هجوم گسترده شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست به شهرک «سبسطیه» به بهانه یک آیین مذهبی/ گزارش اختصاصی

شهرک قدیمی «سبسطیه» یکی از قدیمی‌ترین شهرهای باستانی فلسطین در شمال کرانه باختری همواره در معرض تجاوزات اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست قرار دارد.

به گزارش مشرق، گروه بزرگی از شهرک نشینان صهیونیست به بهانه روز «عید فصح» برای انجام مراسم صهیونیست‌ها تحت حمایت کامل ارتش رژیم اشغالگر به این منطقه در سبسطیه یورش آوردند.

همچنین اتوبوس‌ها و نیروهای زیادی را در همه ورودی‌های شهرک قدیمی سبسطیه و خیابان‌های این شهر و میدان اصلی می‌بینیم. شمار زیادی از نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل نیز حضور دارند و مانع رسیدن فلسطینی‌ها به این منطقه می‌شوند. این نقطه تنها جایی است که ما اجازه داریم به آن برسیم.

کرانه باختری، رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

صهیونیست‌ها مانع رسیدن ما به این منطقه شده و ما را در صورت نزدیک شدن به آن تهدید می‌کنند. کمی قبل یکی از ساکنان آپارتمان‌های مسکونی این منطقه که صرفاً می‌خواست به خانه خود نزدیک شود در معرض تجاوز صهیونیست‌ها قرار گرفت و آنها مانع نزدیک شدن او به منزل خودش شدند و به نظر می‌رسد یک درگیری فیزیکی اتفاق افتاد.

کرانه باختری، رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

همچنین اتوبوس‌ شهرک نشینان صهیونیست را می‌بینیم که پشت سر آن ده‌ها خودرو به دنبال این شهرک‌نشینان می‌آیند.

کرانه باختری، رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

  «محمد عازم» رئیس شورای شهر سبسطیه درباره اتفاقات رخ داده در این منطقه می‌گوید:  شاهد حمله گسترده و بسیار بزرگ ارتش رژیم اشغالگر برای تامین امنیت شهرک نشینان صهیونیست هستیم که به این منطقه باستانی یورش آورده و در قالب صدها گروه در داخل منطقه باستانی سبسطیه مستقر شده‌اند. آنها به بهانه برگزاری مراسم اعیاد یهودیان به این منطقه هجوم آورده‌اند؛ اما این توطئه‌های رژیم اشغالگر علیه شهر سبسطیه مستمر و دائمی بوده و از اعیاد یهودیان به منظور تداوم این تجاوزات سوءاستفاده می‌کند.

کرانه باختری، رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

سَبَسطِیه یکی از شهرهای باستانی کرانه باختری و از اماکن تاریخی فلسطین محسوب می‌شود که ارتش رژیم اسرائیل و سپس شهرک‌نشینان صهیونیست به بهانه اعیاد یهودیان و انجام مراسم تلمودی و دعا به اینجا یورش می‌آورند. آنها به دنبال تحمیل یک واقعیت جدید به اینجا هستند که بسیار خطرناک است؛ به این معنا که آنها هر هفته به این منطقه باستانی یورش می‌آورند و همچنان روز از نو روزی از نو.

ورود شهرک نشینان صهیونیست به این منطقه همراه با ارتش اسرائیل یک بازدید تلقی نمی‌شود بلکه یک تهاجم نظامی است. نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به بهانه اعیاد یهودیان و بهانه‌های دیگر به این منطقه یورش می‌آورند.

کرانه باختری، رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

 بیش از ۱۵۰ نفر از نظامیان ارتش اسرائیل و گارد مرزی این رژیم، تامین امنیت بیش از ۵۰۰ شهرک نشین صهیونیست را برعهده داشتند که از طریق ۱۰ دستگاه اتوبوس به بهانه عید فصح یهودیان به منطقه سبسطیه یورش آورده بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    مرگ اسراییل بر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس