وهابیت

سه طلبه در حرم رضوی توسط فردی وهابی مورد حمله قرار گرفتند که دو تن از این طلاب به شهادت رسیدند. این اتفاق آنقدر انزجار کننده بود که باعث خشمگین شدن افکار عمومی شد.

به گزارش مشرق، شانزدهم فروردین مصادف با سومین روز ماه مبارک رمضان سه طلبه در صحن پیامبر حرم رضوی توسط فردی وهابی مورد حمله قرار گرفتند که دو تن از این طلاب به شهادت رسیدند. این اتفاق آنقدر انزجار کننده بود که باعث خشمگین شدن افکار عمومی شد.

کار به جایی رسید که حتی صدای نخبگان سیاسی و جامعه اهل سنت هم در آمد و از مسئولین ذیربط خواستار برخورد جد با عوامل و حامیان آن شدند.

دست‌ وهابیت در حرکت تروریستی در حرم رضوی آشکار است

در همین راستا حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین الملل اظهار داشت: متاسفانه برخی عناصر تکفیری و کشورهای منطقه که درصدد نفوذ دادن این عناصر تکفیری در مرزهای شرقی ایران هستند و تلاش می‌کنند تا به نوعی بین ایران و افغانستان شکاف ایجاد کنند و عناصر خوشان را در درون جامعه ایران نفوذ دهند.

هانی زاده ادامه داد: اتفاقی که در حرم مطهر رضوی برای سه روحانی مردمی و خدمتگزار روی داد، نشانه وجود یک سناریوی سازمان یافته برای ناامن کردن مناطق شرقی ایران و نفوذ دادن عناصر تکفیری برای ایجاد وحشت در جامعه ایران است و این اقدام یک اقدام کاملا سازمان یافته بوده و احساسی نبوده است و قدرت‌هایی در منطقه دنبال ایجاد چنین سناریویی در ایران هستند و دست‌های وهابیت تکفیری در عربستان و رژیم صهیونیستی کاملا در نفوذ دادن این عناصر تروریستی تکفیری کاملا آشکار است.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: زمانی این عناصر در کشورهایی چون عراق و سوریه نفوذ فوق العاده ای داشتند و اکنون این بحران به مرزهای شرقی ایران نفوذ داده شده است و باید دولت و نهادهای مربوطه مانع نفوذ این جریان ها در ایران شوند.

وی با بیان اینکه برخی از رسانه های غربی درصدد اتهام زنی به مهاجران افغانی هستند در حالی که این عناصر تکفیری در هر جایی ممکن است باشند،‌ تصریح کرد: رسانه های داخلی هم نباید مردم عادی و مهاجران را به عنوان تکفیری و تروریست تلقی کنند بلکه نهادهای مربوطه باید اینگونه افراد را دقیقا شناسایی کنند و مانع این افراد به مرزهای شرقی ایران باشند.

جامعه اهل سنت از تکفیری ها تبری جسته و خواهان اشد مجازات هستیم

شیخ حسین بازماندگان امام جمعه اهل سنت بندرپل گفت: جنایتکارانی که از انسانیت بی بهره هستند و دارای افکار تکفیری ددمنشانه غیر انسانی هستند در واقع اصول اسلامی، انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشتند و پایبند نیستند و این جنایت را انجام دادند، جامعه بزرگ اهل سنت از آنها تبری جسته و اظهار بیزاری می کند و خواهان اشد مجازات آنها می باشد.

حادثه حرم رضوی نتیجه ناامیدی جریان تکفیری از وحدت اسلامی است

مولوی محمدعلی شهنواز امام جمعه اهل سنت خاش گفت: حادثه حرم رضوی نتیجه ناامیدی جریان تکفیری از وحدت و یکپارچگی ملت سربلند ایران است.

امام جمعه اهل سنت خاش تصریح کرد: دشمن برای ایجاد اختلاف دربین جامعه اسلامی در راستای ایجاد تفرقه و تشتت میان علمای امت اسلامی در تلاش است.

شهنواز تاکید کرد: مردم فهیم و آگاه با درک شرایط موجود صفوف خود را علیه جریانات تفرقه افکنانه مستحکم‌تر کنند.

 وی با محکومیت این حادثه دلخراش افزود: محکومیت اقدامات تفرقه‌انگیز دشمن از سوی علمای اسلامی سبب خفه شدن توطئه شوم جریانات تکفیری در نطفه خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت خاش خاطرنشان کرد: ارتقاء آگاهی و بیداری اسلامی و تقویت وحدت در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی سبب ناکامی در تحقق اهداف شومشان خواهد شد.

چهره‌های سیاسی درباره برخورد قاطع با وهابیّت در کشور چه گفتند؟

غرب پشت صحنه اقدام تروریستی جریان تکفیری در حرم رضوی است

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس گفت: در مورد نقش کشورهای غربی در حمایت از جریان تکفیری گفت:  غربی ها در پشت صحنه این اقدامات تروریستی هستند و کشورهای منطقه صرفاً نقش آلت دست را بر عهده دارند این کشورها برنامه ریزی می کنند و سناریوها را جهت اجرا به پادوهای منطقه ای شان می دهند.

آمریکا با استفاده از عناصر تکفیری برای ناامن سازی منطقه کار می‌کند

همچنین ابوالفضل ظهروند سفیر اسبق ایران در افغانستان با بیان اینکه آمریکایی‌ها با استفاده از برخی عناصر مانند جریان تکفیری روی ناامن سازی منطقه کار می‌کنند، گفت: ما باید هوشیار باشیم و نوع مدیریت در صحنه تحولات منطقه و بحران را تغییر دهیم.

حادثه مشهد کار مشتی تکفیری خبیث بود

حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده امام جمعه بندرعباس گفت: دشمن کورخوانده که فکر کند می‌تواند با اختلافات قومی و مذهبی جامعه را به جان هم بیاندازد. اینها مشتی خبیث تکفیری هستند که رسوا شدند.

شیعه و سنی باید کنار هم مقابل تفکر تکفیری بایستند

حبیب‌الله شعبانی امام جمعه همدان با بیان اینکه منشأ این حادثه تفکرات تکفیری است خاطرنشان کرد: این جریان در باب توحید و شرک تفکرات خاصی دارد به طوری که نه تنها شیعه را کافر دانسته بلکه بخشی از اهل سنت را هم مشرک می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه تفکر تکفیری به راحتی خونریزی می‌کند و برای امت اسلامی خطرناک است اظهار کرد: در طول  تاریخ بسیاری از برادران اهل سنت توسط جریان تکفیری ترور شده و به شهادت رسیده‌اند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در اقدام تروریستی اخیر یک جوان تحت تأثیر تفکر و رسانه‌های تکفیری دست به این خشونت زده است و این اتفاق، نه اولین است و نه آخرین خاطرنشان کرد: این تفکر با حمایت انگلیس شکل گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه امروز شیعه و سنی باید در کنار هم در مقابل این تفکر خطرناک بایستند و اجازه ندهند ااین جریان انحرافی به اهداف خود دست یابد گفت: بسیاری از اهل سنت و روحانیون اهل سنت در شرق و غرب کشور  توسط این جریان تکفیری در راستای نقشه‌های شوم انگلیس ترور شدند، شیعه و سنی باید مرزهای اختلاف خود را محو کند و اجازه دست‌اندازی به این تفکر را ندهند.

وهابیت با توطئه درصدد ضربه به رابطه ایران و افغانستان است

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر رضوی گفت: وهابیون با توطئه تکفیر می‌خواهند به رابطه میان مردم ایران و افغانستان ضربه وارد کنند.

مثلث «آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی» بدنبال تقویت تکفیری‌ها در اطراف ایران است

همچنین فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به عاملان اصلی هدایت جریانات تکفیری و تفرقه‌افکن اظهار داشت: مثلثی که توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در عراق و سوریه برای حمایت از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی فعال بود، در حال حاضر هم تلاش می‌کند تا با همکاری یکدیگر، گروه‌های تکفیری و تروریستی را در اطراف ما تقویت کنند، هر چند در ظاهر سعی می‌کنند دامن خود را از این مسائل بری کنند، ولی همان مثلث قدیمی همچنان فعال است.

چهره‌های سیاسی درباره برخورد قاطع با وهابیّت در کشور چه گفتند؟

مالکی همچنین در خصوص وضعیت کنترل مرزها و رفت و آمدهای اتباع از مرزهای شرقی تصریح کرد: وزارت امور خارجه مدعی است که اکثریت این اتباع به صورت قانونی وارد می‌شوند، وزارت کشور هم اعلام کرده است که در مرزها مراقبت می‌کند، ولی این نگرانی وجود دارد که افراد غیرقانونی زیاد وارد شوند.

برخورد سختی با جریانات تکفیری و عوامل حادثه تروریستی حرم رضوی شود

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس اظهار داشت: ظواهر قضیه نشان می‌دهد که مسببان این اقدام تکفیری بوده‌اند. جریانات تکفیری در کشور ما آنچنان نقش پر رنگی ندارد ولی با این طیف افراد که عموما منشا خارجی دارند باید به صورت سخت برخورد شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه باید با چنین جریانات تروریستی و تکفیری برخورد شدید شود، خاطرنشان کرد: باید با چنین جریاناتی که برای اقدامات تروریستی در کشور از دشمنان پول می گیرند، برخورد شدید شود.

هدف جریان تکفیری از اقدام تروریستی حرم رضوی ایجاد تفرقه میان مسلمانان است

محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، گفت: دشمنان قسم خورده ما از گذشته تاکنون به دنبال تفرقه انگیزی میان شیعیان و اهل سنت بودند.

وی ادامه داد: شاهد بودیم در سال های گذشته نیز فرقه های وهابیت و تکفیری ها اتفاقات تلخی را در کشورهای سوریه و عراق رقم زدند. متاسفانه امروز هم نمونه ای دیگری از آن در جامعه شاهد هستیم.

نماینده سپیدان و بیضاء در مجلس گفت: همزمان با شروع فضاسازی‌هایی که برای ورود و خروج اتباع افغانستانی در فضای مجازی به صورت غیر صحیح منتشر شد، در مشهد هم شاهد اتفاق تلخی بودیم. فردی که با سابقه حضور در سابقه حضور در گروه های تکفیری اجیر شده بود تا با به شهادت رساندن دو تن از روحانیون کشورمان تا با تفرقه‌افکنی سبب ایجاد موج افغان ستیزی در کشورمان شود.

اقدام تروریستی در حرم رضوی با هدف تفرقه‌افکنی بین شیعیان و اهل تسنن طراحی شده است

احسان ارکانی نماینده نیشابور در مجلس گفت: اقدام تروریستی در حرم رضوی با هدف ضربه زدن به اتحاد و تفرقه‌افکنی میان شیعیان و برادران اهل تسنن طراحی شده است.

غرب از جریان تکفیری برای اقدامات تروریستی علیه اسلام حمایت می‌کند

امیرحسین بانکی پور نماینده اصفهان در مجلس با اشاره به اقدام تروریستی حرم مطهر رضوی و حمایت غرب از جریان تکفیری گفت: کشورهای غربی ازهر اقدامی که باعث تضعیف اسلام شود حمایت می کند چرا که آنها اسلام را مقابل خودشان می بینند.

تروریست حرم رضوی تحت تعلیم گروهک‌های تکفیری بود

حسین محمدصالحی دارانی نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس گفت: این انتظار از دستگاه‌های امنیتی کشور وجود دارد که جریان‌های وابسته به گروهک‌های تکفیری به راحتی نتوانند جهت اختلاف افکنی بین ملت و دولت‌های مختلف، انقدر آزادانه و راحت وارد مرزها و داخل کشور شده و اقدامات تروریستی کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به تردد تبعه‌های افغانستانی و عراقی به ایران جهت کار، زیارت و درمان، توضیح داد: تبعه‌های زیادی از کشورهای مختلف به ایران تردد می‌کنند که در این میان دشمنان و  جریان‌های تکفیری هم می‌توانند به کشور نفوذ کرده و با نفوذشان بین گروه‌های شیعه و سنی و گروه‌های مردمی اختلاف افکنی کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس