کد خبر 1365891
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
تلاش دوباره آمریکا برای مقصرنمایی ایران درباره مذاکرات وین

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بار دیگر تلاش کرده نقش کشورش در ایجاد وقفه در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین را انکار کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیندا توماس گرینفیلد»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ضمن انکار مسئولیت واشنگتن در ایجاد وقفه در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین تلاش کرده تهران را مقصر حاصل نشدن توافق در هفته‌های گذشته نشان دهد.

گرینفیلد در گفت‌وگو با پایگاه «نیوعرب» درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین گفت: «ما به توافق نرسیده‌ایم و ممکن است به آن نقطه نرسیم. دنیا خواستار اقدام در این زمینه است و این ایران است که جلوی تلاش‌ها را سد کرده است.»

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شده است. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف به ویژه ایران را به کند کردن روند مذاکرات متهم کند. تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی یکی از تاکتیک‌های ضلع غربی مذاکرات وین در ماه‌های گذشته برای تحت فشار قرار دادن تیم ایران بوده، حال آنکه شواهد مختلفی نشان می‌دهند ضعف تصمیم‌گیری در طرف‌های غربی به خصوص آمریکا عامل حرکت کند مذاکرات بوده است. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه ۱۵ فروردین ماه در توئیتی درباره مذاکرات وین نوشت: ‏اگر مکثی در روند مذاکرات وین دیده می شود، به دلیل زیاده خواهی طرف آمریکایی است.وزارت امور خارجه در جهت کسب عالی منافع ملت و رعایت خطوط قرمزها با قدرت و منطق عمل می کند. هرگز زیر بار زیاده خواهی آمریکا نخواهیم رفت. اگر کاخ سفید واقع بینانه رفتار کند، توافق دست یافتنی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    آین آقاهه چرا اینقدر موهاش بلنده؟؟!! خخخخخخخ
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • سعید IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    عزیز برادر ۲۳/۲۸فرمایش شما زمانی درست است که همه ابزاری که برای خروج از برجام ردیف کردید در عالم واقع وجود داشته باشد'شما خروج را میبینید ولی لازمه آن را که مقاومت ملت است و با بی عدالتیها و اختلاسها رمقی برای مقاومت و انگیزه ای برای حمایت نمانده را نمیبینید.فرمایشات شما بسبار عالی و متین است ولی شرمنده مرامت اخوی قابل اجرا نیست.دلایلش را هم در داخل کشور و وضع اقتصاد و مردم جستجو کن'فوری به جواب قانع کننده خواهی رسید.مستدام باشید
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    امريكا برجام را انضاء كرد جون محروميت اايران ازحقوقش را دربرداشت بعد زيرش زد چون محروميت ها را ناكافى ميديد وبه به حداكثر رساندن مخروميت ها بود ايران ميگويد حداكثررا قبول كرديم امريكا معتقد است هنوز جا دارد ميشود اتحريم ها را بيشتر كرد بدون اينكه براى ايران حقى متصور شوند معلوم است كه هيچ وقت چنين برجامى نمى تواند امضاء شود
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    اقای بایدن شما مگر با سیاستهای ترامپ سادیسمی مخالف نبودی مگر قرار نشد برجام را احیا کنی و تحریمهایی که ترامپ روانی برعلیه ایران وضع کرده بود را برداری .پس چی شد ؟ نه تحریم سپاه رو برداشتی نه اجازه می دی کره جنوبی پول ما رو بده شما با ترامپ چه فرقی داری ؟ملت امریکا چون با ترامپ مخالف ومتفاوت بودی وقصد احیای برجام را داشتی به تو رای دادند. حداقل مثل ترامپ شجاعت وجسارت داشته باش وهمانطور که اون ترامپ روانی سادیسمی برجام را که حزب دمکرات امریکا وضع کرده بود وترامپ لگدمال کرد وبه دمکراسی حمله وانرا لگدمال کرد شما هم متقابلا برجام که یک قرارداد مشروع بین المللی است رو بدون ترس از ترامپ وجمهوری خواهان واسرائیل امضا کن وزنده کن ودستور لغو تحریمهای ایران وسپاه را بده ودستور ازاد سازی پولهای بلوکه شده ایران را هم بده.ولی ما فکر می کنیم شما از جنازه نیمه مرده ترامپ واسرائیل می ترسی وباید جسارت وشجاعت داشته باشی. شما اینکار را بکن قطعا مسئولین ما زودتر از شما برجام را امضا خواهند کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس