اعلام جرم علیه شهردار رشت به دلیل هزینه از محل بیت المال

رئیس شورای شهر رشت گفت: با توجه به اقدام خلاف قانون شهردار رشت مبنی بر واگذاری ملک شهرداری به شورای اسلامی شهرستان رشت علیه وی در دستگاه قضا اعلام جرم شده است.

به گزارش مشرق، محمد حسین واثق کارگرنیا عصر چهارشنبه در سی و پنجمین جلسه علنی شورا با تسلیت فرارسیدن شب‌های قدر به ارسال لایحه‌ای از سوی شهردار رشت مبنی بر واگذاری یکی از املاک شهرداری به مجموعه شورای اسلامی شهرستان رشت اشاره و تصریح کرد: شهردار رشت بدون اطلاع به شورا نسبت به در اختیار قرار دادن ملک شهرداری رشت به مجموعه شورای اسلامی شهرستان رشت اقدام کرده که عملاً تخلف است.

رئیس شورای شهر رشت با انتقاد از اینکه شهردار رشت از محل بیت المال نسبت به خرید تجهیزات برای شورای شهرستان رشت اقدام کرده است، بیان کرد: شهردار رشت با بی توجهی نسبت به تذکرات این اقدام را انجام داده و بنده نیز از بابت این تخلف آشکار در دستگاه قضا علیه شهردار رشت اعلام جرم کرده ام.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه پس از طرح شکایت علیه شهردار رشت در دستگاه قضا، لایحه‌ای با موضوع واگذاری این ساختمان به شورای شهرستان رشت به صحن شورا ارسال شده است، گفت: این اقدام دهن کجی آشکار به جایگاه نظارتی شورا است.

وی ادامه داد: شهردار رشت در شرایطی در این لایحه موضوع واگذاری ملک به مجموعه شورای شهرستان رشت را مطرح کرده که حدود پنج ماه پیش این اقدام را عملاً انجام داده است.

ضرورت توجه به حقوق پرسنل شهرداری

عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه به واسطه برخی از اقدامات شورا مجبور به ورود به مباحث خرد است، افزود: از شهردار رشت و مجموعه مدیران شهرداری رشت تقاضا دارم دغدغه‌های رفاهی پرسنل شهرداری را برطرف کنند و چنانچه پرسنل با مشکلات مالی مواجه باشند یقیناً در ارائه عملکرد آنان تأثیر گذار است.

هادی رمضانی به کاهش حقوق پرسنل شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: برخی از پرسنل شهرداری رشت با کاهش شدید حقوق دریافتی مواجه هستند و این کاهش دریافتی‌ها در کنار ایجاد عدم انگیزه، ممکن است زمینه‌های بروز فساد مالی را نیز رقم بزند.

شهردار باید پاسخگو باشد

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهردار رشت حدود پنج ماه پیش نسبت به در اختیار قرار دادن این ساختمان به مجموعه شورای شهرستان رشت اقدام کرد، اظهار کرد: این رفتار شهردار یک رفتار نامناسب است و اعضای شورا در مقابل حفظ و حراست از بیت المال باید پاسخگو باشند.

سید شمس شفیعی با بیان اینکه شهردار رشت بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات برای مجموعه شورای اسلامی شهرستان رشت از محل بیت المال خریداری کرده است، افزود: اعضای شورا در روز معارفه در استانداری گیلان سوگند یاد کردند که نسبت به حفظ و حراست از بیت المال دقت داشته باشند و این اقدام انجام شده تخلف است.

پس از صحبت‌های مطرح شده، لایحه واگذاری ملک شهرداری رشت واقع در خیابان حافظ به مجموعه شورای اسلامی شهرستان رشت به رأی گذاشته شد که در نهایت با موافقت حسن کریمی، نادر حسینی، رضا عاشری، مجید عزیزی، هادی رمضانی و سید حسین رضویان با واگذاری ملک شهرداری رشت به مجموعه شورای اسلامی شهرستان رشت موافقت شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمار لويى IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    بعد ار سال هاى سال يك شهردار خوب نصيب ما شد او را هم رنجيده خاطر كردند . دكتر سام كجايى يادت بخير
  • محمد IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    دستمریزاد شورای اسلامی رشت کاش همه درحفظ وحراست بیت المال کوشا باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس