کد خبر 1363691
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کشتار شهروندان آمریکایی به دست پلیس آمریکا/ثبت یک رکورد جدید در ۲۰۲۱

کشتار شهروندان امریکایی و به ویژه سیاه پوستان از سوی پلیس این کشور روندی است که با وجود اعتراضات گسترده همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، پس از قتل جنجالی «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی، به دست پلیس این کشور، که اعتراضات گسترده‌ای را نیز به همراه داشت، پیشرفتی در زمینه جلوگیری از این روند صورت نگرفته است.

به گزارش «گاردین»، اطلاعات منتشر شده درباره «ردیابی خشونت‌های پلیس آمریکا» نشان می‌دهد که میزان بالای قتل به دست نیروهای موسوم به مجری قانون در آمریکا همچنان ادامه دارد و این در حالی است که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، پیشتر متعهد به اتخاذ تدابیری برای متوقف کردن این روند شده بود.

بیشتر بخوانید:

تیراندازی در مرکز خرید کارولینای جنوبی آمریکا و مجروح شدن دستکم ۱۲ نفر

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهند که پلیس آمریکا «با سرعت نگران کننده ای» به کشتار افراد ادامه می‌دهد به طوری که این امر نگرانی‌های گسترده‌ای را ایجاد کرده است.

طبق گفته یک گروه تحقیقاتی غیر دولتی آمریکایی (Mapping Police Violence)، مجریان قانون در آمریکا تا ۲۴ مارس امسال، ۲۴۹ نفر را کشته اند که به طور میانگین حدود سه مرگ در روز است و منعکس کننده روندهای مرگبار نیروی پلیس در سال‌های اخیر است.

به گفته کارشناسان، این داده‌ها نشان می‌دهند که در نزدیک به دو سال پس از قتل فلوید، آمریکا پیشرفت کمی در جلوگیری از کشتار توسط مجریان قانون داشته و در زمینه وعده‌های اصلاح نظام‌مند در سال ۲۰۲۰ کوتاهی کرده است.

پلیس آمریکا از سال ۲۰۱۳ تقریباً هزار و ۱۰۰ نفر را در هر سال کشته است؛ در سال ۲۰۲۱، افسران پلیس آمریکا هزار و ۱۳۶ نفر را به قتل رساندند و این سال یکی از مرگبارترین سال‌های ثبت شده است.

علاوه بر این روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نیز که از سال ۲۰۱۵ به جمع آوری داده‌ها در زمینه کشتار شهروندان از سوی پلیس آمریکا پرداخته، می‌نویسد که سال ۲۰۲۱ رکورد کشتار از سوی پلیس آمریکا شکسته شده است.

«ساموئل سین ​​یانگو»، دانشمند داده و تحلیلگر سیاست، می‌گوید «قابلیت تکان دهنده قتل‌ها نشان می‌دهد که هیچ چیز اساسی واقعاً تغییر نکرده است تا خشونت پلیس را در سراسر کشور مختل کند؛ ما به اندازه کافی در این زمینه کار نمی‌کنیم، و به نظر می‌رسد وضعیت هر ساله در حال بدتر شدن است.»

جو بایدن، که مکرراً گفته است که «پلیس را تأمین مالی می‌کند»، اخیرا یک پیشنهاد بودجه به مبلغ ۳۰ میلیارد دلار برای اجرای قانون و تلاش‌های پیشگیری از جرم، از جمله تأمین مالی برای «افسران پلیس بیشتر» منتشر کرد.

این پیشنهاد که خواستار گسترش «پلیس پاسخگو و اجتماعی» بود، انتقادات فوری از سوی گروه‌های عدالت نژادی را برانگیخت.

«جنبش برای زندگی سیاه پوستان» ضمن بیان این مطلب که کاخ سفید تنها ۳۶۷ میلیون دلار برای حمایت از اصلاح پلیس پیشنهاد کرده است، تاکید کرد که بودجه بایدن «نشان دهنده بی توجهی آشکار به وعده‌های او به سیاه پوستان است که به عنوان تلاشی برای کاهش جرم و جنایت ظاهر شده است.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس