مسئولینی که خوب برنامه‌ریزی نمی‌کنند اعتقاد به معادشان ضعیف است

حجت‌الاسلام پناهیان گفت:مدیر باید به معاد اعتقاد داشته باشد. مسئولینی که خوب برنامه‌ریزی نمی‌کنند اعتقاد به معادشان ضعیف است.

به گزارش مشرق، همایش «تا ابد زندگی»، با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان، حجت‌الاسلام عابدینی، حجت‌الاسلام شجاعی و شعرخوانی احمد بابایی همراه با تلاوت قرآن توسط مهدی عادلی در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد. اجرای این برنامه نیز برعهده سید بشیر حسینی بود.

حجت الاسلام پناهیان گفت: معاد و اعتقاد به معاد بیشترین فایده را برای انسان دارد. وقتی کسی اعتقاد به معاد دارد نگاه و دیدگاهش بلند می‌شود و برنامه‌ریزی بهتری برای این دنیا دارد.

وی افزود: همین نقشه‌هایی که در درست دارید و آدرس‌ها را به شکل‌های مختلف پیدا می‌کنید همه چیز را از بالا نگاه می‌کنید و مسیر را می‌یابید. اعتقاد به معاد هم همین مساله را مطرح می‌کنید.

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: اعتقاد به معاد برای مسئولان کشور لازم است. اگر مسئولان اعتقاد به معاد داشته باشند یعنی افق دیدشان بلند است. یک روزی همه جهانیان به این مساله خواهند رسید. مدیر باید به معاد اعتقاد داشته باشد. مسئولینی که خوب برنامه‌ریزی نمی‌کنند اعتقاد به معادشان ضعیف است.

وی افزود: وقتی می‌گوئیم گناه، ذهن همه به شل حجابی معطوف می‌شود. اولین گناه باید گناهان بزرگ باشد. باید به این مساله فکر کنیم که مسئولینی که خوب کار می‌کنند نزد رسول خدا مهمان می‌شوند.

این روحانی ادامه داد: اعتقاد به معاد عقل را فربه می‌کند. وقتی خداوند معاد را مطرح می‌کند توجه به معاد انسان را غرق می‌کند برای این نیست که آخرت را آباد کنیم بلکه پیش از رسیدن به آخرت اثرش را در این دنیا می‌بینیم. امیرالمومنین به هر مسئولی حتی معاویه می‌خواست گوشزد کند معاد را برای او یادآوری می‌کردند.

وی افزود: کسی که معاداندیش باشد دوراندیش است. کسی که معاد را باور نداشته باشد دوراندیش نیست. ما اگر معاد را درست در مدارس آموزش دهیم وقتی روزی در رده مسئولین جامعه قرار گرفتند می‌توانند مدیریت درستی داشته باشند.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: برخی می‌گویند مدیران غربی خوب کار می‌کنند و اعتقاد به معاد هم ندارند، اگر قدرت نظامی غربی را بگیرند تکنولوژی نجاتشان نمی‌دهد. غربی‌ها چرا کشتار می‌کنند تا محصولاتشان را بفروشند معلوم است با این تکنولوژی نمی‌توانند زندگی کنند. کسی که می‌گوید مدیران کشورهای غربی خوب عمل می‌کنند چه نیازی به قتل عام دارند. بدون جنایت کار آن‌ها پیش نمی‌رود.

وی افزود: زمانی بلوک شرق مارکسیستی رونق داشت و ما با کسانی که جذب مارکسیست شده بودند مشکل داشتیم تا اینکه سرانجام به فروپاشی رسید. بدون توجه به معاد روش‌ها جواب نمی‌دهد. نظام دیکتاتوری از زمان مائو در چین شروع شد و بسیاری از وجوه کرامت انسانی در چین نیست. آیا ما حاضر هستیم مثل چینی‌ها زندگی کنیم؟

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: کسانی که ما را معاداندیش می‌کنند دنیا و آخرت را آباد می‌کنند. دانشجویان از کتاب‌هایی که نشر معارف منتشر می‌کنند استقبال می‌کنند و این کتاب‌ها فواید بسیاری برای علاقه‌مندان این حوزه دارد.

رونمایی از کتاب سه جلدی «تا ابد زندگی»

در ادامه از کتاب سه جلدی «تا ابد زندگی» (شرح احادیث کتاب الموت بحارالانوار) نوشته محمدرضا عابدینی که از سوی مؤسسه مطالعات اسلامی رواسی منتشر شده بود در شبستان مصلی امام خمینی (ره) رونمایی شد.

در این کتاب آمده است: «معاد جایگاه ویژه‌ای در منظومه معارف دنیا دارد به گونه‌ای که بسیاری از آویزه‌های دنیا در پرتو معاد به روشنی درک می‌شوند و بدون آن دریافت همه ابعاد این منظومه ناممکن است.

بر این اساس بحث از معاد نه تنها موجب شناخت زندگی پس از مرگ می‌شود بلکه در انسان‌شناسی عدل، نبوت و امامت مؤثر است. وقتی شناخت دقیق توحید نیز در سایه سار معاد نه تنها چنین نقشی در تبیین نظام اعتقادی دارد بلکه در مباحث تربیتی و سلوکی نیز تأثیرگذار است کما اینکه بحث معاد می‌تواند به عنوان یکی از پایه‌های مهم الگوی حکمرانی جامعه اسلامی نقش‌آفرینی کند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • احسان معتمدی IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    من بعنوان کدخدا تمام کارگران شهرداری اعلام میکنم هر فردی که لیاقت و توانایی یک مسیولیت را نداشته باشد حقوقش حرام و شغلش دزدی است او صندلی خدمت در کشور امام زمان را دزدیده لذا آقایان مواظب باشند ما چهار چشمی مواظب شماها هستیم
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    چه خبر از شفافیت؟! دیگه رگ گردن بیرون نمیاد؟! زمینهای سعادت آباد الان متری چنده؟!
  • ايراني IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    شيخ در مورد منزلشون اشاره اي هم بفرمايند شايعات زياد شده هاااااااااا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس