کد خبر 1365513
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
حشد شعبی حمله داعش به استان بابل را دفع کرد

منابع وابسته به حشد شعبی عراق اعلام کردند که حمله تروریستی داعش به منطقه جرف النصر در شمال استان بابل عراق خنثی شد.

به گزارش مشرق، منابع وابسته به حشد شعبی عراق اعلام کردند که نیروهای آن حمله گروه تروریستی داعش به منطقه «جرف النصر » در شمال استان بابل عراق را خنثی کرده‌اند.

به گزارش المیادین، نیروهای لشکر ۴۷ «حشد شعبی» حمله عناصر گروه تروریستی داعش به منطقه «جرف النصر» در استان بابل را خنثی و تروریست‌ها را مجبور به فرار کردند.

بیشتر بخوانید:

جزییاتی درباره حمله پهپاد ناشناس به مواضع حشدالشعبی

روز گذشته نیز چند حمله پی در پی گروه تروریستی داعش در شرق، غرب و شمال عراق (دیالی، الانبار و کرکوک) با مقاومت نیروهای حشدالشعبی خنثی شد.

سه شنبه یک مقام امنیتی عراق از اعلام حالت آماده باش نوع بند (ج) به مدت ۷۲ ساعات در سراسر مناطق عراق در میان نیروهای نظامی و امنیتی خبر داد. این آماده باش سراسری، در پی تهدیدهای امنیتی اخیر از سوی گروه تروریستی داعش به اجرا گذاشته شده است.

روز دوشنبه تشکیلات تروریستی داعش در یک پیام صوتی از آغاز حمله با هدف گرفتن انتقام خون رهبر سابق خود خبر داد که در یک عملیات آمریکایی در فوریه گذشته در شمال غرب سوریه کشته شد. داعش همچنین از عناصر خود خواست از مشغول بودن اروپا به جنگ در اوکراین استفاده کنند.

«جبار المعموری» عضو چارچوب هماهنگی شیعیان عراق اخیرا با هشدار درباره تحرکات مشکوک نظامیان تروریست آمریکایی در عراق اعلام کرده بود که همه از نقش منفی واشنگتن در بعد امنیتی عراق، حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی و دخالت آشکار این کشور در عرصه سیاسی عراق آگاه هستند.

گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴، با حمایت مالی و نظامی آمریکا و هپیمانان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان با حمله به عراق، بخش‌های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال و جنایات بی‌شماری انجام داد. به دنبال آن عراق از ایران خواست به بغداد در مبارزه با تروریست‌ها کمک کند.

حشد شعبی در سال ۲۰۱۴ بعد از آنکه گروه تروریستی داعش برخی از مناطق و شهرهای عراق را اشغال کرد به فتوای «آیت‌الله سیستانی» مرجع عالی قدر شیعیان عراق تشکیل شد و در سال ۲۰۱۶ با موافقت پارلمان این کشور تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق قرار گرفت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    چرا حشدالشعبی به محل داعشی ها حمله نمی کنه چرا ته مانده ابنها را جمع نمی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس