.

در یک قلم از کمک‌های نظامی ارسال شده، ارتش امریکا ۷ هزار تیر موشک ضد زره جاولین به اوکراین اهدا کرده است که معادل یک سوم ذخایر کل نیروی زمینی امریکا است.

سرویس جهان مشرق _ سرانجام پس از مدت‌ها انتظار و نقل و انتقلات گسترده نیرو و تجهیزات توسط ارتش روسیه به جبهه شرقی، حمله سراسری ارتش روسیه به منطقه دونباس در پنجاه و پنجمین روز از نبرد میان دو طرف آغاز شد.

بامداد امروز آتشباری سنگین توپخانه ارتش روسیه در جبهه شرقی علیه مواضع ارتش اوکراین آغازشده است که منابع اوکراینی آن را از زمان آغاز جنگ میان دو طرف بی سابقه خوانده اند.

پیش بینی می‌شود از عصر امروز یا صبح فردا پیشروی زمینی قوای اصلی ارتش روسیه در این محور آغاز شود.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز در بیانیه ای ضمن تایید رسمی شروع حملات سنگین روسیه گفت: حمله ارتش روسیه آغاز شد، این همان نبردی بود که مدت ها وعده آن را داده بودیم، برای ما مهم نیست چه تعداد سرباز روسیه به ما حمله می‌کنند ما تا آخرین لحظه از کشور خود دفاع خواهیم کرد.

اهمیت نبرد در دونباس و محورهای احتمالی

پیش از آغاز نبرد اوکراین، عمده کارشناسان نظامی و تحلیلگران با توجه به اینکه چند روز قبل از شروع جنگ رئیس جمهور و مجلس ملی روسیه فرمان استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را صادر کرده بودند پیش بینی می کردند که محور اصلی تهاجم ارتش روسیه در شرق اوکراین و منطقه عمومی دونباس باشد؛ اما به شکل عجیبی نه تنها دو موج اصلی تهاجم ارتش سرخ در شمال کی‌یف و جنوب اوکراین بودند، بلکه تا پایان ماه نخست تقریبا درگیری خاصی را در جبهه شرقی و استان لوهانسک شاهد نبودیم!

ارتش روسیه در محور جنوبی کاملا موفق بوده و از شهر خرسون در شمال شبه جزیره کریمه تا بندر راهبردی ماریوپل در جنوب شرقی اوکراین را به تصرف خود درآورد و موفق به اتصال زمینی شبه جزیره کریمه به خاک اصلی خود (از طریق استان دونتسک) شد، اما در جبهه شمال کی‌یف ارتش روسیه علی رغم اینکه تنها ۲۰ کیلومتر تا پایتخت اوکراین فاصله داشتند با دفاع سرسختانه قوای اوکراینی و تحمل خسارات قابل توجه ناچار به عقب نشینی شدند.

آغاز حمله سراسری ارتش روسیه در شرق اوکراین/ نبردی که سرنوشت طرف پیروز جنگ را تعیین خواهد کرد/ زلنسکی دیگر بهانه‌ای برای تنها بودن در برابر ارتش روسیه ندارد! +نقشه و تصاویر
قرمز: مناطق تحت کنترل ارتش روسیه
زرد: مناطقی که درگیری در آن جریان دارد
آبی: مناطقی که ارتش روسیه از آنها عقب نشینی کرده است

این موضوع به خوبی  اهمیت نبرد نهایی در جبهه شرقی را نشان می‌دهد؛ مسکو برای تبدیل خود به طرف پیروز این جنگ در برابر ائتلاف غرب و ناتو، نیازمند گسترش مناطق تحت کنترل منطقه جدایی طلب دونباس در شرق اوکراین و پیروزی میدانی بر دولت کی‌یف است؛ در دو هفته اخیر که نبردها فروکش کرده و غرب مشغول تجهیز ارتش اوکراین و روسیه مشغول انتقال نیرو و تجهیزات به دونباس بودند، تقریبا هر آنچه از تسلیحات و تجهیزات نظامی که اوکراین برای دفاع در برابر حمله ارتش روسیه احتیاج داشت به این کشور اهدا شده است.

آغاز حمله سراسری ارتش روسیه در شرق اوکراین/ نبردی که سرنوشت طرف پیروز جنگ را تعیین خواهد کرد/ زلنسکی دیگر بهانه‌ای برای تنها بودن در برابر ارتش روسیه ندارد! +نقشه و تصاویر

هزاران تیر موشک ضد زره جدید نظیر جاولین، پهپادهای انتحاری سویچ بلید برای حمله به عمق خطوط ارتش روسیه، صدها دستگاه تانک، هویتزر و نفربر زرهی، بالگردهای ترابری رزمی میل۱۷، موشک های پدافندی از مدل های شانه پرتاب نظیر استینگر تا سامانه های دوربرد اس۳۰۰ ارتش اسلواکی، همگی به دست ارتش اوکراین رسیده است و زلنسکی رئیس جمهور بهانه گیر اوکراینی دیگر بهانه ای برای تنها ماندن در برابر ارتش دوم دنیا را ندارد!

زلنسکی چندی پیش و در اواسط نبرد اوکراین خطاب به کشورهای عضو ناتو گفته بود: تنها کافی است 1 درصد از آنچه که خود در اختیار دارید به ما بدهید!

آغاز حمله سراسری ارتش روسیه در شرق اوکراین/ نبردی که سرنوشت طرف پیروز جنگ را تعیین خواهد کرد/ زلنسکی دیگر بهانه‌ای برای تنها بودن در برابر ارتش روسیه ندارد! +نقشه و تصاویر

در یک قلم از کمک‌های نظامی ارسال شده، ارتش امریکا ۷ هزار تیر موشک ضد زره جاولین به اوکراین اهدا کرده است که معادل یک سوم ذخایر کل نیروی زمینی امریکا است.

آغاز حمله سراسری ارتش روسیه در شرق اوکراین/ نبردی که سرنوشت طرف پیروز جنگ را تعیین خواهد کرد/ زلنسکی دیگر بهانه‌ای برای تنها بودن در برابر ارتش روسیه ندارد! +نقشه و تصاویر

اینکه فرماندهان ارتش روسیه حد پیشروی خود در شرق اوکراین و ترسیم مرزهای جدید برای منطقه دونباس را دقیقا تا چه نقطه ای تعیین کرده‌اند مشخص نیست، اما پیش بینی می‌شود سنگین ترین نبردها در محور جنوب شهر ایزیوم تا منطقه پوپاسنا رقم بخورد؛ جایی که ارتش روسیه تلاش خواهد کرد تا با پاکسازی این منطقه، آماده تصرف دو شهر اسلاویانسک و کراماتورسک شوند که به نوعی نمادهای مقاومت ارتش اوکراین در جبهه شرقی بوده و در جنگ سال ۲۰۱۴ نیز در آخرین روزهای نبرد توسط ارتش اوکراین بازپس گرفته شده بودند.

آغاز حمله سراسری ارتش روسیه در شرق اوکراین/ نبردی که سرنوشت طرف پیروز جنگ را تعیین خواهد کرد/ زلنسکی دیگر بهانه‌ای برای تنها بودن در برابر ارتش روسیه ندارد! +نقشه و تصاویر

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 173
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • پری مجرد 46 ساله IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    67 65
    خدا قوت روسیه
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      39 33
      درود بر ولادیمر پوتین شیعه دوازده امامی
    • DE ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      38 42
      برای حفظ آبرومون هم که شده خدا کنه پوتین پیروز شه
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      41 16
      یک حس عجیبی است این جنگ . از یک طرف از کشته شدن آدم ها و تجاوز به کشور دیگر دل انسان به رنج می آید ، از طرفی می دانم این جنگ را آمریکا راه انداخته تا سلطه خودش را به دنیا بیش تر کند ، از طرفی میدانیم که دفاع از کشور امر مقدسی است ولی از طرف دیگر میدانیم که کسانی که به اکراین سلاح ارسال می کنند دوست اکراین نیستند و با توجه به اینکه اکراین حریف ارتش روس نیست می خواهند باتلاقی درست کنند در جهت اهداف خود شان است . انشاءالله جنگ زودتر تمام شود و آمریکا نیز به اهداف شوم خود نرسد .
    • DE ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      6 29
      با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات. علت اینکه حدود ۲۰ میلیون نفر در اوکراین فرار کردند و حدود ۱۰ میلیون نفر به اروپا فرار کردند و حاضر نشدند اسلحه دست بگیرند و ضد روسیه بجنگند ، را نمیتوان به حساب از ترس کشته شدن در جنگ یا از ترس روسیه باشد. با توجه به رژیم کودتایی و مخملی جورج سوروسی دلقینسکی و جو فشار و زور و ارعاب گروههای فاشیستی روی مردم و‌مخالفان و جو خفقان موجود در اوکراین و بیدار شدن مردم بعد از اشتباه رای خود به رژیم کودتا و فقیر شدن روز بروز بیشتر آنها و فحشا و منکرات و.....همه وهمه نشانهایی از فرار دسته جمعی مردم از گورستانی بنام اوکراین است که کودتای مخملی برایشان درست کرده و منتظر فرصت بودند تا درها باز شود و فرار کنند. با کمی دقت و توجه به فشار بی حد و فحش و ناسزا و شانتاژ و ارعاب و رو کم کنی کسانیکه یا مامورند یا منافع خود را در اوکراین از دست داده اند، روی مخالفان در کل دنیا و خصوصا ایران‌ و در رسانه ها ، میتوان به سادگی پی برد‌چه فشار و جو اختناقی روی مخالفان و حتی مردم ممتنع در اوکراین بوده که اینطور فرار کردند و حاضر نشدند علیه سربازان روسیه بجنگند و خود را فدای دلقک صهیونیستها کنند. از طرفی متاسفانه گردانندگان صنعت فحشا و منکرات و آژانس های به ظاهر مسافرتی به اوکراین و بعضا از صدها و هزاران شرکت ذینفع در اوکراین خود آگاه یا ناخودآگاه به کمک منافقین و بهایی ها و غربگداها و اشرافیون و اشرفیون و اراذل و اوباش لوله توپخانه خود را به طرف مخالفین صهیونیستها و رژیم کودتای نارنجی گرفته اند و متاسفانه پارا فراتر از مرزها گذاشته و با توهین به مقدسات پوتین را منجی عالم شیعیان و رهبر و مولای ایرانی های انقلابی و انقلابیون مخالف دلقک یهودی ملعبه دست یهود را توده ای و جیره خوار پوتین ....معرفی میکنند . دقیقا برنامه ریزی و اثر انگشت‌ منافقین هویداست و این فشار و جعل آیه و قران و حدیث دقیقا به سرخری منافقین و تفاله های بازمانده شیره ای ساواک تعلیم دیده شاباک صورت میگیرد. البته آن موقع که کل ایران دستشان بود با اورونگی بیرون اندتخته شدند‌حال که پناهندگانی مفلوک بیش نیستند
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      12 7
      تیرانا نشین ها چقدر پوتین را تحویل گرفتن...خخخخخ شیعه دوازده امامی.....آخه منگول امام شما مگه رجوی نبود..!؟ اون یازده تا دیگه کیان؟؟؟؟
    • SE ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      9 8
      خدا قوت استالین!
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      10 3
      خدا یه شوهر به پری مجرد ۴۶ ساله بده تا سر عقل بیاید
    • رشید IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      12 10
      بعد از 50 روز پوتین کاری نکرده عقب نشسته و در حال تقلاست بعد نویسنده میگه اوکراین بهانه ندارد پوتین اگر کاغذی نبود باید ظرف یک هفته کار رو تموم میکرد نویسنده غیر محترم مغلطه نکن
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      بالاخره پری چند ساله مجرده ؟ 43 ، 45 ، 46 ؟ سنش دائم بالا پائین میشه ! واقعا زنه یا یه مرد زن نما همه را سر کار گذاشته ! کامنت هاش برای تفریح و تغییر ذائقه جالبه. اگر واقعا زن باشه انشالله به عید فطر نرسیده یه خواستگار خوب براش پیدا شه. اگر هم مردی ، پری الهی ور بپری.
    • DE ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      ۱۴:۵۲ - برای حفظ آبرومون هم که شده خدا کنه پوتین پیروز شه // تو برای حفظ آبروی نداشته مسعود لجنی و مریم قجر قوجور عضدانلولو هم که شده اینطوری کامنت ننویس . خیلی درپیتی و مهد کودنی نوشتی نخ نماست
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      در دوره تزار جنگ روس و فرانسه امپریالیست بود.بعدا جنگ شوروی کمونیست و آمریکای امپریالیست. حالا جنگ روسیه و اکراین امپریالیست. ایران نباید طرف کسی را بگیرد. امپریالیستها به جان هم افتاده اند.
  • نیما IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 6
    همینکه جنگ شدت خواهد گرفت اما تاین پیروز نهایی این نبرد هنوز مشخص نیست که آیا سرانجام روسیه اوکراین را فتح خواهد کرد یا اینکه اوکراین روسیه را بیرون خواهد کرد؟
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    48 45
    لعنت خدا بر کسانی که منافع ملی رو به حمایت از روسها گره میزنن. خدایا به حقانیتت قسمت میدهیم توی این جنگ انسانیت و آزادی را بر ظلم و تجاوز پیروز بگردان. آمین یا ارحم الراحمین.
    • محمد IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      44 16
      این دعا رو در مورد فلسطین ، یمن ، لیبی ، عراق ، سوریه و ..... همچنین کشور عزیزمان که سالهاست تحت سخت ترین تحریم های ناعادلانه است به بهانه سلاحی که خودشان دارند و ما نداریم هم باید می کردی جناب غربزده
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      21 18
      خدا بزن به اون مخ معیوب آمریکاییت
    • FR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      11 4
      لعنت خدا بر کسانی که در جبهه بدترین دشمنان اسلام یهودیان و نوچه هایشان ایستادن مثل شما ، که قرآن به ما وعده داد بود با سه بار تاکید لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا؛مائده/82 به طور مسلّم ( ای پیامبر ) دشمن ترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت این آیه خود غرب نیست؟ سوپر سرمایه داران یهودی در راس نظام های کشور های غربی و کافران در نوچه بودن و پادویی برای اونا بعد شما دم از اسلام می زنی؟!!! به ذات جلاله خودش قسم که اسلام امثال شما همون اسلام سست و ظاهری یاران امام علی در صفین کسی مثل اشعث بن قیس هست یا یاران مختار که به راحتی توسط منافقان به ظاهر مسلمان قابل فریب دادن هست اسلام همین الان ترکیه که فقط ظاهر اسلامی رعایت می شه نه باطن و عقلانیت اون عقلانیت می گه دشمن خونی ما با دشمن احتمالی آینده ما هم سرگرم هم شدن هم تضعیف اما یک گروه شیعه انگلیسی یا منافق! طرف دشمن خونی ما رو گرفتن یک عده طرف دشمن احتمالی انشاالله یا هر دو درست بشید سر عقل بیاید یا با اربابانتون جایی جز زباله دان تاریخ ندارید حداقل می تونم بگم شرف دارن افرادی که طرف دشمن احتمالی ما رو گرفتن تا دشمن قسم خورده و خونی ما یعنی غرب رو البته اگر آلبانی نشین نباشی عزیز:))))
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      5 5
      به دعای گربه سیاه بارون نمیاد
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 2
      ما هم میگیم آمین! ولی چنین آدمهایی توی ایران نیستن جز در توهم امثال شما بیشتر باید بگیم خدا توهم را از شما بگیرد آمین
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      12 8
      لعنت خدا بر کسانی که 43 سال ظلم اربابهای یانکی شونو نمیبینن و میخوان به هر قیمتی شده ایران رو بردهٔ آمریکا و غرب بکنن، خداوند متعال همهٔ آنها را در قعر جهنم جای بدهد، آمین یا رب العالمین !!!
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 1
      اول بگو جنگ یمن چطور شروع شد ....
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 1
      جنگ یمن چطور شروع شد
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 1
      توی یمن کی جنگ راه انداخت
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 0
      اگر ما هم می خواستیم با اسلحه انقلاب کنیم .هر گز پیروز نمی شدیم . قدرت مردم با دست خالی بیشتر است .
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 0
      یادتون هست می گفتند ما هشت ساعته کشور را گرفتیم ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 0
      چرا ایران برای غلبه بر شاه و برای انقلاب از اسلحه استفاده نکرد ؟؟؟؟؟ چون قدرت مردم را می دانست . اسلحه قدرت نمی آورد .
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 0
      لعنت خدا بر کسانی که 43 سال ظلم اربابهای یانکی شونو نمیبینن و میخوان به هر قیمتی شده ایران رو بردهٔ آمریکا و غرب بکنن، خداوند متعال همهٔ آنها را در قعر جهنم جای بدهد، آمین یا رب العالمین !!!..جواب .لعنت خدا بر طرفداران پوتین . لعنت خدا بر هر چی وطن فروش مزدور است . لعنت خدا بر طرفداران کمونیست .
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 5
      الهی آمین ، لعنت به نوکران عالیجناب پوتین
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    43 50
    قطعا تو این جنگ روسها نماینده متجاوزان و سلطه گران هستند و اوکراین نماد مقاومت و صبر هست . به امید پیروزی صابران بر ظالمان
    • ناشناس IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      30 21
      فیلم کشتار مردم دونباس توسط اوکرایینا قبل از حمله روس ها رو دیدی؟ بزو ببین تا اینطوری نظر ندی
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      10 5
      اتفاقأ ارتش روسیه در این نبرد ارتش آزادی بخش هست و داره با نئونازی ها و رئیس جمهور صهیونیستشون که حمایت اسرائیل، آمریکا و کل اروپا رو داره میجنگه!! با آرزوی موفقیت برای ارتش روسیه!!
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      14 5
      فطعا و به امید خداوند اربابان امریکایی و غربی تو به هدفشون نخواهند رسید
    • هادی IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      3 1
      اوکراین نوکر شیطان بزرگ ؛ آمریکاست.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    27 23
    تو روزای اول یه عده به تصور اینکه روسها دو روزه جنگ رو میبرن اوکراینیها رو به خاطر مقاومت نکردن سرزنش میکردن . حالا که واقعیت آشکار شد همانها میگن اوکراینیها با مقاومتشون مقصر تلفات و ویرانیها هستن. عجب مردمی هستیم..
    • SE ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      7 2
      چطور اوکراین به دست ناتو اشغال شود اشکال نداشت؟ و چرا آن مردم با انتخاب یک یهودی برای جنگ با برادران روس خود مشکل نداشتند؟
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      18 6
      بیشاز 3 میلیون اوکراینی از کشورشون فرار کردن جونم به این مقاومتشون
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    28 71
    کسی که الحاق دونباس به روسیه رو توجیه میکنن پس باید جدایی کردستان و آذربایجانها و خوزستان و .. رو از ایران هم توجیه کنند. خوبه که واقع بین و حق گرا باشیم.
    • DE ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      21 8
      واقعیت اینه که کل دونبال و دونتسک و مابقی اوکراین جزئی از شوروی بود که جدا شدند و ظاهرا حالا می خواهند جدا شده ها را با زور اسلحه پس می گیرند، همان کاری که چین با تایوان جداشده می خواهد انجام بدهد و ایران نیز ان شاالله با بحرین خواهد کرد
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 9
      اره ایرانم جنگ جهانی دوم جزئی از بریتانیای کبیر بود و بریتانیای کبیر باید این قسمت از خاکشو با زور اسلحه پس بگیره
    • منطق IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      4 1
      به حرف تو نمیگن واقع بینی حرفت نشون میده سواد نداری و یه ذره هم تاریخ نخوندی میای اینجا نظر میدی، مشخصه از اون خود تحقیر کننده هایی هستی که هر چی میشه میای ضد ایران حرف میزنی، دشمنان داخلیه ما که از درون تفرقه میندازن امثال تو ان
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      5 3
      خب چرا نمیگی ایران هم حق داره اذریایجان و افغانستان و ارات و بحرین رو باز پس بگیره !!؟ که صد البته حقی بجا و گرفتنیست
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    23 36
    دیگه چقدر میخواد حقارت بکشه روسیه جنگ رو تموم کن مردم بی دفاع و مظلوم رو نکش
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      6 2
      واقعأ دست روسیه درد نکنه که عین یانکی‌های وحشی روز اول همهٔ مناطق مسکونی رو بمبارون نکرد و فقط داره مناطق نظامی رو میزنه و با مزدورهای خارجی و ارتش نئونازیها میجنگه و به خاطر همینه که خیلی آروم و با احتیاط پیش میره!
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    14 26
    دوستان لطفا به آیه ۳۲ سوره مائده مراجعه کنید و بنگرید که پوتین و لشگرش و حامیانش که برای قتل و رنج انسانها کف میزنن به کجا دارن میرن
    • SE ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      5 2
      به هر جا که بروند بهتر از آن است که کشتار روس ها در اوکراین را تماشا کنند.
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      8 2
      یه دو تا آیه هم برای اربابهای یانکی و سعودیت بگو بریم ببینیم اونها کجا رفتن و دارن میرن!!!
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      4 1
      طبق آیه ۳۴ اسرا و ۵ مائده که باید به عهد وفا کرد اوکراین به قطنامه دومنیسک که نباید نیروهای خارجی را به مرزهای روسیه نزدیک کند به عهد خود عمل نکرده پس باید مجازات شود
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      5 2
      شعور داشته باش قرآن ساحتش مقدستر است از آن که بازیچه بازی کودکانه تو قرار بگیرد
  • عبدالله مومن IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 11
    نمی دانم چرا وقتی این نادان را می بینم به یاد شاه سلطان حسین صفوی و پالونی اول و دوم و اسکاتلندی می افتم.
  • مفسر سیاسی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    11 4
    روسیه امروز در بدترین آرایش سیاسی در دو سدۀ اخیر قرار گرفته است. با تحیر رفتار کرملین را نظاره می‌کنم و افسوس می‌خورم! روسیه همیشه در بحران‌ها و جنگ‌ها بخشی از غرب را به عنوان متحد کنار خود داشت: در جنگ جهانی اول بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آمریکا، در جنگ جهانی دوم انگلستان، فرانسه و آمریکا را کنار خود داشت و در جنگ سرد نیز نیمۀ شرقی اروپا را با خود همراه داشت، ضمن اینکه می‌توانست روی همراهی بلوک سوسیالیستی جهان حساب کند. با هیچ واژه‌ای نمی‌توانم میزان شگفتی‌ام را از این بی‌مبالاتی روسیه بیان کنم! روسیه همیشه با اتحاد همه‌جانبه با غرب پیروز شده، اما امروز نه فقط اروپا، بلکه کل غرب را علیه خود قرار داده است.
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 1
      روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • مفسر سیاسی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    15 13
    بابت حملۀ روسیه به اکراین متأسفم، زیرا این مسیر به روسیه آسیب می‌زند. سال‌ها پیش با پیوستن لتونی و استونی به ناتو، ناتو به مرز روسیه رسیده بود و این ادعا که دلیل حملۀ روسیه به اکراین جلوگیری از رسیدن ناتو به مرزهایش است، برای پوشاندن انگیزه‌های دیگر است. روسیه پیوستن بالتیک به ناتو را تحمل کرد و آسیبی هم ندید، اما مردم اکراین را که اتفاقاً تمایلی به ناتو نداشتند، آن‌قدر تحریک کرد و ترساند تا به ناتو متمایل شدند ــ همان‌گونه که امروز سوئد و فنلاند که تمایلی به ناتو نداشتند، با تماشای رفتار روسیه به ناتو تمایل یافتند. اکراینی‌ها تمایلی به ناتو نداشتند، اما وقتی روسیه از تجزیه‌طلبان حمایت، و کریمه را از اکراین جدا کرد، پیوستن به ناتو در اکراین به خواست اکثریت بدل شد. اگر معضل اکراین به گرهی کور تبدیل شد، خود روسیه در آن نقش داشت. ناراحتی و تأسف بابت مرگ هزاران و آوارگی میلیون‌ها انسان، از بدیهیات انسان بودن است. طبعاً تصویر چچنی‌هایی که در ماریوپول خشاب پشت خشاب خالی می‌کنند، نمی‌تواند باعث افتخار روس‌ها باشد ــ هرچند غرور ملی کاذب و گمراه‌شده چشم روس‌ها را کور کرده باشد. اما بحث من اصلاً این نیست که برای مردگان و آوارگان مرثیه بخوانم یا دنبال مقصر جنگ باشم.
    • SE ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      8 2
      جهت اطلاع شما سه کشور حاشیه بالتیک از اساس مال شوروی نبود و در توافق اولیه استالین و هبتلر به شوروی رسید. بنابراین روسها هرگز حساسیتی که بر اوکراین و خود کیف به عنوان پایتخت تاریخی روسیه دارند را روی بالتیک ندارند. ماجرای اوکراین برای روسیه حالت ناموسی دارد.
  • مفسر سیاسی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    10 10
    روسیه باید واقع‌بینانه‌تر به دنیا بنگرد. این‌که مقامات کرملین با ظاهری درمانده بگویند «برای ما چاره‌ای جز جنگ نگذاشتند»، باعث نمی‌شود واقع‌بین به نظر رسند. نه! روس‌ها به بیراه رفته‌اند و همۀ حرفم این است که این مسیر به روسیه آسیب می‌زند. روسیه اگر در دو جنگ جهانی موفق شد پیروز شود، اروپای غربی را به عنوان متحد کنار خود داشت! اما امروز کاری کرده است که کل اروپا یکصدا علیهش بسیج شده است. روسیه نباید اجازه می‌داد چنین آرایش منحوسی شکل بگیرد. با شعارهای میهن‌پرستانه و احساسات ملی نمی‌توان خطاهای استراتژیک را لاپوشانی کرد. واقعیت بی‌رحم است. آی مردم روسیه، آی طرفداران روسیه! این آرایش شوم است. ای کاش پوتین دوباره خردورزی پیشه کند و این آرایش را بر هم بزند. روسیه در هیچ دوره از تاریخ خود، چنین تنها نبوده و این‌طور یکدست غرب را علیه خود متحد نکرده است! روسیه در سی سال گذشته با تنش‌زدایی و همکاری تجاری گسترده با غرب پیشرفت کرد، سطح زندگی و رفاه مردمش را بالا آورد و از بعد نظامی نیز هیبت خود را حفظ کرد. پیوستن و نپیوستن اکراین به ناتو در حیات ملی روسیه اهمیتی نداشت، ضمن اینکه خود روسیه اکراین را به چنین مسیر هل داد. آری! مسئله اکراین نیست، مسئله این است که اندیشۀ حاکم بر روسیه عوض شد، در حالی که مسیر تجارت‌گرایانۀ پیشین کامیابی‌های فراوانی برای مردم روسیه آورده بود. در حالی که امید داشتم ما از روسیه درس بگیریم، گویا برعکس شده و روسیه ما را معلم خود قرار داده است! افسوس...
    • حسن IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      5 1
      دایی بیا پایین خسته نمیشی؟ این تحلیل هات رو برو برا امریکا بنویس
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 2
      تحلیل علمی بود
  • US ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    13 21
    روسیه دیواری نیست که روی آن یادگاری بنویسید. بهتره تا دیرتر از این نشده مشکلات مان با غرب را با گفتگو مستقیم حل و فصل کنیم.فروش نفت با تخفیف۴۰٪به چین و واگذاری خزر به روسیه ارزش جنگ زرگری با آمریکا را نداشت.
    • SE ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      7 1
      دو سوال ساده: ما رفته ایم برای غرب مشکل ایجاد کرده ایم و یا آنها از آن سر دنیا آمده اند و ارث پدر نداشته شان را از ملتهای خاورمیانه طلب دارند؟ سوال دوم: چطوری ایران خزر را به روسیه واگذار کرد وقتی آذربایجان و ترکمستان بین روسیه و ایران در خزر فاصله انداخته اند؟
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      6 3
      میشه مزخرف نگی! دوستان سبک مغز شما ۱۶ سال بلکه بیشتر با همین توهم مزخرف رفتن دست دراز کردند غربیهای تف انداختن تو دستشون !نتیجش شد خود تحریمی در انرژی هسته ای و بقیه تحریمها هم که دشمن انجام داد امثال شما به باج دادن بی نتیجه عادت کردین و هیچ به ثمره ملعونه که تا به حال کاشتین دقت نمی کنین یا می دونین ولی برای به زانو داوردن ملت تلاش می کنین! تو و امثال تو فقط یک مورد از توافقات بین ایران و آمریکا یا غرب محض رضای خدا یا هر کسی که می پرستین بگین نتیجه مثبتش چی شد هرگز نمی تونین فقط فقط انقدر تکرار نکنین
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      4 0
      خیال کردی همه مثل تو روی دیوار دیگران یادگاری می نویسن ؟ به جای این حرف یاد بگیر روی پای خودت بایستی!
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      4 1
      اینکه ایران نفت را با ۴۰ درصد تخفیف به چین می فروشه از کجا اوردی؟ اگر مدرک نداری دروغ نگو! خوب به ارباب احمق بگین ارزونه چرا نمی خره؟
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 6
    از بلوندهای چشم آبی که دل غربپرستان ابله رو برده بودند اثری دیده نمی شود
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    14 9
    عجیبه یه عده میگن علت کشتار مردم اوکراین و ویرانی شهرهاش ، زلنسکی و خود اوکراینیها هستن که در برابر لشگر متجاوز مقاومت کرده و کشورشون رو به پوتین تقدیم نمیکنن. اگه چنین باشه که تو جنگ تحمیلی هم مقصر ویرانی خیلی از شهرها و اون همه تلفات و ضایعات خود ما بودیم که هشت سال مقاومت کردیم و کشورو به صدام نداریم. اگر ادعای شیعه بودن و پیرو خط علی را داریم باید حق گرا باشیم و ا لا دروغگو و شیادی بیش نیستیم.
    • SE ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      6 0
      البته اگر قبلا خوزستان و بلکه ایران مال عراق بوده و حالا می خواسته مال خودش را پس بگیرد حق با صدام بوده و ما خیلی غلط بیجا کرده ایم که مقاومت کرده ایم.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    22 15
    مگر جنگ با شکست اکراین تمام نشده است؟ اخه من خبرگزاری صدا و سیما 16 اسفند دیدم نوشته بود کی اف سقوط کرده است؟ دروغ بود؟!!!! روسیه که دنبال فرار است
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      16 10
      به امید تار و مار شدن ارتش متجاوز
    • SE ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      6 1
      جالب است همانهایی که به روسیه ارتش متجاوز می گویند چون به خاکی که هزار سال مال خودش بوده حمله کرده، از اینکه همان اوکراین به تصرف ناتو بدون خونریزی در بیاید حمایت می کنند!
    • SE ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      5 0
      جالب است همانهایی که به روسیه ارتش متجاوز می گویند چون به خاکی که هزار سال مال خودش بوده حمله کرده، از اینکه همان اوکراین به تصرف ناتو بدون خونریزی در بیاید حمایت می کنند!
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      6 1
      صدا و سیما اشتباه کرده چون کیف خیلی وقت پیش سقوط کرده بود از اون موقع که به گفته شیطان بزرگ اعتماد کرد که از او حمایت می کنه مثل وطن فروشای ایرانی که امضای کری را امضای خدا می دونستن بعد فهمیدن( البته هنوز هم نفهمیدن) خودشان هم امضای خود را قبول ندارند دیگران! حماقت بی داد می کنه
  • ES ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    12 11
    به کوری چشم توده ای هایی که ظاهرا اوایل انقلاب توبه کردند(بخوانید تغییر ظاهر دادند و در مملکت نفوذ کردند) همین الان هم روسیه در تجاوزش ناکام بوده،بالای هزار تانک و زرهی،چند هزار تلفات نیروی پیاده،تلفات انواع هواگرد، غرق شدن پیشرفته ترین! ناوش ،تحریم های سنگین اقتصادی ،اثبات زباله بودن تجهیزات نظامی در نتیجه کاهش صادرات ،بدنامی سربازانش در دزدی و...
    • SE ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      7 2
      عزیزم قرصهایت را بخور. روسیه امروز مسیحی است. این زلنسکی است که یهودی بوده و خالا آتئیست است. مقاومت با سیل نیروهای کمکی خارجی و گپیشرفته ترین تسلیحات غربی و کمک و هدایت ماهواره ای هنری نیست.
    • BE ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      10 0
      رژیم اسپانیا باید استقلال بارسلونا را به رسمیت بشناسه
  • ابوالفضل IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    21 19
    اغاز شمارش معکوس مرگ پوتین کودک کش
    • ساسان IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      14 5
      کودک کش که اسرائیل بود چه کینه ای از پوتین داری!
    • ابوالفضل IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 3
      اره چون میبینم با کشورم چها که نکرد تا تونست که تکه تکش کرد اوایل انقلاب چه کسانی رو که نکشت و ترور نکرد اون از نیروگاه ساختنش تو بوشهر اون از اس سیصدش که بعد چندسال داد تازه معلوم هم نیست کار کنه چرا کینه نداشته باشم
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 0
      خخخخخخ نوشتن روسیه حملاتش را شروع کرده که سابقه نداشت تو معکوس می شماری اینه که میگن یه چیزی میشه
  • K IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    13 7
    هیچ کاری نمیکنه این کشور درپیت همین الان هم یکی از عوامل اصلی بدبختی مردم ایران همین روسیه هست که با مزدورانش روزگار معیشتی مردم رو سیاه کرده ایران کشور ضد سرمایه داری و کمونیستی نیست که با روس و چین و کره شمالی و... رفاقت داشته باشه ولی خب ما چوب خیانت دیگران رو خوردیم با حقوق ۲۰۰ دلار که فقط میشه باهاش ۶ کیسه برنج خرید ! اونم با اینهمه نفت و گاز
    • SE ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      6 1
      فعلا همان کیسه برنج هم گیر مردم ترکیه و آلمان نمی آید. جرم پوتین مخالفت با آمریکا است والا سی سال است که نه روسبه کمونیست نیست! قرصهایت را بخور و بعد نظر بگذار
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      6 3
      تو آلبانی هم نفت و گاز دارین مگه پیری؟!
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      7 1
      راست می گی روسیه بود که ایران را تحریم کرد. روسیه بود که نفت ایران را صفر کرد، روسیه بود که داروی سرطانیها را تحریم کرد. روسیه بود که پول ایران را بلوکه کرد روسیه بود سردار کشی کرد روسیه بود که امثال شما را با این تفکر چپکی و برعکس درست کرد پس لعنت به کسی که به ایران خیانت کرد و لعنت بیشتر بر حامیان آن بچه کجایی تو؟
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    12 9
    ارتش متجاوزگر محکوم به شکست است. کاش مردم گرجستان و آذربایجان و ارمنستان ایران قاجار هم مانند اوکراین مقاومت می کردند آنوقت اکنون پاره ای از تن اسلام بودند و ولایت پذیر
    • SE ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      5 1
      چرا آریایی های متجاوز و کورش متجاوز شکست نخوردند؟ چرا استعماگران آریایی اسپانیایی و انگلیسی در قاره آمریکا شکست نخوردند؟ چرا همان روسها در گرجستان شکست نخوردند؟ ...
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 6
    خوب اگر ارتش روسیه اینبار هم مناطق جنگلی اوکرای نرا به بهانه آسیب دیدن مردم غیرنظامی اوکراین بمباران فرشی و با موشک و توپ نکند باید منتظر حمله جبهه النصره در مشکو و گروگان گرفتن مردم مسکو باشد شاید ان موشقع روسها مردم مسکو را عوض مردم کیف گلوله باران بکنند
  • ramin IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    11 14
    ارتش شیطانی کودک کش پوتین با اراده خداوند و دعای ملت ایران رو به نابودی است>تا در س عبرتی باشه برای شماها که پشت کافران ایستاده وبا قلم زدن از این لشکر بچه کش حمایت می کنید.ظلم پایدار نیست
  • مسلمان IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    10 0
    اینکه ظرف چند روز آینده و با یک حمله نظامی سرنوشت طرف پیروز مشخص می شود یک تحلیل کودکانه و سخیف است سرنوشت طرف پیروز و طرف شکست خورده نه امروز و نه با این حمله مشخص نمی شود بلکه طرف پیروز و شکست خورده بعد از 5 سال کم کم رخ نمایی خواهد کرد و طرف شکست خورده مردم خود را به خاک سیاه خواهد نشاند
  • عطا IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    12 6
    به زودی اوکراین شرقی اعلام موجودیت خواهد کرد.
  • احمد IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    11 3
    تجاوز و جنایت در حق هر ملت و کشوری محکوم است خواه در خصوص مردم فلسطین و یمن باشه خواه در اوکراین و جاهای دیگه و متجاوز هر کی باشه باید بازخواست بشه چه آمریکا و سعودی باشه چه روسیه. البته یک نقطه مشترک وجود داره و اونم اینه که ابرقدرتهای زورگوی متجاوز از حسابرسی معاف هستن متاسفانه چه روسیه باشه و چه آمریکا
    • SE ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      4 2
      خیر. همینکه می بینی احدی از یمن دفاع نمی کند و همه در حال کمک به اوکراین هستند باید بدانی که یک جای کارت خراب است.
  • ارتشی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 0
    زمانیکه جنگ به بن بست میخورد طرفین درگیر سعی میکنند تا عملیاتی طراحی و پیاده کنند تا بلکه به پیشروی دست بزنند روسها هم چون دیدند پیشروی انها متوقف شده و نیز متوجه شدند که مثل دو ماه قبل که توانستند با بمباران و موشکباران مواضع اوکراین طی فرصت کمی که از این کاردر اختیار دارند میتوانند پیشروی برق اسا و تثبیت مواضع کرد پس با این حساب میشه دریافت هدف روسیه تسخیر دونباس و شرق اوکراین و ایجاد منطقه حائل بین ان و اوکراین و تثبیت مواضع هست که البته نیم نگاهی هم به مریپل و تسخیر کامل خطوط مرزی دریایی اوکراین دارند با انجام این عملیات روسیه تسلیحات بسیاری را مصرف خواهد کرد و استفاده از توپخانه مشخص میکنه که روسها از استفاده هواپیما و هلی کوپتر میهراسند و قدرت پهپادی لازم را نیز ندارند توپخانه نیز دقت زیادی نداشته و این عملیات نشان میده انبار تسلیحات موشکی روسیه در شرف خالی شدن هست در طرف مقابل اما اوکراین نگرانی ای بابت تسلیحات و تلفات ارتش نداره زیرا تسلیحات جبران میشه و تلفات هم به عنوان مدافعین از وطن تجلیل میشوند ولی در مورد روسیه اینکار صدق نخواهد کرد به نظر من روسیه پیشروی خواهد کرد ولی نه در حد مطلوب و البته با تلفات بسیار بالا هر چند تلفات نظامی روسیه بقدری بالا بوده که روسیه ابتدا سعی میکنه با توپخانه تمامی مواضع دفاعی اوکراین رو نابود کنه تا با تلفات کم پیشروی بکنه هر چند گرا دهی توپخانه هم امری مهم هست نکته جالب این نبرد اینه که آمریکا و غرب پدافند هوایی را در اوکراین مستقر نمیکنند که شاید بیم انرا دارند که بدست روسها بیفته و یا ملاحظه روسیه را میکنند تا جنگ بین ناتو و روسیه شروع نشه بنظر میاد هدف امریکا و غرب فقط نابودی تجهیزات زرهی و ناوگان هوایی روسیه باشه و یا به اشغال شرق اوکراین توسط روسیه راضی شده ولی میلی به پیشروی بسمت غرب اوکراین نداره ارتش اوکراین فعلا مواضع خودش را حفظ کرده و سعی در پاتک نداشته و به حملات پارتیزانی و چریکی بسنده خواهد کرد و با وارد اوردن تلفات شاید بعدا به فکر پاتک بیفته فعلا روسها دارند انبار مهمات خود را خالی میکنند حملات پهپادی میتونه در شرایط فعلی بسیار کارساز باشه پهپادها میتوانند توپخانه ها را منهدم کرده و پایگاههای ارتش روسیه را هدف قرار دهند و سایر مراکز مثل مقرهای فرماندهی و در مرحله بعدی تانکها و تجهیزات زرهی را نابود کنند
    • DE ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 0
      خخخخخخ چی بهم می بافی همچین رفته رو منبر دور برداشته که انگار یه مشت مهد کودکی نشستند در روسیه و دنیا خبر نداره الکی کل دنیای عربی عبری عربی و اروپا و امریکا و دهها کشور دیگه‌ دارند از روسیه میترسند؟؟؟. آخه تو بهتر از آمار روسیه خبر داری یا سازمان سیا و موساد و آی ام سکس! .... و دهها سازمان نظامی و جاسوسی دیگر؟؟ تمام کارخانه های اسلحه سازی روسیه سه‌ شیفته شبانه روز مشغول تولید سلاح هستند . دومین ارتش دنیا اسلحه هاش با ۴۵ روز جنگ شل کن صفت کن ته کشیده !!! ؟؟؟؟ بزرگترین ترمز جلوی لشکر روسیه مردمی هستند که دلقینسکی و گر وه وحشت و ترور و ارعاب مانع خروج آنها شده اند و پشتشان سنگر گرفته اند.‌زیرا غرب فقط و فقط دنبال زدن انگ نسل کشی به روسیه است تا بتوانند با جنگ جهانی سوم روسیه را تکه تکه کرده و منابع بی پایان نفت و گاز و معادن .... روسیه را غارت کنند کاری که هیتلر نیمه تمام گذاشت و شکست خورد. در چنین جنگی حتی یک سیاست ندار هم وارد جنگ نمیشود و فقط مردم بدبخت دهها میلیون کشته خواهند شد.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    21 25
    روسیه طاغوت زمان ماست
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      5 1
      و انگشت کوچیکه شیطان بزرگ البته اگر بشه
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    22 15
    اومدم عرض کنم تمام توییت های اولیانوف نماینده روسیه که اواخر پارسال دم از به توافق رسیدن می زد همش دروغ و سرکاری بوده. تاخیر و وقفه در مذاکرات و احیای برجام سر همین روس های لندهور است
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 6
      بعد از کجا آمدی که این خبر رو آوردی!
    • SE ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      4 0
      حتما روسیه هم سپاه را تحریم کرده!
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 0
      تحریم ملت شریف ایران زیر سر همین آمریکا است
  • حسن ازتبریز IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    20 21
    باسلام واحترام ننگ برروسیه متجاوز ودیکتاتورهایی که روسیه را کمک خود می دانند وبه روابط با این کشور خبیث ادامه می دهند
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      8 10
      ننگ بر شما غربگداهای مزدور که هنوز دنباله رو عمو سام و لندن نشین های جنایت کار و منافق هستید، بزودی پوتین و روسیه بر شما مدعیان دروغین آزادی و دمکراسی پیروز خواهد شد و شما مثل ارباب شکست خورده و منفورتان آمریکا برای همیشه از میدان بدر خواهید رفت
    • DE ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      7 9
      الان توپخانه جاسوسان و وطنفروشان و غربگداها و منافقین و ساواکی های شیره ای هم روشن شده برای کمک به دلقک . ۲۰ میلیون از مردم اوکراین حاضر نشدند از دلقک دفاع کنند و دررفتند حالا یه مشت لاابالی کاسه داغ تر از آش و ماله مال منظور ماله کش شدند زیر سیگاری یک دلقک. خوب فعلا برین آنکارا برای اونکارا تا باز راه اونکارا براتون تو اوکراین باز بشه. وقتی وطنفروشها ارزشی برای کشور و مردم خودی قائل نیستند هزار درصد دفاعشان از دلقک دروغی بیش نیست. واسه نونه واسه نونه چون تو به دلقک وا بسته ای...
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      5 4
      اکراینی ها نئونازی هستند دوست من. مسایل جهان همیشه سیاه و سفید نیست. نمیشه گفت فقط این بده اون یکی فرشته است.
  • احمد IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 6
    اگر روسیه استراتژی قدم به قدم را سرلوحه نبردخودقرارندهد هم موشکهای ضد زره وهم تونل‌های گسترده بلا و مقر کمین زدنهای اوکراینیها خواهند شد . تنها یک أتش تهیه یک هفته ای کارساز است و نه عجله که برای جان أنهاخواهدشد در کنار اینها عکسهای هوایی وکشف محل تجمع ها و ورودیها و خروجی‌های تونل‌ها می‌توانند به هدایت آتش منجرشود . دور زدن شهرها وازعقب به اوکراینیها ضربه زدن بهترین موقعیت سازی برای روسیه است. محاصره شهرها اولین اقدام است اسلاویانسک ،کراماتورسک ، خرسون با کپی آزادسازی حلب قابل دسترسی هستند .. تجارب روس‌ها ازاین جهت به اوکراینیها می چربد ودرهمین حال انتظار میرود آتشی بر مواضع اوکراینیها وارد شود که تحملش غیرممکن است . اگر روسیه اتاق فکرش درست برنامه ریزی کرده باشد دروحله اول انتظارمیرود درعرض یکماه شهرها سقوط کنند مگر آنکه ادوات توپخانه و سکوهای موشکی کافی نباشد
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 3
    این روند نشان از تغییر تاکتیک روس ها دارد و به نوعی همون روش زمین سوخته است تا با ضد زره ها مواجه نشوند ، هر چه جنگ طولانی تر شود از تراکم جمعیت غیر نظامی کاسته خواهد شد و روس ها خشن تر عمل خواهند کرد . بعد از جنگ خرابه ای به اسم اکراین باقی می ماند که هیچ کس در اروپا به آن توجهی نخواهد کرد .
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    16 17
    خداروشکر رسما از تجاوز دولت فخیمه روسیه حمایت می کنید ، البته اینکه کلا همه دنیا این رفتار را قبول ندارند مهم نیست مهم خودمانیم
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      8 5
      روسیه یک انتقلاب بر علیه امپراطوری برده داری جهانی انگلوساکسن رو شروع کرده.
  • مهدی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    4 8
    البته اینا یه بار دیگه هم حمله سراسری کردند که با شکست سراسری و ابروریزی حداکثری برای ابرقدرت پوشالی با موشکهای پلاستیکیش همراه بود
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 5
    این نبرد اگر به شکست روسیه بینجامد روسیه دچار فروپاشی خواهد شد.
  • طاهر IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    12 11
    انشالله در انجا هم به بدترین شکل ممکن شکست می خوره و همینه دروغین ارتش سرخ بیشتر اشکار میشه و اکراینی های مقاوم الگویی میشن برای برای به خاک مالیده شدن پوزه ابرقدرتهای نظامی دروغین
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      4 1
      تعجب میکنم یک الواط یعنی همجنس باز را تحسین می‌کنی ، میگویند اگرمیخواهی بدانی یک گروه مردم چگونه مردمی هستند به رهبر آنها نگاه کن ، سربریدن های نئونازی های ارتش اوکراین حتی به کشتار اوکراینیهایی انجامید که سعی میکردند ازشهرفرارکنند . خداوند متعال برای قوم همجنس باز لوط ع عذابی خردکننده فرستاد . تعجب میکنم ازخودت نمی‌رسی چرا زلنسکی بدکاره با گرایش به ناتو روسیه را در وضعیتی سخت قرار داد . ایکاش جنگ نمیشد اما این جنگ ماهم نیست مافقط دلایل و نشانه های دوطرف را متذکر می‌شویم اما شک نکن اگر اروپا از روسیه صلح را گدایی نکند این جنگ چند سال طول میکشد و ممکن است جنگ اتمی رخ دهد اینجاست که میگویم صلح گدایی میشود چون اوکراین نمی‌تواند روسیه را شکست دهد پس اروپا میانجی گر میشود
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    9 5
    زلنسکی تو اگر یک دلقک نیستی پس تا آخرش بمان حتی کشته شوی.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    8 3
    ننگ بر یهود پرستان و جیره خواران.
  • مرگ بر پوتین IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    10 9
    رژیم‌ اشغالگر روسیه محکوم به شکست است. زنده باد اوکراین بای
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 0
    روسیه چرا با رودربایستی میجنگه؟
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 6
    این حمایتهای بی منطق برخی از روسیه چیزی نیست جز تاثیر نان حرام
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      1 0
      تو نون حلال خوردی از آمریکای هیروشیما و ناکازاکی دفاع میکنی
  • محمدصالح چگینی خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 3
    امریکا عاملیست که سبب این نبردشده است وسلاح ورسانه وتحریکات اغازی وراکتی ونفوذصهیونیست به اوکراین بادنباله های داعشی والنصره ونئو نازی ادامه دهنده این جنگ بافرسایش وتحریم ومسدودسازی سرمایه ها ی مردم روسیه شده است همه حافظ منافع خودشان هستند جزامریکا واسراییل که این حفاظ رامیشکند وشکسته است وباضدامنیت رشد ووجودپیداکردنش راادامه میدهد
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 6
    سیمرغ باستانی ایران، بال زدن آغاز کرد دوباره از جای بلند شد و اینبار به یاری شاه جهان یعنی مهدی فاطمه برخواست. تا سلحشوری باشد از بین سلحشوران تحت فرمانِ سرورمان مهدی عج
  • UA ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 8
    ذلیل وینسکی پادوی غرب نگاه کن ببین که بزودی با اعلام موجودیت اوکراین شرقی میخ های تابوت لیبرالیسم زده خواهد شد و ابرقدرتی پوشالی صهیونیسم به تاریخ خواهد پیوست. البته تایوان نیز بایستی به چین بازگردد و ضمن کمک به مردم مظلوم یمن جهت بیرون راندن اشغالگران بایستی ایران بر آبهای خود مسلط گردد. بدین ترتیب سرطان لیبرالیسم برای همیشه ریشه اش کنده خواهد شد.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    8 7
    تمام آزادی خواهان جهان با شکست روس متجاوز جشن خواهند گرفت و قاتلان بشر عزا و ماتم
    • SE ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      14 1
      دقیقا. چون فقط اوکراینی های بلوند و چشم آبی بشر هستند. والا شما هرگز پیروزی طالبان و شکست آمریکای متجاوز در افغانستان را جشن نگرفتید. چون اففانها که انسان نیستند.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    8 4
    همه با هم بیایم خودمون رو گول بزنیم و بگیم تجاوز و جنایات روسها به نفع ماست
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 6
    اگر کسانی که در دفاع از مردم اکراین کامنت گذاشتن در دفاع از مردم یمن و عراق سوریه هم این کار رو کرده باشن من حرفاشون رو قبول میکنم وگرنه مشکل جای دیگر است
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    11 5
    اگه میخواین نوکران پوتین رو عصبانی کنید بگید زنده باد انسانیت. خواهید دید چقدر خوار میشن و عذاب میکشن
    • SE ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 1
      زنده باد انسانیت. البته فقط اگر انسانها مویشان بلوند و چشمشان آبی داشته باشند.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 4
    پیروزی روسیه، یرنژادپرستان غربی ‌‌رزوی هرشرافتمندیست۵۶۵۸آ
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 1
    رب المشرق و المغرب لا الله الا هو . خداست که مالک مشرق و مغرب است جز تو خدایی نیست . به فضل الهی به زودی پوتین و لشگر متجاوزش و حامیان رسوا شده دو عالمش خوار و ذلیل خواهند شد
  • م ز IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 3
    جنگ روسیه با اکراین. در حقیقت جنگ با زیاده خواهی غرب است. و هیچ گریزی هم وجود ندارد. اکراین خود را قربانی امپریالیسم کرد.
    • امیر IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      شما دشمنان قسم خورده ایران زمین بزودی پوزه تان بخاک مالیده خواهدشد نوکران غربی خاک توسرتان احمقای وطن فروش
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    4 2
    حامیان پوتین به آیه ۳۲ سوره مائده مراجعه کنند و ببینند چه ننگ و نکبتی بر سر خود آورده اند هرچند خدا گمراهان را کر و کور میکند و از درک‌حقایق عاجز. اما با اینحال برای توبه دیر نیست
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 4
    لعنت خدا به نژادپرستان اوکراینی ومتحدان داعشی وتروریست شان،از آمریکا تا اصلاح طلبان
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    4 3
    همینکه آمریکا و اروپا، اوکراین رو حمایت میکنن یعنی اوکراین طرف حق نیستند. اگرچه غربگدا ها چشماشون رو بستن و فقط دهنشون بازه.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 3
    متاسفانه یه عده منطقشون اینه که با هرکس که دشمن آمریکاست باید دوست باشیم شاید دشمن آمریکا دشمن بشریت و دشمن خدا باشه. پیداست که در گمراهی دور و درازی هستیم . که این تفکرات ریشه دو پدیده نحس و خطرناک جاهلیت و افراط هست که میتونه آدمیت رو به اعماق تاریکی پرت کنه.
    • SE ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      11 1
      منطق ما این است که اوکراین دشمن ما بود و حامی همه بلاهایی که سر ایران رفت. آماده بود سربازانش را برای کشتار مردم ایران تحت امر آمریکا بفرستد. چرا از به درک واصل شدنشان خوشحال نباشم؟
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 0
    این اوکراین پساانقلاب بود که شاهد بر دار کشیده شدن زنی حامله و همسرش به جرم روس گرایی بود. تاریخ اوکراین به تلخی این صحنه را هم دید که چگونه ده ها عضو یک حزب مخالف دولت جدید در اودسا به آتش کشیده شدند
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 2
    واقعیت هم اینست که حکومت جدید کشور اوکراین به این دلیل وارد چاه ویل جنگ با روسیه شد که اقتضائات همسایگی با یک کشور هژمون (یعنی روسیه) را رعایت نکرد و با نادیده گرفتن دیدگاه های امنیتی روسیه در بحث ناتو ترجیح داد به اتکای آمریکا گزینه جنگ را انتخاب کند.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 5
    وطن فروش اونه که همه حوزه به مردم ظلم میکنه و به مخالفانش میگه غربگرا و خائن تا جنایاتش رو توجیه کنه
    • SE ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 0
      ببخشید که شما غربگرا نیست و غرب شماگرا است. و اتفاقا فقط جایی که منافع آمریکا به خطر می افتد یاد انسانیت می افتید اما شعار نه غزه نه لبنان می دهید.
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 6
    چقدر غم‌ انگیزه که تو مملکت ما یه عده زندن‌ و‌نفس میکشن و اگه طرفدار آزادی و انسانیت و عدالت باشی بهت میگن خائن و غربگدا . زمین رو از وجود نحستون پاک خواهیم کرد
    • SE ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 0
      اگه طرفدار آزادی و انسانیت و عدالتی باشی که مورد تایید بی بی سی است قطعا خائن و غربگرا هستی. والا کر نبودیم که شعار نه غزه نه لبنانتان را نشنویم.
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 4
    درود خدا بر ملت و ارتش مقاوم اوکراین و مرگ باد بر تروریستهای حامی لشگر متجاوز پوتین
    • SE ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      6 0
      درود خدا بر هر کس پیاده نظام آمریکا را می کشد.
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    10 7
    پیوند نامبارک افراط و جاهلیت باعث میشه کورکورانه از لشگر متجاوز روس حمایت کنی و معترض به این تجاوز رو غربگدا بدونی .
    • SE ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      4 0
      پس خودتان بگویید چه هستید که وقتی آمریکا به جایی حمله می کند، حایی که هیچ پناه و حامی در دنیا ندارد، می گویید به ما چه؟ وقتی روسبه به جایی که خاک خودش بوده حمله می کند، حایی که مورد حمایت تمام دنیا شده، یاد انسانیت می افتید.
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    10 6
    در هویت و منطق حامیان پوتین همین بس که کورکورانه از جنایات لشگر متجاوز حمایت کرده و معترض به این تجاوزات رو بی قیدوشرط غرب گرا میدونه. ‌خواست خداست که‌ گمراهان، خود را رسوا کنند
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 0
      در هویت مضمحل و خودفروخته حامیان زلنسکی همین بس که جنایات نازیها در شرق اوکراین را نادیده می‌گیرند و همواره از فاشیست‌های قاتل و مزدوران داعشی حمایت میکنند
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      4 3
      جنایات نازی‌ها در کشتار روس زبانها رو ندیدی پس چرا؟ واقعیت اینه که شما طرفداری از اوکراین میکنید چون منافع آمریکا توشه وگرنه دو ریال هم ارزشی برای مردمش قائل نیستید
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    لعنت خدا بر آنان که بدون داشتن دشمن نمیتونن زندگی کنن و‌ بقاشون‌ به داشتن دشمن گره خورده
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 1
    کسی که خواب باشه میشه بیدارش کرد ولی اونی که خودشو به خواب بزنه هیچوقت بیدار نمیشه . آهای اونی که از پوتین و لشگر متجاوز حمایت میکنی و مخالفان ظلم و طرفداران‌ آزادی و انسانیت رو غربگدا خطاب میکنی هویت تو برای همه آشکاره . امثال تو‌ رسوا شدگان دو عالم هستید و خبر ندارید
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 1
    اونهایی که همش یمن یمن میکردن و ادعای دلسوزی ملتها و مقابله با ظلم و تجاوز رو داشتن چرا الان در قبال جنایات روسها ساکت شدن و حتی حمایت هم میکنن . ثابت شد شما نه دلسوز ملتها هستید نه با ظلم و تجاوز مقابله میکنید بلکه دروغگویی بیش نیستید
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    کسانی که ادعای ایستادن کنار مردم یمن و مقابله با تجاوزات سعودی رو داشتن اگه الان هم تجاوزات و جنایات روسها در حق ملت اوکراین رو به نوعی محکوم میکردن و مخالفتشون رو اعلام میکردن ادعاشون رو باور میکردیم . ثابت شد دروغگو کیه . شاید هم از پوتین می ترسید. خدایا گواهی میدهم تنها مالک آسمانها و زمین تویی و تنها ذات مقدس توست که می ماند.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 1
    به امید پیروزی اوکراین
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 1
    خدا انسان را در احسن تقویم بیافرید و شیطان را پس از عمری عبادت فقط بخاطر تعظیم نکردن برای انسان از درگاه خود راند که نشان از جایگاه والای انسان نزد خداست . با حمایت از لشگر متجاوز و انسان کش به اعماق تاریکی سقوط خواهیم کرد . توبه کنید.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    روسیه انشالله پیروز بشه
  • حمید رضا فلاح IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 7
    حمایتهای پوتین از صرب ها و قتل عام مسلمانان بوسنی توسط صربها فراموش نشود
    • SE ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      آن زمان اصلا پوتین در روسیه کاره ای نبود. یلتسین غربکرا رییس جمهور روسیه بود و چرنومردین هم نخست وزیرش بود.
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    جاسوسان غربی در ارتش روسیه اخبار حمله را قبل از انجام ان به اطلاع اربابان خود میرسانند. قبل از شروع حمله اول امریکایی ها زمان تهاجم را هم اعلام کرده بودند.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    به نظر می رسه، بایدن همین یه ذره هوش و حواسش رو هم طی چند روز آینده از دست بده غربگداها دعا کنند.
  • NL ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    اینه میگن چاقو رو دست بچه ندی، اردوغان تا یکم اقتصاد کشورش خوب شد چقدر آدکشی کرد در خاورمیانه، صد رحمت به مغول
  • موسی IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    روسیه در این جنگ پیروزی کامل بدست نمیاره، اما شرق و جنوب وکراین را به چنگ میاره. به احتمال زیاد با این مناطق مانند کریمه و دونباس و لوهانسگ عمل می کنه، اول استقلال می ده بعد به خودش ملحق می کنه. با این کار اوکراین هم از نظر اقتصادی فلج می کنه، و از طرفی چماق خودش همیشه بالای اوکراین نگر می داره... با سوختن اوکراین، اهمیت آن برای غرب از بین می ره و این بار اروپا نگران استقلال خودش! لذا فنلاند و سوئد طعمه های بعدی غرب خواهند بود و پیوستن این کشورها به ناتو دیگه برای اروپای ضعیف شده از این جنگ جذاب نخواهد بود. روسیه هم اروپا را به دو بخش کشورهای دوست و کشورهای غیر دوست تقسیم می کنه و باعث تضعیف بیشتر آن ها می شه، اما روسیه چقدر می تونه در برابر تحریم ها دوام بیاره، اگر کشوری مثل ایران تونست 8 سال تحت تحریم و سوریه نزدیک 9 سال تحت تحریم بین المللی و جنگ دوام بیاره پس روسیه با این همه اهرم( گاز، کشاورزی، صنعت و...) قطعا دوام خواهد آورد. الان دریاای ازوف و بخشی زیادی از دریای سیاه را هم تحت کنترل خودش درآورده. اما اوکراین بزرگترین بازنده این جنگ و هنوز سردرد آن را حس نکرده... البته بگم طرفدار روسیه نیستم و طرفدار جنگ هم نیستم، اما این حقیقتی هست که جلوتر از ما غرب به اون معترف هست.
  • محمد از تهران IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 1
    یاشاسین زلنسکی...جوجه آخر پاییز می شمارند
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 1
    موشک‌ها از فنلاند زودتر به پایتخت دوم روسیه یعنی سن پترزبورگ می‌رسند تا از اوکراین به مسکو. یعنی تهدید نظامی برای اوکراین از طرف فنلاند حتی بیشتر و خطرناکتر هست در مقایسه با آن تهدیدی که مسکو می‌گوید از سمت کیف و اوکراین می‌بیند. اما پوتین در قبال این تهدید از طرف فنلاند چه می‌کند؟ هیچی. پس یک بار دیگر عرض می‌کنم. یک طرف، کشوری هست که می‌خواهد وارد ناتو بشود اما خود ناتو آن را نمی‌خواهد و عضویت او را نمی‌پذیرد. از طرف دیگر کشورهایی هستند که می‌خواهند عضو ناتو شوند و حتی ریاست ناتو هم اعلام می‌کند که حاضر است آنها را بپذیرد. کشورهایی هم که می‌خواهند عضو ناتو شوند، در مقایسه با اوکراین، تهدید بیشتری برای روسیه هستند. اما آقای پوتین نیروهای خودش را می فرستد تا مردم غیرنظامی اوکراین را بکُشند، به دختران و زنان اوکراینی تجاوز کنند و همه تاسیسات غیرنظامی را منهدم کنند و از بین ببرند.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    یک حس عجیبی است..جواب .این حس عجب بخاطر عدم استقلال فکری است که تو داری . خودت را از اخبار رسانه ها آزاد کن . به وجدانت مراجعه کن . طرف ضعیف را بگیر .تمام.
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 0
      طرف ضعیف درست نیست طرف مظلوم داداش گاهی ضعیف ظالمه
  • سعید IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    واقعیت این هست که در این جنگ دادن حق به یکی از طرفین بسیار مشکل است'لا اقل عقل من دلایل و شواهد لازم را برای محق دانستن یک طرفی را ندارد''ولی در عالم واقعیتها هر کشوری سعی میکنه کلاهی از این نمد برای خودش بسازد'ما نیز در این جنگ باید با در الویت قرار دادن منافع ملی استفاده لازم را ببریم''مثلا گرفتن امتیاز لازم از امریکا در مورد تحریم و تثبیت حقوق هسته ای خود'و گرفتن امتیاز از روسها برای گرفتن تجهیزات جنگی کمیاب'حمایت از ایران در پرونده هسته ای'و مد نظر قرار دادن منافع ایران در سوریه و خلیج فارس و کشورهای شمالی و قفقاز.بنظر این کار به صواب بسیار نزدیکتره تا اینکه بخواهیم یک طرف دعوا باشیم.انشاالله به اذن خدا
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 1
    لعنت خدا بر کسانی که منافع ملی رو به حمایت از روسها گره میزنن. خدایا به حقانیتت قسمت میدهیم توی این جنگ انسانیت و آزادی را بر ظلم و تجاوز پیروز بگردان. آمین یا ارحم الراحمین.
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 0
      منافع ملی بی طرفیه، اگه بهت برنخوره و رگ ورم کرده ات نترکه، واقعا جای تاسفه که چون منافع آمریکا در خطره اینقدر لاف حق و مظلوم می‌زنید معیارهای دوگانه شما تاسف آوره
  • سیدمرتضی IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    هنوز مرحله مقدماتی عملیات بزرگ روسیه هستش، چندین عملیات دیگه هم انجام میشه میدونین چرا میگم هنوز مرحله مقدماتی چون رژیم اوکراین یک روده راست تو شکمش نیست دروغ میگه،یک حکومت نامردیه که حاظره جنایت کنه تا حمایت ازش بیشتر بشه
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    . خبرگزاری تسنیم-مهدی بختیاری: جنگ در اوکراین هنوز ادامه دارد و برخی تحلیل‌گران معتقد هستند این بحران می‌تواندتا ماهها و یا سالها ادامه پیدا کند؛ جنگی که شاید تا حد زیادی نگاه جامعه اوکراینی و سیاستمداران آن به غرب را تغییر داد. رئیس جمهور این کشور مدام از عدم حمایت کافی کشورهای غربی از اوکراین در برابر تهاجم روسیه انتقاد می‌کند و ناتو هم حاضر نشد عضویت اوکراین در این پیمان را بپذیرد و یا از آن حمایت کند. در گفتگو با سرگئی بوردیلیاک سفیر کشور اوکراین در تهران، به تحلیل و بررسی این جنگ و برنامه آینده اوکراین در حوزه سیاست خارجی این کشور پرداختیم که متن آن به همراه فیلم این گفتگو را در ادامه می‌بینید: ** درخواست عضویت در ناتو علت جنگ روسیه علیه اوکراین نیست * سوال اول من درباره دلایل آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین است. برخی معتقدند علت اصلی این جنگ برخی رویکردهای دولت اوکراین در تضاد با سیاست‌های روسیه است. مثل اینکه اوکراین خواهان عضویت در ناتو است و روسیه گسترش ناتو به شرق را تهدیدی برای خودش می‌داند. و یا اینکه روسها اعلام کردند می‌خواهند تهدید گروه‌های نازی یا نئونازی در اوکراین را از بین ببرند و برای همین هم حمله خودشان به اوکراین را نه یک جنگ بلکه یک عملیات ویژه عنوان کردند. نظر شما چیست؟ چقدر این عوامل در شروع جنگ موثر بود؟ برخی تحلیلگران و مقامات روس و حتی تحلیلگران در کشورهای شرقی و بعضی از مقامات ایران علت اصلی حمله روسیه را همین مسئله یعنی گسترش ناتو به سمت شرق می‌دانند. اوکراین چند بار اعلام کرده بود که می‌خواهد عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شود و این حق حتی در قانون اساسی اوکراین هم آمده است. کسانی که طی چند سال اخیر پیگیر این موضوع بودند می‌دانند که رئیس جمهور اوکراین آقای ولودیمیر زلنسکی چند بار از مقام‌های غربی و کشورهای اروپایی در این باره سوال کرده که آیا حاضر هستند اوکراین را در ناتو بپذیرند؟ و آنها چه پاسخی دادند. مثلا آقای بایدن رئیس جمهور امریکا گفت که در حال حاضر با عضویت اوکراین موافق نیست. آقای یِنس استولتنبرگ دبیر ناتو هم گفت که با عضویت اوکراین برای ده تا بیست سال آینده موافق نیست. صدراعظم پیشین آلمان خانم مرکل گفته بود که اوکراین باید برای عضویت در ناتو، ابتدا یک سری اصلاحات را انجام دهد. رئیس جمهور فرانسه آقای ماکرون گفت که اوکر
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    درعرصه هوایی درست امار می دهند اما در صحنه زمینی ارتش روسیه به خانه تکانی نیاز دارد چون خیانت های آشکار زیادی در این ارتش مشاهده می شود برای مثال عدم استفاده از موشک های گراد جهت بیرون راندن مردم و تصرف شهرها و بعد ورود تدریجی مردم به شهرهای تصرف شده نمونه ان است شهر القصیر سوریه نمونه این ماجرا است اما چرا روسیه نمونه القصیر سوریه را اجرا نمی کند نشان از خیانت ها دارد
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    خبر اینکه انگلیس گفت کاماندوهای انگلیسی وارد اوکراین شدند نشان می دهدناتو بتدریج وارد جنگ با روسیه می شود جز این را شما می بینید و هنوز عمو پوتین اجازه شلیک گلوله های تانک و کاتیوشا را به سوی شهرها را نمی دهد
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 0
    روسیه 60 روز است نتوانسته یک شهر 30 هزار نفری کراماتورسک را با ارتش 160 هزار نفری تصرف کند معلوم می شود در ارتش روسیه خیانت به اوج خود رسیده و باید بنی صدرهای ارتش روسیه و سران ارتش برکنار شوند
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 1
    به تانک های ارتش روسیه اجازه تیراندازی به تروریست ها نداده اند هلی کوپترها اجازه شلیک موشک ندارد چون جان غیرنظامیان در خطر است این می شود جنگ فرسایشی سوریه که ارتش سوریه را به نابودی کشاند به این شکل نمی توان یک شهر را حتی تا دو سال دیگر ازاد کرد ابتدا باید ارتش روسیه شهر ها را با تهدید بمباران تخلیه می نمود سپس انها را تصرف می کرد نه اینکه وارد شهری همراه با مردمش می شد احتمالا خیانت هایی در راس ارتش روسیه وجود دارد اگر هم در راس ان مشکلی نیست خیانت هایی توسط مشاوران ارتش صورت می گیرد در هر صورت باید پوتین روسای ارتش را در بخش زمینی تغییرات زیادی بدهد
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 1
    اگر روسیه در اوکراین توسط جبهه النصره شکست بخورد نوبت به ایران عزیز می رسد می دونید که ایران خواهان صلح با جبهه النصره اوکراین و تقدیم تهران و مسکو به این جبهه شده است
  • خالد AE ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    با این تفکر های که در پیام ها میبینم افسوس می خورم چقدر ما ایرانیان از استراتژی های دشمن بی خبریم چقدر تفکرهای ما را خارجی ها میسازند چقدر راحت برای دشمن های ایران نقش آفرینی می کنیم چقدر این برانداز ها شما را فریب داده هر جای دنیا یک اتفاق می افته ایرانی ها به جون هم می افتد به همه آن های که علیه روسیه سخن می گویند بگم برید در مورد قطعنامه که ناتو با روسیه بسته تحقیق کنید غرب تمام قطعنامه های که با روسیه بسته را زیر پا گذاشته برای همین روسیه به اکراین حمله کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس