کد خبر 1365881
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق هدف راکت قرار گرفت

منابع محلی امروز (جمعه) اعلام کردند که یک پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق با راکت هدف گرفته شد.

به گزارش مشرق، برخی رسانه های عراقی به نقل منابع آگاه نظامی گزارش دادند که یک پایگاه نیروهای ترکیه در استان دهوک واقع در اقلیم کردستان و شمال این کشور با دو راکت مورد هدف قرار گرفت.

منابع عراقی نام این پایگاه نظامی نیروهای ترکیه را «سیری» اعلام کردند که در نزدیکی شهر «العمادیه» در شمال استان دهوک قرار دارد.

گزارش‌ها حاکی است که یکی از راکت‌ها به یک خودرو نظامی درون پایگاه اصابت کرده است.

تاکنون گزارشی درباره تلفات احتمالی و خسارت های این حمله به پایگاه ترکیه ای منتشر نشده است.

مقام های رسمی در آنکارا، بغداد و اقلیم کردستان عراق هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

ترکیه دوشنبه گذشته از آغاز عملیات فرامرزی هوایی و زمینی به شمال عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات با هدف نابودی عناصر پ. ک. ک انجام شده است.

ترکیه با وجود مخالفت عراق بامداد دوشنبه با هدف مقابله با نیروهای «پ ک ک» عملیات «پنجه قفل» را در مناطق «متینا»، «زاب» و «افشین باسیان» در شمال عراق آغاز کرد.

ارتش ترکیه به بهانه حضور نیروهای پ. ک. ک از تابستان ۱۳۹۹ با اجرای عملیات موسوم به «پنجه» به حملات زمینی و هوایی خود علیه مناطق گوناگون در استان‌های اربیل، دهوک و سلیمانیه اقلیم کردستان عراق شدت بخشیده است.

این در حالی است که مقام های عراقی بارها ترکیه را به نقص حاکمیت سرزمینی خود متهم و عملیات آنکارا را در شمال عراق را محکوم کرده اند.

ترکیه و پ.ک.ک از دهه ۸۰ قرن میلادی گذشته با هم می‌جنگند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته داشته است.

آنکارا با همین بهانه ها در حال حاضر بیش از ۲۰ پایگاه نظامی در شمال عراق و اقلیم کردستان این کشور دارد، وجود پایگاه‌های نظامی ترکیه در عراق محل اختلاف میان بغداد و آنکاراست و دولت عراق بارها از ترکیه خواسته است که نیروهای خود را از عراق خارج کند و حتی سال ها قبل برای واداشتن آنکارا به رعایت قوانین بین المللی به شورای امنیت هم شکایت برده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • UA ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 4
    الب ارسلان دیگر خواهید شد و الهام و اردوغان را جلوی پای مادرمان ایران به زانو درخواهیم آورد. همانطور که قبلا (سلجوق بزرگ شاه ایرانی ترک) تمام سرکشان را جلوی ایران به زانو دراورد.
    • کلیم IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 0
      حالا که آلپ ارسلان ایرانی هستش چرا اسم آلپ تو ثبت اسناد ایرانی غیر ایرانی تعریف شده؟
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 2
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 11
    اغوز خان ساکن فلات ایران بوده و یک ایرانی‌بحساب می آید و‌ربطی به اردوغان یهودی ندارد
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      مگه کسی گفته اوغوز خان ایرانی نبوده؟ اصلا مگه همچین چیزی امکان داره طرف محل زندگی احتمالیش معلومه
    • DK ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      9 6
      اما اکثر اسامی ترکی‌ در ایران ممنوع هستند
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 3
      اسم آنیلا حجازی که یادته همین پسرعموی من ارسلانه، فامیلی سلاجقه و غزنوی تا دلت بخواد داریم، اسامی خان و خاتون هم در ایران پره.‌__ اسامی‌باستانی که ممنوع هست از همه اقوام است ربطی به یک قوم نیست که آنهم بخاطر مسایل دیگری است که شاید کار درستی نباشد.
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      4 0
      بیش از نیمی از مردم آناتولی ، ترکیه جعلی و تازه تاسیس ترک نژاد نیستند ، اکراد ایرانی تبار ، ارامنه ، آذری های ایرانی تبار ، علوی ها، زازاها ، یونانی ها و چرکس ها ، و ... هیچکدام از این مردمان غیر ترک نمی توانند با هویت واقعی خود در آناتولی زندگی کنند فاشیست های ترکیه هویت اینها رو انکار می‌کنند و هویت جعلی ترکی به همه اینها دادند !!!
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 1
    حمله ترکیه به عراق با موافقت بارزانی انجام می شود. بارزانی آنقدر پست و کثیف است که نه تنها به عراق و ایران و کردهای ترکیه بلکه به کردهای عراق هم خیانت می کند.
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 4
    بی مادری بد دردری است. ای کردهای سوریه و عراق، سرزمین هایتان را در آغوش بگیرید و زیر چتر مادرتان ایران بیایید.
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      1 3
      کرد ربطی به ایران و شما فارسها ندارد.. ما کرد هستیم و کردستان بزرگ را تشکیل خواهیم داد..
    • رضا IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      3 0
      کردها برای ابراز وجود خود نیاز به ایران دارند ربطی به قومیت ندارند
    • NL ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 0
      جناب ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳ پانترک ببند کردها هم خون و فرهنگ ایران هستند ایرانشهری ایجاد بشه که خود ترکیه استان ایران بشه عردوغان هم دود بگیره و شعر ارس ارس بخونه خخخ
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    8 2
    چرا هیچ کشوری در دنیا به این مسئله مهم اعتراض نمیکنه! نه اروپا نه آمریکا و نه روسیه نه چین و نه کشورهای عربی و مهمترین مسئله مقامات ارشد عراق در رأس نخست وزیر و مقامات ارشد دولت کردستان عراق تحت هیچ عنوانی به این مورد ناراحت که نیستند خیلی خوشحال هم هستند و حمایت هم میکنند که ترکیه صدها پايگاه نظامی بزرگ پیشرفته در شمال عراق داره؟؟؟!!! چه رازی هست در این مورد؟؟؟
    • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      5 0
      ترکیه حافظ منافع یهود و اسرائیل در منطقه است ، ترکیه و رجب عردوغان سرباز یهود و اسرائیل هستند در هر نقطه ای از منطقه باشند حافظ منافع یهود و اسرائیل مجری طرح ها و توطئه های یهود و اسرائیل در منطقه ما هستند ، بخاطر همین ترکیه مجاز در هر نقطه ای از منطقه حضور داشته باشد ، ترکیه متحد غرب عضو ناتوی غربی است ، سالهاست رژیم اسرائیل رو به رسمیت شناخته و با این رژیم همکاری های مختلف اطلاعاتی نظامی و تجاری دارد ، ترکیه بزرگترین شریک تجاری اسرائیل در منطقه است، ترکیه راه تنفس و بقای اسرائیل در منطقه است، نکته بعدی اینکه عراق هم هیچ اراده ای از خودش ندارد عراق تحت کنترل اشغالگران آمریکایی غربی صهیونیستی است ، تنها جبهه مقاومت عراق در برابر اشغالگران آمریکایی و ترکیه ای ایستادگی می‌کنند ، باقی گروه ها احزاب کردی و عربی عراق در خدمت اشغالگران آمریکایی و ترکیه ای هستند ...
    • CA ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      3 0
      راز اینست که عراق رو دارن تجزیه میکنن و ترکیه هم دنبال یک سهمی برای خودش هست. خارجی ها با تجزیه موافقند. داخلی ها هم به طمع کسب قدرت و ثروت و مقام دنبالشون هستن. البته افراد بی سوادی هستند چون خیلی بزرگ تر از اونها در تاریخ معاصر این مسیر رو رفتن و نابود شدن. نمونه خوبش خاندان هاشمی حجاز.
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 3
      چون مهم‌نیست
  • محمد IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    بهانه پ ک ک نیست بلکه نقشه بارزانی وترکیه برای چپاول نفت و گاز عراقه البته با کمک اسرائیل امریکا و انگلیس فکر جایگزین نفت روسیه هستن البته ضررشو ایران مقاومت وکردها هستن
  • DK ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 3
    تروریست‌ها نباید احساس امنیت بکنند، این‌ها پیاد نظام آمریکا هستند
    • NL ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 0
      بله تروریست های کودکش خونریز ارتش ترکیه و داعش و النصره
  • ایران سربلند IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 0
    سلام اگر ترکیه بدون خسارت و مقابله مواجه بشه در عراق سوریه و باکو ایران همان استان خودمان ابران فکرهای بدی در سر دارد برای تجزیه این سرزمین ها واقعا مسولین و نظامیان عزیز ما باید هر طور شده پوز اردوغان کثیف را بزنن به خاک که بزرگترین تهدید ایران و کردهای عزیز عراق و سوریه این ترکیه دو رو هستش تمام جنس های بنجل به این کشورها و ایران میده نفت شون به غارت برده تهدید و جنگ بمباران میکنه و ادعای تجارت و داد وستد داره باهاشون .... ای ایرانیان عزیز بدترین خطر از طرف شرق ایران ترکیه وباکو برای ایران هستش باید تاوان پس بده و مبارزه علیه آن انجام بشه آقای سردار قاآنی این در یاب عراق و سوریه بر علیه ترکیه بشن
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      1 0
      شرق ایران افغانستان که البته آنهم داره تبدیل به یک تهدید برای کشور میشه با نا امن شدن افغانستان گروه های تروریستی وهابی امثال داعش برای ایران مشکل ساز خواهند شد، بله ترکیه در غرب ایران مشکل بزرگی برای منطقه و در آینده برای ایران خواهد بود ترکیه باید هزینه این ماجراجویی هاش رو بدهد وگرنه مشکلات بزرگتری خواهیم داشت
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 0
    عملیات پنجه اششک، لگد اششک... ماشاالله آقا رجب اشکدوغان چقدر عملیات می‌کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس