کد خبر 1364429
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
آتش بس یمن و فریبکاری ائتلاف سعودی

رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن به موضع گیری درباره آتش بس دوماهه یمن پرداخت و به ظاهر سازی و فریبکاری ائتلاف سعودی در این زمینه اشاره کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن به موضع گیری درباره آتش بس دوماهه یمن پرداخت و به ظاهر سازی ائتلاف سعودی در این زمینه اشاره کرد.

وی افزود: از زمان اجرایی شدن آتش بس دوماهه، ائتلاف سعودی اجازه رسیدن هیچ هواپیمایی را به فرودگاه صنعا نداده است.

رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن همچنین تاکید کرد: ائتلاف سعودی مانع از رسیدن کشتی های حامل سوخت به بندر الحدیده می شود. ائتلاف سعودی آتش بس را هم نقض می کند.

وی به پروازهای جاسوسی ائتلاف سعودی و تحرکات مزدوران وابسته به این ائتلاف در مارب اشاره کرد.

پیش از این هم ضیف الله الشامی سخنگوی دولت نجات ملی یمن نیز گفت: نشانه‌های آتش بس تا امروز ظاهر نشده است و همزمانی آن با تحرکات آمریکا در دریای سرخ، قرائتی تاریک از این آتش بس می‌دهد. کاملا هوشیار بوده و دست‌ها روی ماشه است؛ بنابراین یا به عهدتان عمل کنید یا کسانی که دست به عهدشکنی می‌زنند را تأدیب کنید.

حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت صنعاء نیز سخنان سازمان ملل را کذب دانست و گفت که این سخنان با هدف فریب دادن صنعاء و سرپوش گذاشتن بر ظلم ائتلاف سعودی است. او تأکید کرد که کشورهای متجاوز به یمن همچنان مانع پروازها از فرودگاه صنعاء و مانع حرکت کشتی‌ها می‌شوند.

او تأکید کرد: ما در مقابل دشمنانی هستیم که به وعده‌های خود التزامی ندارند و تا زمانی که دست از خلف وعده و کارشکنی بر ندارند، بی تردید آتش‌بس در مسیر شکست قرار دارد.

با گذشت یک چهارم آتش‌بس دو ماهه در یمن، اما ائتلاف سعودی از عمل به تعهدات اصلی خود، به ویژه رفع محاصره از فرودگاه صنعاء طفره رفته و همچنان سه کشتی نفتی یمن را در توقیف نگه داشته است؛ هرچند این کشتی‌ها مجوز سازمان ملل را با خود دارند.

همزمان با این خلف وعده‌ها، آمریکا نیز نیروی دریایی خود را وارد دریای سرخ کرده که با روح توافق آتش‌بس در تضاد است.

از سوی دیگر عصام المتوکل سخنگوی شرکت نفت یمن نیز خبر داد که ائتلاف سعودی همچنان سه کشتی حامل مشتقات نفتی یمن را علی‌رغم دریافت مجوزهای سازمان ملل در توقیف خود نگه داشته است.

توقیف سوخت‌های وارداتی به یمن در شرایطی است که درمانگاهها و بیمارستان‌ها برای ادامه کار و همچنین خودورهای دیزلی برای انتقال و جابه‌جایی مواد غذایی به این سوخت‌ها نیاز مبرم دارند و از این رو توقیف این کشتی‌ها به طور مستقیم بر افزایش مرگ و میر و همچنین افزایش کمبود مواد غذایی در یمن تأثیر مستقیم دارد.

مقامات نظامی و سیاسی دولت صنعاء پیش از قبول آتش‌بس بارها اعلام کرده بودند که هر آتش‌بسی که شامل رفع محاصره از یمن نشود، ارزشی ندارد و به مثابه ادامه تجاوز محسوب می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    توبه گرگ مرگه. به این کثافت ها امان ندهید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس