کد خبر 1365959
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
‍ نجات کوهنورد حادثه دیده در ارتفاعات روستای «گوگجه» سقز

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان گفت: پیرمرد ۵۵ ساله بعد از ۶ ساعت تلاش توسط دو تیم امداد و نجات کوهستان از ارتفاعات روبروی روستای «گوگجه» محور سقز به مریوان نجات یافت.

به گزارش مشرق، مهدی خوش قدم روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اعلام به واحد عملیاتی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر کردستان در ساعت ۱۴ و ۲۸ دقیقه دوم اردیبهشت ماه سال جاری، دو تیم عملیاتی کوهستان و دو دستگاه آمبولانس به ارتفاعات روبروی روستای «گوگجه» اعزام شده و مصدوم ۵۵ ساله را نجات دادند.

وی افزود: این حادثه در کیلومتر ۹۵ محور سقز به مریوان و در «روستای گوگجه» به دلیل سقوط کوهنورد از کوه به وقوع پیوست که پس از وقوع این حادثه نجاتگران پایگاه امداد و نجات گردنه صاحب شهرستان سقز به محل حادثه اعزام شدند و عملیات امدادی ساعت ۱۸ و پنج دقیقه آغاز شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان اعلام کرد: عملیات نجات کوهنورد ۵۵ ساله تا ۵۰ دقیقه بامداد روز سوم اردیبهشت ماه ادامه داشت.

خوش قدم افزود: مصدوم ۵۵ ساله رها سازی شده به علت سقوط از ارتفاع دچار شکستگی لگن و مچ پای چپ شده بود که نجاتگران در محل به وسیله تجهیزات تخصصی تا ارتفاع ۲ هزار و ۹۵۰ متری پیاده اقدام به انتقال مصدوم کرده و به مرکز درمانی شفای شهرستان سقز منتقل شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس