کد خبر 1364414
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
تأمین آب 10 هزار روستا در سه ماه با جهاد آبرسانی

وزیر نیرو با اشاره به اجرای طرح‌هایی در قالب جهاد آبرسانی برای تأمین آب‌ روستاها و شهرهای مختلف گفت: در طی سه ماه آینده با اجرای این طرح مشکل کمبود آب ۱۰ هزار روستا مرتفع خواهد شد.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز (دوشنبه ۲۹ فروردین) بعد از حضور در نشست کمیسیون عمران در گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح جزئیات این جلسه گفت: ۹۰ درصد آب شرب روستاییان در کشور تأمین شده است.  

وی افزود:‌ قرارگاهی در وزارت نیرو به نام جهاد آبرسانی تشکیل شده و قراردادهایی برای آبرسانی به روستاها در حال امضا است.

وزیر نیرو گفت: قرارگاه امام حسن (ع) که نیروهای سپاه و نهادهای انقلابی در آن حضور دارند در قالب جهاد آبرسانی قرار است برای ۷۲۰۰ روستا اقدامات لازم را انجام دهند. این در حالی است که قراردادهایی هم با خیرین در این موضوع منعقد شده است.

محرابیان گفت: باید در سه ماه آینده به ۱۰ هزار روستای کشور آبرسانی شود و عملیات اجرای این کار انجام شده و در اکثر استان‌ها کارگاه‌های آن شکل گرفته است.

وی افزود: موضوع آبرسانی و رفع عطش کمی زمانبر است اما تمام تلاش ما برای سرعت‌دهی به این پروژه‌ها است.

وزیر نیرو در خصوص طرح‌های آبرسانی شهری هم عنوان کرد: در ابتدای آغاز فعالیت دولت سیزدهم در ۳۰۰ شهر مشکل تأمین آب شرب داشتیم. این در حالی است که با ید پروژه‌هایی متعددی برای رفع مشکلات مانند خطوط انتقال آب، تأمین آب از سدها و مخازن، ایستگاه‌های پمپاژ آب و آب‌شیرین‌کن‌ها امضا شود.

محرابیان در پایان گفت: برای آنکه پروژه‌های تعریف شده در چارچوب بودجه ۱۴۰۱ عملیاتی شود نیاز است که تمامی این اعتبارات تخصیص پیدا کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس