1642117502297-780x358.jpeg

اتحاد بیشتر میان ائتلاف سه گانه و تشکیل گروه نظامی موسوم به شبح های صحرا فقط بخشی از نتایج جلسات برخی شخصیت های عراقی با اعضای موساد در امارات است که در راستای رسیدن صهیونیست ها به آرزوی دیرینه است.

سرویس جهان مشرق؛ در حالی که جریان مقتدی صدر (یکی از بزرگترین گروه های شیعی) به تشکیل دولت با ائتلاف تقدم (بزرگترین ائتلاف اهل سنت) و حزب دموکرات کردستان (جماعت بارزانی) اصرار دارد و به سایر جریان های سیاسی فرصت ۴۰ روزه برای تشکیل دولت داده اما در مقابل گروه «چارچوب هماهنگی شیعی» اعلام کرده برای شکل گیری دولت فقط بر توافق با جریان مقتدی فکر می کند و تاکید کرده روند سیاسی را اصلاح می کند و خود روند سیاسی نیست و از سویی دیگر تصریح کرده شیعیان اکثریت را برای تشکیل دولت دارند و از ایجاد فراکسیون بزرگتر شیعی همراه با جریان مقتدی دست نمی کشد و در این شرایط دولت تشکیل می شود.

در شرایطی که چارچوب هماهنگی شیعی به همراه احزاب و نمایندگان مستقل عراقی برای ائتلاف و تشکیل دولت با مقتدی همچنان در تلاش هستند اما این جریان تاکنون پاسخ مثبتی نداده و به نظر می رسد ریشه این اختلافات و اتحاد میان ائتلاف سه گانه «مقتدی - حلبوسی - بارزانی» را باید در جایی دیگر جست وجو کرد.

براساس برخی از گزارش های جدید به دست آمده در ماه های اخیر چند جلسه سری میان برخی از شخصیت های سیاسی ائتلاف سه گانه از جمله ائتلاف تقدم و جماعت بارزانی با نیروهای سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در کشور امارات تشکیل شده است.

خبرها حاکیست، هدف اصلی این جلسات متحد کردن بیشتر اعضای ائتلاف سه گانه بوده تا سایر جریان های سیاسی به ویژه ائتلاف دولت قانون (نوری المالکی) و ائتلاف فتح (هادی العامری) و گروه های مقاومت عراقی (از جمله شیخ قیس خزعلی) و... به حاشیه بروند.

باید توجه داشت بعد از این جلسات بود که برخی از رسانه های یک جریان خاص تلاش کردند ائتلاف با حلبوسی و دادن امتیاز ریاست پارلمان به وی را با هدف کم کردن نفوذ ایران عنوان کنند و با این حربه تلاش کردند افکار مردم عراق را به کم رنگ شدن حضور تهران مشغول کنند و اذهان آنان را از سوابق (فرمواش نشدنی) جریان حلبوسی دور کنند. (این تلاش ها در حالی صورت می گیرد که ایران به طور رسمی و با ارسال پیام های مشخص اعلام و تاکید کرده هیچ دخالتی در تشکیل دولت عراق ندارند و انتخاب نهایی بر عهده احزاب و مردم این کشور است)

گفته شده یکی دیگر از دستور کارهای جلسات سری در امارات این بوده که همزمان عملیات های خودزنی و خرابکارانه در مناطق مشخص و علیه برخی شخصیت ها انجام شود و این حملات را به نیروهای سازمان بسیج مردمی نسبت دهند و در ادامه هم رسانه های ائتلاف هجمه سنگینی را علیه حشد الشعبی و ایران آغاز کنند.

زمان زیادی از برگزاری این جلسات سری نگذشته بود که حملات مشکوکی علیه مقرهای ائتلاف «التقدم» به رهبری «محمد الحلبوسی» و حزب «عزم» به رهبری «خمیس خنجر» در بغداد صورت گرفت که با تظاهرات و اعتراض طرفداران این دو جریان همراه شد.

جزئیات جلسات برخی احزاب عراقی با صهیونیست‌ها در امارات‌/ آیا هدف ائتلاف سه گانه از تشکیل دولت، تجزیه عراق به سه اقلیم است؟ + نقشه

بعد از این اتفافات مشکوک بود که تحرکات جدید ائتلاف التقدم و حزب عزم آغاز شد و براساس اطلاعات به دست آمده سران این دو  جریان به بهانه ناامن شدن مقرهایشان در بغداد تلاش کردند بخشی از نیروهای زبده و آموزش دیده خود را از استان الانبار به پایتخت انتقال دهند.

این دو جریان درصدد برآمدند گروه موسوم به «شبح های صحراء» را با هدف حمایت از مقرهای احزاب اهل سنت در بغداد مستقر کنند که به گفته برخی منابع میدانی این نیروها از طریق اماراتی ها به انواع اسلحه سبک و نیمه سنگین آمریکایی مجهز هستند.

خبرها حاکیست در این مقطع زمانی شماری از اعضای گروه موسوم به «شبح های صحراء» در سکوت کامل خبری در بخش الکرخ (حومه غربی بغداد، غرب رود دجله) مستقر و برخی منابع اعلام کردند این گروه در مسیر رسیدن به حومه پایتخت در منطقه «ابوغریب» با استقبال برخی افراد روبه رو شدند.

این اتفاقات در حالی روی داده که اطلاعات تازه به دست آمده نشان می دهد شماری از نیروهای موسوم به «شبح های صحراء» پیشتر مخفیانه به پایتخت آمده بودند و در لباس مبدل حمله علیه دو حزب اهل سنت را انجام دادند تا در ادامه شرایط مهیا شود و به صورت علنی و به بهانه حمایت از مقرهای احزاب سنی اعلام موجودیت کنند.

به گفته برخی منابع، مسئولیت حمایت مالی و نظامی از گروه موسوم به شبح های صحراء (به مانند گروه شبه نظامی العملاقه در یمن) با اماراتی ها است و به نظر می رسد در آینده باز هم در مناطق غربی عراق تقویت و توسط محمد الحلبوسی رهبری شود.

جزئیات جلسات برخی احزاب عراقی با صهیونیست‌ها در امارات‌/ آیا هدف ائتلاف سه گانه از تشکیل دولت، تجزیه عراق به سه اقلیم است؟ + نقشه


روند تحولات نشان می دهد حلبوسی و برخی دیگر از رهبران جریان های سیاسی عراق با حمایت اماراتی ها، صهیونیست ها و آمریکایی ها در تلاش هستند در گام نخست به بهانه حمایت از دفاتر احزاب راه را برای ورود شماری از گروه موسوم به شبح های صحراء به پایتخت باز کنند که البته هدف اولیه است و در ادامه هم آرام آرام هدف اصلی یعنی تسلط بر مناطق غربی عراق را محقق کنند و فضا را برای تشکیل اقلیم جدید (مانند اقلیم کردستان) آماده کنند.

به گزارش مشرق، ائتلاف غربی - عربی - عربی در سال های گذشته به شیوه های مختلف برای تجزیه عراق به سه اقلیم کردی - سنی - شیعی تلاش کرده و حالا با این سناریوی جدید (سازماندهی ائتلاف سه گانه برای تشکیل دولت و ایجاد گروه نظامی شبح های صحراء) به میدان آمده و هدف نهایی از تشکیل اقلیم جدید در غرب عراق ارتباط و پیمان مستحکم با رژیم صهیونیستی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • مجتبی از زنجان IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    7 27
    همه210کشور تجزیه میشن منطق میگه و آمار
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      26 6
      از بارزانی خائن و عراقی های غربگرا توقعی نیست، باید از مقتدی صدر سوال شود چرا آب به آسیاب دشمن می ریزد؟ مقتدی صدر مطمئن باشد در صورت تجزیه عراق بازنده اصلی مردم عراق و کشورهای همسایه آنها هستند.
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      16 4
      لیبلاریست های غربگدا آلبانی آرزوی تجزیه دارند ولی مجلس انقلابی از هر استان نماینده انقلابی در مجلس با همدلی امت اسلامی ایران اقتدار. مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      15 2
      دولت الکاظمی طرفدار غرب و عربستان است و در راستای منافع آنها قدم بر می دارد.
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      15 4
      بهتر است مقتدی صدر بجای تفرقه در میان شیعیان با دیگر گروه های شیعی و احزاب کرد و اهل تسنن طرفدار استقلال و یکپارچگی عراق متحد شود و نیروهای متجاوز آمریکایی را از کشور خود بیرون کنند.
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      12 4
      مطمئن باشید ائتلاف غربی ، عبری ،عربی به دنبال تجزیه کشورهای منطقه به کشوری کوچکتر از بحرین هستند.
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      6 1
      مقتدی صدر بگوید در صورت تجزیه عراق وضعیت حرم ائمه شریف در سامرا چه می شود؟
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      7 0
      قجر رسما جدایی کردستان ایران تحت عنوان خودمختاری را تایید کرد. ترکی فیصل رئیس استخبارات عربستان از فرقه رجوی حمایت کرد. مجموع اینها یعنی در آینده مانند اوایل انقلاب باید شاهد آشوب گسترده در منطقه باشیم . همان موقع که فرقه در عراق بود باید کاملا قلع و قمع میشدند. افعی جراحت برداشت ولی نمرد. حالا تکثیر شده و همه جا را بچه افعی گرفته. اینست نتیجه تساهل و تسامح با دشمنان قسم خورده ایران.
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      5 0
      در صورت به نتیجه رسیدن این طرح مسئولیت اصلی بر روی دوش مقتدی صدر است و هم در این دنیا و هم در آخرت باید پاسخگوی این عمل خود باشد.
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      7 2
      در این چهل سال روشن شده که حرف نهایی رو رهبر ایران میزنه که گوشش به دهان امام زمان عج است. تمام
    • ZA ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      3 1
      خوابش رو ببینی پانچرک شیران ایران آماده اند
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 1
      عراق عملا تجزیه شده است
    • ابوالفضل IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 3
      جاهای دیگه هم‌دیدمت تجزیه هراسی میکنی هیچ تجزیه ای در کار نیست حده اقل برای ایران این دروغ بزرگ شماهاست که اگه ما نباشیم کشور تجزیه میشه
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 1
      مشرق این دیوونه های پان ترک وپان کردو وپان بقیه ازکجااومدند سرازیر شدند اینجا ؟. هرکامنتی رو میخونم سه ساعت میخندم .خداامواتتو بیامرزه مشرق باعث خنده ما میشی
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    11 7
    غربگدا ها بدانند هیچ تصمیمی در دنیا بدون اجازه دولت انقلابی امکان اجرا شدن ندارد.
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      7 4
      دلتو به همین حرفها خوش کن تا مثل افغانستان که طالبان مهره عربستان و پاکستان حاکم شد عراق هم بزودی به دست حامیان عربستان خواهد افتاد
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      6 3
      اگر طالبان مهره آمریکا و عربسنان و پاکستان بود که الان حلوا حلوا یش می کردند. جرم طالبان ضدیت با آمریکا است
    • روزبه IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 0
      متاسفانه عراق فاقد مولفه های وحدت ملی است، مردم دچار تشتت و جامعه دچار فروپاشی شده، دولتمردان وابسته و بشدت قدرت طلب و مردم فاقد بصیرت هستن، مداخلات منطقه ای و فرا منطقه ای و بروز فتنه های مختلف و بحران‌هاي خطرناک در عراق رو باید محتمل دونست، جمعیت اکثریت قاطعی وجود نداره، خبری از رهبران کاریزما نیست، آسيب‌هاي محیط زیستی و خشک شدن دجله و فرات بحران‌هاي خطرناک تری رو برای عراق بوجود خواهد آورد، سناریوی سوریه سازی عراق محتمل ترین‌ اتفاق خواهد بود، جنگ داخلی در عراق در آستانه وقوع هست، خدا به داد شیعیان عراق برسه
    • IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 2
      عربستان بعد از فرار مفتضهانه آمریکا از افغانستان شبکه افغان اینترنشنال راه اندازی کرد حالا یارو میگه طالبان مهره عربستانی!!! ساعت خواب
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    7 5
    دبپلماسی قوی دولت انقلابی و مجلس انقلابی راه را برای هرگونه گروهک جدیدی در منطقه خواهد بست و ایران اقتدار.
  • نیما IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    6 8
    اوضاع در عراق غیر قابل پیش بینی است ایران ترکیه بدانند جدایی اقلیم کردستان از عراق به معنایی جدایی کردستان ایران عراق است بنظرم در این مورد باید با ترکیه همکاری کنیم اجازه استقلال این مناطق را ندهیم
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 0
      ما خاک نمیدیم به کسی . تو هم نگران مانباش .هر کی هم خواست ایرانی نباشه هریییییی
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    9 7
    باید با پهباد های نقطه زن هر حرکت مشکوک را در منطقه را مانند عین الجسد محو کنیم.
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      3 2
      مانند عین الجسد محو کنیم!!!!!!
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 4
    سفرهای مجلس انقلابی به ترکیه موجب برملا شدن توطئه استکبار و موجب وحدت و همدلی نیروهای انقلابی شد. غربگدا بسوزن.
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    5 2
    پهلوی و غربگدا و ثهیونیسم ها را باید با موشک نقطه زن هدف قرار دهیم. در کل دنیا. آلبانی ها رو هم بزنیم.
  • آسیاب نوبت به نوبت IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    9 3
    بعد از عراق و سوریه نوبت همین کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات و عربستان و در نهایت خود ترکیه استـ این طرح خاورمیانه جدید است که با هدف تامین امنیت اسرائیل، تمام کشورهای بزرگ منطقه باید تجزیه شوند.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    8 4
    ایران هم باید هرچه سریعتر دخل غربگدا های داخلی را بیاورد و مردم یکدست انقلابی فقط در کشور باشند وگرنه ممکن است خیانت کنند و با دشمن هم صدا شوند.
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    12 11
    از اینکه در انتخابات عراق رای نیاورده اید بنظرم آب را بریزید آنجایی که می سوزد
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      10 5
      آلبانی مطمن باش اربابت هم از ایران میترسه وگرنه ناتو به ایران حمله میکرد چه برسه به مردم گرسنه عراقی.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    7 3
    ایران باید با حمایت های بیشتر مالی و معنوی مانع نفوذ صهیونیست در عراق بشود و مانند یمن مردم را برای جهاد آماده سازی کند.
  • آریایی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    12 10
    چرا زمانی که ترکیه به اقلیم کردستان عراق حمله میکند و کرد ها را نسل کشی میکند و مهاجر اجباری دارد بغداد ساکت است؟ ترکیه به چه اجازه ایی خاک کردستان عراق را اشغال کرده است؟ چرا بغداد برای آسمیلاسیون کرد ها بودجه و آمادگی و انگیزه دارد ولی برای مقابله با تجاوزات ترکیه ساکت است؟؟؟ دولت عراق و دولت ترکیه مثل دو لبه یک قیچی گلوی کرد های آریایی را میبرند و در این بین ایران که باید حامی اصلی ملت کرد باشد ساکت است چرا برای دفاع از مظلومان فلسطین که ربطی هم به ما ندارد به اعراب مربوط است دخالت میکنیم ولی برای دفاع از مظلومان کردستان که دچار مهاجرت اجباری و نسل کشی های سیستماتیک میشوند ساکتیم؟؟؟ آیا کرد ها(مثل فلسطینی ها که به اسرائیل زمین فروختند) زمینی به ترکیه فروخته اند که ترکیه شمال عراق را اشغال کرده؟؟؟
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      6 7
      آلبانی هوا چطوره؟ نمیتونی مردم رو از انقلاب دلسرد کنی. کور خوندی. مردم ایران دشمن را خوب میشناسند و غربگدا ها را.
    • جیره خور NL ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      3 3
      آنکارا هوا چطوره؟ جیره و مواجب رجب به موقع میرسد؟ شاید هم ریاض باشی البته عربستان بهتر از آنکارا به نوکرانشان خرج و خوراک میدهد و لی هوا گرم تر است !!!!
    • محسن IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      3 11
      اولا ترکیه داره تروریستها رو گوشمالی می ده دوما یک سال دیگه از قرارداد لوزان باقی مونده ترکیه می تونه به مرزهای قبل ۱۹۲۳ برگرده.
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      6 4
      شما تروریست های پ ک ک و پژاک و پ ی د و کومله دمکرات و بارزانی و......از وقتی کمپانی شرق از هندوستان شما کولی ها کراچی، بارزانی، سورانی، کرمانجی، جاف، قادریان و... مهاجرت داده خاورمیانه از اون روز فتنه و قاچاق و راه زنی و.... در خاورمیانه بیداد میکنه و روز به روز هم بیشتر شده
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      3 4
      شما تروریست های پ ک ک و پژاک و پ ی د و کومله دمکرات و بارزانی و......از وقتی کمپانی شرق از هندوستان شما کولی ها کراچی، بارزانی، سورانی، کرمانجی، جاف، قادریان و... مهاجرت داده خاورمیانه از اون روز فتنه و قاچاق و راه زنی و.... در خاورمیانه بیداد میکنه و روز به روز هم بیشتر شده
    • حرف حساب IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 3
      نوکران رجب بگذارند کمی از نسل کشی های عثمانی و جنایات مغول ها بگذرد بعد ادای بشر دوستز دربیاورند حقوق بشر را آریایی ها به دنیا معرفی کردند ما نمیگذاریم رژیم آناتولی چشم بد به برادران کرد و آذری ما داشته باشد تا آخرین قطره خون ایستاده ایم تا آخرین قطره خونمان را خواهیم داد تا خونی از دماغ برادران کرد و آذری ما جاری نشود آریایی ها این بار کوتاه نمی آیند
    • CA ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 0
      متاسفانه بله سران کرد به طمع کسب قدرت زمین های مردم کرد که ما در تاریخ براش خون دادیم رو به ترکیه فروختن و نشون به اون نشونی که حمله مجدد ترکیه بعد از سفر بارزانی به ترکیه انجام گرفت. از ما هم تا خود مردم کرد عراق به بصیرتی نرسند که تنها دوست واقعیشان ایران هست که براشون هزینه داده و حاضره باز هم بده و تقاضای یاری کنند کمکی بر نمیاد. یادتون نرفته که کی شهر های کردی رو از اشغال داعش و قتل عام نجات داد و میبینید که به محض اینکه احساس کردند خرشان از پل گذشته چطوری نمکدان شکستند؟ البته بوی کبابی که به مشامشان خورده کباب نیست...
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 4
      قبلا به مهاجرهای کرد که صدام حمله کرد پناه دادیم حالا ادعای خاک آذزبایجان غربی ایران رو دارن
  • نسل کشی IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    10 5
    هیچگاه نسل کشی 200 هزار کرد عراقی در رشته عملیات هایی موسوم به انفال که تنها در یکی از این عملیات ها 5000 زن و کودک و غیر نظامیان کرد قتل عام شدند هیچگاه از یاد ها نخواهد رفت آیا اسرائیل تا به حال چنین کاری در حق فلسطینیان انجام داده بود؟؟؟؟ تنها در یک روز 5000 زن و کودک و غیر نظامی عراقی قتل عام شدند حمله شیمیایی به سردشت و نوسود و نودشه در ایران هم که جای خود دارد ایران باید حامی اصلی کرد ها باشد چون کرد ها از لحاظ نژادی و فرهنگی جزوی از ایران هستند و از لحاظ مذهبی هم اکثر علوی یا شافعی هستند که نزدیک ترین دیدگاه به شیعیان در منطقه رادارند کرد ها هم پیمان هایی مطمئن هستند و در جنگ با داعشی ها و تکفیری ها برادری خود را به ما ثابت کرده اند خیانت به کرد ها در برابر اعراب و ترکیه شرط انصاف نیست مضاف به این که ما در بین اعراب عراق چه شیعه و چه سنی هیچ متحد مطمئنی نداریم و بیشتر احزاب و جریانات عراقی گرایشات پان عربی دارند
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      2 0
      همه مردم دنیا عاشق ایران شده اند و میخواهند دولت مثل ایران داشته باشند مانند مردم یمن و....
    • سید روح اله IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      1 1
      خداوند سرنوشت قومی را تغییر میدهد که خودشان خواهان تغییر باشند.سران کردهای عراق فعلا که با اسرائیل هم پیمان شدند و آخرت خود را به بهای اندک فروختند و حتی به ترکیه اجازه تاسیس پایگاه نظامی دادند و حتی به تاریخ که چه عرض کنم به وقایع جلوی چشمشان توجه نمیکنن. کاش مسلمانان فقط و فقط به آیه ۸۲ سوره مائده عمل میکردند همین براس سعادت دنیا و آخرتشان کافی بود. اما افسوس که از قرآن جز خطی باقی نمانده و از حلقوم فراتر نمیرود و به مرحله عمل نمیرسد.
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      7 6
      بی مادری بد دردری است. ای کردهای سوریه و عراق، سرزمین هایتان را در آغوش بگیرید و زیر چتر مادرتان ایران بیایید
  • پان آریایی NL ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 5
    برادران کرد ما بدانند تا آخرین قطره خون ما پشتیبان برادران آریایی مان در برابر پان عرب ها و پان ترک ها خواهیم بود تنها کافی است ایران و پاکستان و هند تحت عنوان ائتلاف آریای از کرد های آریایی حمایت کنند و در خاک کردستان عراق و سوریه پایگاه بزنند تا هم به دریایی مدیترانه متصل شویم هم از نسل کشی برادران کردمان جلوگیری کنیم با اتصال به دریایی مدیترانه خواهیم توانست به آریای های غربی در اروپا متصل شویم فواید اقتصادی و نظامی اتصال آریایی ها از هند تا انگلستان بر هیچ کس پوشیده نیست هدف اصلی دشمنان آریایی ها قطع ارتباط آریایی های اروپا از آریایی های آسیاست
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 2
      شما آریایی نیستید بلکه آریایی ها اروپایی ها هستن با قیافه های بور در اصل شما هندی ها و پاکستانی ها و کردها هموتن هندی نژاد هستید هم مادر زبانتون هم سانسکریت هند است کتیبه های هخامنشیان هم سانسکریت هند اس
    • جواب پان ترک IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 0
      آریایی ها اقوام مشخصی هستند و تاریخ دارند و اصل و نصب دارند مثل بعضی نیستند که هیچ تاریخی ندارند وتاریخی هم که دیگران برایشان نوشته اند به جز مایه ننگ و کشتار و خون ریزی نیست
  • پان آریایی NL ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 4
    باید ایران وهند و پاکستان باید به جهت حفظ جان کرد ها در کردستان عراق و سوریه پایگاه ایجاد کنند کسی جرئت تعرض به برادران کرد مان را نداشته باشد و همچنین بتوانیم به آریایی های غربی در اروپا متصل شویم اتصال آریایی ها از هند تا اروپا فوائد نظامی و اقتصادی فراوانی دارد به طور مثال ایران میتواند از طریق این کانال گاز و انرژی به اروپا صادر کند اتصال آریایی های آسیا به آریایی های اروپا بسیار مهم و مفید است
  • GB ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    5 0
    «شبح های صحراء» گروه تروریستی است که آمریکا بعد از انهدام داعش درست کرده است؟
  • 5 IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    5 1
    ترکیه هم از اون بالا راه افتاده می خواد نصف عراق تا 2023 بگیره ، کلا عراق قدرتمند برای رژیم های متجاوز منطقه خصوصا اسرائیل ، ترکیه و شیخک های حاشیه خلیج فارس سمه
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 1
    بارزانی اگر کشور مستقل تشکیل دهد کردستان ترکیه و ایران را درگیر خواهد کرد
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 3
    ملت عراق بداند اگر متحد باشد اسرائیل فرومی پاشد. تجزیه عراق از موانع ظهور است. راه قدس از کربلا می گذرد.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 4
    عراق هیچ وقت تجزیه نمیشه. ضمنا چرا در نقشه کرکوک را داخل اقلیم کردستان قرار داده اید؟
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    مردم عراق ناجوانمردی را ترجیح می دهند،راستی چرا امروز مرز زمینی عراق باایران بسته ولی مرزبان عربستان بازشده؟!!!!!!
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      3 1
      طبق احادیث متواتر عراق در آخرالزمان شاهد حوادث هولناکی خواهد بود . سفیانی یک افسر میانه عراقی است که یک چشممش خالی است و انگار کلاغی آنرا خالی کرده است ‌و تف به زمین کردو دو افسر دیگر همراهش بودند که اوزیر دست آنها بود وافسوس که ممکن نیست چون مقدر است وگرنه اورا شناسایی میکردم.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 0
    تجزیه به ضرر همه است.
  • US ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    به نام خدا نکته کوچکی را در تحلیل و نقد هواخواهان دموکراسی غربی و الگوی توسعه کشورهای شکست خورده ی جنگ جهانی دوم در کشور عزیزمان خدمت شما مطرح می نمایم. همانطور که می دانید یکی از شعارهای جریان مشروطه دموکراسی غربی بود.باید از هواخواهان دموکراسی غربی در کشور پرسید چقدر بورژوازی و بنگاه خصوصی در کشور وجود دارد که دموکراسی لیبرالی طلب کند ؟ مردمسالاری دینی تفاوت های بیشتری نسبت به شباهتهایش با دموکراسی غربی دارد. نباید گذاشت مردمسالاری دینی به عرصه ی زمینه چینی به روی کار آمدن ساده لوحانی که می خواهند غرب را به جای شرکای راهبردی ایران اسلامی مانند چین و روسیه در اقتصاد کشور سهیم کنند بشود. به ویژه از جریان اصلاحات خواهشمند هستم به جای الگو قرار دادن ژاپن و آلمان که کشورهایی هستند که در جنگ جهانی دوم تسلیم شدند و بردهای موشک خود را کاهش دادند تا لطف اقتصادی و تکنولوژی کشورهای پیروز جنگ به ویژه آمریکا و بریتانیا شامل حال آنها شود بیایند کشورهایی مانند چین و روسیه پوتین را معیار خود قرار دهند تا هم اقتصاد سامان یابد و هم عزت و دستاوردهای موشکی و برد موشکهای کشور حفظ گردد . با تشکر
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 3
    ایران بزرگ. ایران اجازه نخواهد داد
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      3 0
      فعلا که مخالفان ایران رای آوردند
    • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 0
      ظهور امام زمان عج یعنی شکست همه دشمنان حقیقت ،قبل از آن ایران دوبار سفیانی را شکست خواهد داد .
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    5 1
    عراقی ها به خودشان بیایند و توطئه را دفع کنند.
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 1
    طرح خوبيه و نه نفع ايران هم است. افغانستان هم بايد تجزيه بشه و هرات به ايران ملحق بشه
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    روزی که انتخابات عراق در امارات مدیریت شد برای همین طرحها بود .
  • US ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 2
    احتمال حمله ترکیه به بخش های شمال عراق و داعش هست بنظر من حشد الشعبی برای مقابله بایستی در غرب و شمال عراق مستقر کردد هم داعش را نابود مند و هم نیروهای ترکیه را.
  • ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    همه اینها در راستای طرحی با نام راه حل برای خاورمیانه مطرح شده توسط Ralph Peters است ، حتی ترک افغانستان هم برای ایجاد اختلاف ، جنگ و پیوست بخشی از افغانستان به ایران است به اجزای جدایی بخشهای غربی از ایران (کردستان و خوزستان و آذربایجان) است
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    5 0
    اروپایی ها دارند با چنگ و دندان تلادش میکنند اتحادیه اروپا تشکیل بدهند اونوقت جهان سومی ها در فکر تحزیه هستند.
  • FR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    10 0
    متاسفانه دنیاد در آشوب است و امریکا هنوز در ایجاد آشوب قهرمان است ... وقتی روسیه را اینطور وارد جنگی کرد که عاقبتش نامعلوم است ...
  • مجتبی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 1
    آیا ۱۴۰۰ و بیشتر از تاریخ اسلام باعث عبرت اهل سنت نشد ؟؟؟؟؟ چرا این قوم لجوج طغیان و نافرمانی میکند؟؟؟؟ آیا وضعیت حکومتهای هم مذهب و دست نشانده غرب را متوجه نیست ؟؟؟؟؟ چرا این قوم در دادن سواری به ترکها و غرب و آمریکا سبقت میگیرند ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 2
    آریایی مفهوم نژادی نيست یک مفهوم سیاسی وفاشیستی هست درزمان رضاخان پالان برای اهداف سیاسی وفاشیستی بکار رفت .ريشه تاریخی ندارد
    • زنده باد آریایی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 2
      دشمنان آریایی ها بدانند امروز آریایی ها بیدار شده اند و آگاه و هوشیار هستند زنده باد آریایی زنده باد وارثان تمدن ایران روم امروز ۹ قدرت نظامی دنیا آریایی هستند و ملت آریایی از آمریکا و کانادا تا اروپا و روسیه و هند و پاکستان و ایران آگاه و آماده اند
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 0
    هدف قطع ارتباط ایران با سوریه است تا سوریه را خفه کنند
  • امیر IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 1
    در سیاست هر اتفاقی ممکن است بیفتد ایران راحت میتواند از طریق کردستان عراق و کردستان سوریه ب مدیترانه راه یابد و ایرانیان با اعراب هیچ شباهتی ندارند در آینده هر کشوری به دنبال متحدان خود است ایرانیان بهتر است افغان و تاجیکها در شرق و کردها در غرب و ارامنه را در شمال برگزینند
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    درصورت تقسیم شدن عراق،ایران باید با انجام زمینه سازی های لازم مردم اقلیم شیعه عراق رو برای الحاق شدن به ایران آماده کنه تا یک حرکت کاملا رو به جلو صورت بگیره
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    ایران هم میتواند با درایت از این موضوع بهره ببرد: منطقه شیعه را به خود الحاق کند و با ترکیه در مقابل تجزیه کردستان ایران همکاری کند.
  • ابوالفضل IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    به امید ازادی عراق از دست شیطان
  • CA ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    با تحرکات بارزانی ها برای هدیه نفت و گاز به ترکیه و اسراییل و اروپا و سرزمینهای شمال عراق به ترکیه همخوانی داره. این امتیازها رو دارن میدن که در عوضش قدرت بگیرن ولی سراب قدرت هست همون ترکیه میخورشون.
  • محمد IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    امارات به واقع به اسراییل دوم تبدیل میشود
  • سعید IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    وضعیت در عراق اگر اینطور هست که میگوئید اصلا قابل قبول نیست'۴۰ سال است ما برای این سرزمین حوزه تمدنز ایران داریم شهید میدهیم'داعش را ما از عراق بیرون کردیم ''حالا باید نظاره گر اقدامات کشور نماهائی مثل امارات باشیم که در مورد عراق چه تصمیمی میگیرند'کاملا انفعالی عمل میکنیم'در عراق باید شیعه ولائی با همکاری برادران اهل سنت طرفدار ایران و کردهای حامی ایران حاکم مطلق باشند و حتی نجوای طرفداران امریکا و سعودی و امارات نباید شنیده بشه..قاطعتر لطفا'مصلحت اندیشی کافی است.تکلیف این عنصر بی بصیرت جناب مقتدا فرزند ناخلف نیز باید سریع روشن بشه.مگر اینکه این رفتارش حساب شده و تحت کنترل باشد.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    باید گروهگ فاشیستی.ها و تروریستی..کوردی ..نابود شوند
  • DE ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 3
    جریان انحرافی و فاشیستی ایرانشهری ها شاهنامه ای....حزب‌ تروریستی داشناکسوتیون گروهگ تروریستی پژاک پ ک ک دشمنان ملت آذربایجان هستند ..همشون درآینده نابود خواهیم کرد...انشالله.........یاشاسین آذربایجان یاشاسین ایران ....مطالبات زبانی و فرهنگي و اقتصادی ملت آذربایجان باعث وحشت جریان انحرافی فاشیستی ایرانشهری ها شاهنامه ای شده چون‌ جریان انحرافي فاشیستی ایرانشهری ها شاهنامه ای به دنبال انحصارطلبی زبانی وفرهنگی واقتصادی هستند ......جوجه‌ها آخر پاییز می شمارند ..یاشاسین تورک ملتی یاشاسین آذربایجان...یاشاسین ایران (بدون جریان انحرافی فاشیستی ایرانشهری ها شاهنامه ای).....
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      2 0
      و همچنین یاشاسین ایران بدون جریان فاشیست پان ترکیسم اردوغانی ! خوب شد؟!
  • سامان صدری GB ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    اعراب عراق، هیچگاه متحد نخواهند شد، عامل تفرقه بین شیعیان عراق، مقتدی صدر، و تفرقه بین اهل سنت عراق، بارزانی حامی و عامل صهیونیست‌هاست، و این قصه تا پیدا شدن صدام حسین!!دیگر ادامه دارد،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس