کد خبر 1366724
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
ارتش یمن: ائتلاف سعودی ۱۳۳ بار آتش بس را نقض کرده است

یک منبع نظامی یمنی از ۱۳۳ بار نقض آتش بس طی ۲۴ ساعت اخیر توسط ائتلاف سعودی و مزدورانش در استان‌های مختلف این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد، نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش ۱۳۳ بار آتش بس بشر دوستانه و نظامی را طی ۲۴ ساعت گذشته نقض کرده‌اند.

به گفته این منبع: نقض‌ها در قالب ۹۱ بار نقض حریم هوایی با استفاده از پرواز هواپیماهای شناسایی مسلح و جاسوسی در استان‌های مارب، حجه، الجوف، صعده، البیضاء، الحدیده و عمران انجام گرفته است.

همچنین ۸ مورد حمله توپخانه‌ای از سوی مزدوران ائتلاف سعودی علیه منازل مردم بی دفاع در روستای الزور و پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمه در اللجمه، الطلعه، البلق الشرق و استان مارب بوده است.

این نیروها ۳۳ بار نیز اقدام به آتش باری به سوزی خانه شهروندان و مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در استان‌های مارب، الضالع، حجه و جبهه‌های مختلف کرده‌اند.

در این حال محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده دولت مردمی یمن نیز از عدم جدیت متجاوزان سعودی برای بسط صلح در کشورش خبر داد و در تویتر خود نوشت: ادامه بسته ماندن فرودگاه صنعاء و عدم اجازه یافتن انجام پروازهای مورد توافق در کنار و عدم صدور مجوز حرکت کشتی ها، کارشکنی‌های واضحی است که عدم جدیت اشغالگران را برای بسط صلح نشان می‌دهد.

شرکت خطوط هوایی یمن هم در این رابطه اعلام کرد، اولین پرواز تجاری اش از فرودگاه بین المللی صنعاء را که قرار بود بعد از ۶ سال وقفه به مقصد اردن انجام شود به تعویق انداخته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس