پدافند غیرعامل در وزارتخانه‌های انرژی‌محور بازسازی و نوسازی می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون انژی مجلس از بررسی بازسازی، نوسازی و توسعه پدافند غیرعامل وزارتخانه‌های انرژی محور خبر داد.

به گزارش مشرق، عبدالعلی رحیمی مظفری نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه ۲۸ فروردین ماه) این کمیسیون از برنامه نحوه نظارت بر مصوبات حوزه انرژی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ توسط اعضای کمیسیون تلفیق بودجه و تدوین راهکاری برای نظارت دقیق بر اجرای مصوبات مذکور به نمایندگان کمیسیون انرژی خبر داد.

وی افزود: نحوه فروش، هزینه‌کرد، سهم ۱۴ و نیم درصد نفت، نحوه سرمایه‌گذاری در حوزه آب و برق، فروش برق از طریق نیروگاه‌ها به‌ویژه نیروگاه اتمی بوشهر و... محورهای اصلی بحث امروز کمیسیون انرژی بود و در نهایت بند بند تبصره‌های تصویب شده در لایحه بودجه توسط نمایندگانی -که از کمیسیون انرژی در کمیسیون تلفیق حضور داشتند- توضیح داده شد و نحوه نظارت بر اجرای این بندها مورد بحث قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: دولت و سازمان برنامه و بودجه باید حق توانیر، وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی، مدیریت منابع آب و... را در  بودجه به طور کامل بدهد هرچند شنیده شده دولت در اواخر سال ۱۴۰۰ قسمتی از منابع مالی خود را از محل سهم وزارت نفت تامین کرده است که این صحیح نیست چراکه این وزارتخانه امروز با چالش‌های بسیاری رو به رو است و نیاز به بازسازی، نوسازی، توسعه و هزینه کرد در حوزه‌های پدافند غیرعامل و... دارد.

رحیمی مظفری گفت: نتیجه آنکه مقرر شد؛ کمیسیون انرژی علاوه‌بر مطالبه‌گری تحقق تبصره‌های قانون بودجه توسط وزارتخانه‌ها، مدافع حقوق این وزارتخانه‌ها نیز باشد و درصورت نیاز در این خصوص کمیته‌ای تشکیل شود.    

وی بیان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد؛ پیگیری‌های کمی و کیفی جهت اجرای مصوبات قانون بودجه ۱۴۰۱ توسط نمایندگان کمیسیون انرژی صورت گیرد، درواقع نظارت کمی و کیفی بر بندهای قانون بودجه ۱۴۰۱ و نظارت بر آیین‌نامه‌های دولت در این زمینه ضروری است چراکه نباید این آیین‌نامه‌ها به گونه‌ای باشد که اهداف قانون محقق نشود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    چرا پدافند غیر عامل در مورد کرونا سکوت کرده رسانه ها باید این سکوت رو بشکنن (پدافند غیر عامل باید بررسی کنه توطئه کرونا و در پی اون توطئه واکسنهای اجباری از کجا آب میخوره)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس