و اوکراین که گردان های زرهی خیلی راحت منهدم شدند، بدون آنکه بتوانند کاری انجام دهند. سرمایه گذاری ها باید بیشتر روی پهپادی و موشکی باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس