رهگیری پهپادها و جت‌های اف-16 ترکیه ازسوی جنگنده‌های یونان

وزارت دفاع یونان بار دیگر از نقض حریم هوایی خود از سوی هواپیماهای نظامی ترکیه بر فراز دریای اژه خبر داد.

به گزارش مشرق، منابع خبری یونانی یکشنبه شب به وقت تهران از نقض حریم  هوایی این کشور از سوی جنگنده‌های و پهپادهای ارتش ترکیه خبر دادند.

به گزارش رسانه‌های یونانی، در روز شنبه مصادف با «عید پاک» در این کشور ۱۶ تخلف از سوی  نیروی هوایی ترکیه بر فراز حریم هوایی یونان صورت گرفت.

بر اساس داده‌های وزارت دفاع یونان، دو فروند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) و یک دسته پروازی سه فروندی جنگنده «اف-۱۶» با پرواز بر فراز دریای اژه حریم هوایی یونان را نقض کردند. وزارت دفاع یونان اعلام کرده که این هواپیماها مطابق با قوانین بین‌المللی شناسایی و رهگیری شدند.

اخیرا، روزنامه «گریک سیتی تایمز»  به نقل از تحلیلگران اذعان کردند که رادارها و موشک‌های جنگنده‌های یونان این توانایی را دارند که جنگنده‌های ترکیه را شناسایی کرده و قبل از اینکه خلبانان متوجه شوند به آنها حمله کنند.

تحلیلگران گفتند که ضروری است ترکیه ناوگان جنگنده «اف-۱۶» خود را به اف-۱۶ بلاک ارتقا دهد، ارتقایی که در حال حاضر در یونان در حال انجام است اما در ترکیه انجام نشده است.

«عبدالله آغار» متخصص امور دفاعی و امنیتی ترکیه گفت: «این موضوع برای دریای اژه حیاتی است. اگر توازن قوا در دریای اژه از بین برود، احتمال شکست در نبردهای هوایی افزایش می‌یابد. همانطور که می‌دانید یونان جنگنده‌های رافال را خریده که بالاترین کیفیت راداری را دارد و در حال خرید موشک‌های "متئور" است که  اینها ما را نگران می‌کند.»

وی افزود: «ما چنین جنگنده پیشرفته‌ای نداریم، اما یونان جنگنده‌های جدیدی دارد که از فرانسه خرید کرده است. اگر ما این هواپیماها را نگیریم، یونان جنگنده‌های ما را سرنگون خواهد کرد.»

روزنامه ترکیه‌ای «ملیت» نیز نوشت که اگر کنگره آمریکا از فروش جنگنده های اف-۱۶ به این کشور امتناع کند، ترکیه ممکن است خرید هواپیمای سوخو-۵۷ روسیه را بررسی کند.

ملیت نوشت، آنکارا از واشنگتن ۴۰ فروند جت جنگنده اف-۱۶ بلوک ۷۰ و ۸۰ کیت ارتقاء بلاک ۷۰ برای جنگنده‌های  خود درخواست کرده است. اگر این درخواست مورد تایید قرار نگیرد، آنکارا به دنبال جایگزین‌هایی از جمله سوخو-۵۷ ساخت خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    8 9
    ایران یک‌ اسم آذری است که از‌کتاب باستانی اوستا گرقته شده و اوستا میز یک‌کتاب آذری نوشته زرتشتِ آذری از سبلانِ آذربایجان است.
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      8 5
      شما ترکها یک توهم تورکی آذری دارید. اوستا از آذربایجان نبوده بلکه این جعل مکانی در زمان ساسانیان رخ داده تا با هجوم فرهنگ یونان مقابله کنند. کل ماجرای زرتشتی گری در بلخ و حومه بلخ بوده. این دین توهمی که درواقع سیاره مشتری یا همان اورمزد را میپرستند. این خرافه پرستان دین علمی و خوب ما را نابود کردند که اسمش میتراییسم بوده. میترا به عنوان مرکز جهان و سرور همه خدایان جهان درنظر گرفته شده بود ولی زرتشتیان یک مشت خرافی بودند و در کتابشان نوشته شده ما آریایی هستیم. ما یعنی اونها نه من
    • ناشناس IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      7 0
      چه ربطی به متن بالا داره
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      3 5
      داره ترك ها رو مسخره مي كنه چون تركها استاد مصادره به مطلوب هستن
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      4 2
      کشور آناتولی درست است نه نام جعلی و صهیونیستی و فاشیستی ترکیه
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    7 8
    ترکیه دایم همسایگان رو اذیت میکنه آبروی ترک ها رو برده
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 8
    متاسفانه برخی برادران فارس مان، آرمانهای شاه داریوش در گسترش مرزهای ایران را فراموش کرده اند ولی ما ترک ها راه آلب ارسلان را در گسترش مرزهای ایران ادامه میدهیم.
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    6 6
    ایرانیان ترک هم درکنار دیگر ایرانیان در مقابل حمله مغول مبارزه کرده اند.
  • علی IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    4 4
    یه زمان آسمان یونان شده بود اتوبان ترکیه اما الان با تغییر قوا و در اختیار گرفتن جنگنده رافایل موازنه قدرت به نفع یونان شده
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 6
    دولت ترکیه فتنه گر منطقه است و روزی چوب آن را خواهد خورد
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    6 7
    به زودی آنکارا به دست بوسی،‌ ژنرال بزرگ لشکر‌محمد ص،‌ ژنرال قاآنی کبیر خواهد آمد
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 1
      چه جنس نابی ...از کجا خریدی آدرس به ما هم میدی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس