کد خبر 1363838
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور سابق،  ۲۹ مهر ۹۹ گفت "امام حسن(ع)، امام صلح و پیوند بود. وقتی برخی از اصحاب آمدند با زبان معترضانه که چرا صلح کردی، حضرت فرمودند جامعه اسلامی که فقط شما ۱۰- ۲۰ نفر نیستید. من در مسجد رفتم برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع صلح می‌ خواهند، صلح را انتخاب می‌کنم... اگر در روز صلح، جنگیدیم و در روز جنگ، صلح کردیم، هر دو اشتباه است. به‌ موقع باید بایستیم و بجنگیم و به‌ موقع باید صلح کنیم".

این استدلال تحریف آمیز، بارها  از سوی اغلب عناصر تجدید نظر طلب (مدعیان عتدال و اصلاحات) تکراتر شده. اما آنها هرگز به خیانت یارانی مانند عبید الله بن عباس نپرداختنه و  با همین سانسور، علت صلح امام حسن (ع) با معاویه را تحریف کرده اند.

عبید الله بن عباس، فردی با نفوذ و فرمانده لشکر امام حسن (ع) بود، اما به نصایح و هشدار های امام (ع) هنگام مذاکره با معاویه و عمروعاص تمکین نکرد. 

معاویه، هم او را فریب داد و هم با رشوه ای هنگفت خرید! عبید الله به همراه هشت هزار نفر، همان وسط جنگ، به جبهه دشمن پیوست! اگر صلح و نرمش قهرمانانه، برای امام حسن (ع) تدبیری شجاعانه محسوب می شود، برای ابن عباس ها که در اطراف امام (ع) فراوان بودند، خیانت و ننگ و عار ابدی است.

امام خمینی (ره) در باره خیانت خواص، بیان موشکافانه ای دارند: "قصه امام حسن و قضیه صلح؛ آن هم صلحِ تحمیلی بود. برای این که امام حسن، دوستان خودش یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد. صلح تحمیلی بود. این صلحی هم که حالا به ما می خواهند بگویند، این است".

ایشان همچنین فرمودند "امام حسن (سلام الله علیه) آن قدر گرفتاری که از این دوستان و اصحابش داشت، از دیگران نداشت. اصحابی که توجه نداشتند که امام زمان شان روی چه نقشه دارد عمل کند. با خیال کوچکشان با افکار ناقصشان در مقابلش می ایستادند و غارتش کردند، اذیتش کردند و عرض می کنم که شکستش دادند، معاهده با دشمنش کردند و هزار جور بساط درست کردند".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    18 3
    آن وقت این توافق و صلح شما در برجام چی بود و چه خیانتی شکل گرفته بود که مجبور شدید تن به آن بدهید؟!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      1 1
      عاقلان دانند...
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    8 0
    او دین رامطابق خواست وکارکرد خودش تفسیر میکرد و به علی.ع وفرزندانش تهمت زد برای تسلیم دیگران به خواسته های نامشروعش علی را دمکرات معرفی وتسلیم شرایط خواند همان امامی که جز رضای خدا نمیخواست اومیگفت. بخدا اگ پستیها وبلندیهای زمین از دشمنهای خدا پر شود من یک تنه در مقابل همه انها خواهم ایستاد امام حسن را سازشکار معرفی کرد تا سازشکاری وذلت ونکبت خودش را توجیه کند درحالی که شرایط متضاد است امام بخاطر عدم همراهی وخیانت اتش بس داد درحالی که برای جنگ رفته وکار پدر را دنبال میکرد اما روحانی دراوج قدرت .ایران راه ذلت وسازش در پیش گرفت یا قیام امام حسین را درمذاکره با ابن سعد میدید.در حالی که امام سعد را بیم از عملش داد
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 1
    اصل تفاوت شماباشیخ حسن نگاه به آخرته...
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 1
    رفتار عبیدالله بن عباس ، در زمان ما هم دیده می شود و این رفتار را در سرمایه های صهونیست و تفاله های آمریکا به وضوح می بینیم ، از بیت المال ارتزاق می کنند ،همیشه طلبکار و سهم خواهند و هر لحظه که فرصت کنند ، ضربه می زنند.
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    بله آقای رئیس جمهور ظاهرا علاوه بر ریاست جمهوری، ولایت مسلمانان رو هم برعهده دارند؛ لذا وقت و بی وقت صلح و جنگ رو شخص ایشون تشخیص میده و اینکار رو هم با استفاده روش نظرسنجی از داخل ماشین انجام میدن.
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      0 0
      منظورش روحانی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس