فیلم/ استفاده اوکراینی ها از موشک NLAW

فرماندهان اوکراینی می‌گویند که نظامیان انگلیسی برای آموزش نحوه استفاده از تجهیزات نظامی انگلیس که به اوکراین عرضه شده است، وارد «کی‌یف» شدند.

به گزارش مشرق، فرماندهان اوکراینی روز گذشته (جمعه) به روزنامه انگلیسی (تایمز) اعلام کردند که که نیروهای ویژه بریتانیا برای آموزش نحوه استفاده از تسلیحات ضدتانک که انگلیس به اوکراین عرضه کرده است، در «کی‌یف» حضور دارند.

طبق این گزارش، فرماندهان اوکراینی می‌گویند که نیروهای «یگان ویژه هوایی انگلیس» برای اولین بار از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه)، نیروهای اوکراینی را آموزش می‌دهند و پیش از این مربیان نظامی بریتانیا، در ماه فوریه (دومین ماه میلادی) پس از آنکه کشورهای عضو ناتو درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین گمانه‌زنی می‌کردند، از اوکراین خارج شدند  و هم‌اکنون کی‌یف می‌گوید برای آموزش نحوه استفاده از  NLAW، پرتاب‌کننده‌های موشک‌های ضدتانک شانه‌ای که توسط بریتانیا ارائه می‌شوند، به نظامیان اوکراینی وارد کی‌یف شده‌اند.

روزنامه انگلیسی تایمز می‌گوید که یگان‌های اوکراینی که قرار است آموزش نظامی از سوی نظامیان انگلیسی دریافت کنند در اطراف کی‌یف مستقر شده‌اند و یکی از فرماندهان نظامی اوکراینی حدود دو هفته پیش در این خصوص گفت: «ما کمک‌ نظامی عظیمی از بریتانیا دریافت کرده ایم اما افرادی که نحوه استفاده از  NLAW را می دانستند، جای دیگر بودند و ما مجبور بودیم برای دریافت آموزش‌های استفاده از ابزارآلات به یوتیوب مراجمعه کنیم».

با اینحال، وزارت دفاع بریتانیا تأیید نکرد که آیا کماندوهای بریتانیا از اوکراین بازدید کرده‌اند یا خیر اما «جیمز هیپی» وزیر نیروهای مسلح انگلیس این هفته گفت که گروهی از سربازان اوکراینی برای آموزش به بریتانیا سفر خواهند کرد.

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، انگلیس از جمله اولین کشورهای غربی محسوب می‌شود که با عرضه تسلیحات به اوکراین بر آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زد و آتش بیار معرکه شد و تسلیحاتی را از سامانه‌های ضدتانک یا موشک پدافند هوایی گرفته تا خودروهای زروهی به اوکراین ارسال کرد و در همین راستا، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز هفته پیش به کی‌یف پایتخت اوکراین سفر کرد و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد و در خیابان‌های شهر اوکراین قدم زد و به وی وعده کمک‌های بیشتر داد.

روسیه در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد و ««ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات کشورش در اوکراین را «حفاظت از مردمی خواند که برای مدت هشت سال در معرض قلدوری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار داشتند».

وی همچنین گفت که عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای «خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین و محاکمه تمامی جنایتکارانی است که مسئل جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس هستند».

بنا بر گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها زیرساخت‌های نظامی و نظامیان اوکراینی را هدف قرار داده‌اند و به هیچ عنوان به غیرنظامیان حمله نمی‌کنند.

کرملین از آن زمان درخواست کرده است که اوکراین رسماً خود را یک کشور بی طرف اعلام کند که هرگز به بلوک نظامی ناتو به رهبری ایالات متحده نخواهد پیوست. کی یف با این حال اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی دلیل بوده است و ادعاهایی مبنی بر تلاش اوکراین برای بازپس‌گیری دو جمهوری دونباس از طریق توسل به زور را رد کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    11 4
    خخخخخخخخ روباه چیه که پنحه شکارش چی باشد - حیف وقت برای خوندن خبر از انگلیس است.
  • US ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    13 3
    کماندوهای انگلیسی دوره فشرده مارموزی و حیله گری و ضعیف کشی میخوان بذارن بعدم میگن اگرهم دستگیر شدید حداکثر سعیتون بکنید که شلوارتون نجس کنید تا طرف بگه اینها مرد که نیستن بچه هستن و با راحتی جون کثیفتون رو نجات بدید
  • پوتین IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 3
    خوراک یک موشک اسکندر به امید حق علیه باطل.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 3
    انشالله روسیه نابودست،
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 0
      چه روح لطیفی
  • UA ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    باید از ظهور هیتلر دوم در جهان جلوگیری کرد
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 1
    ناتو بتدریج وارد جنگ با روسیه می شود جر این را شما می بینید و هنوز عمو پوتین اجازه شلیک گلوله های تانک و کاتیوشا را به سوی شهرها را نمی دهد
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 1
    خبر کاماندوهای انگلیسی وارد اوکراین شدند ناتو بتدریج وارد جنگ با روسیه می شود جز این را شما می بینید و هنوز عمو پوتین اجازه شلیک گلوله های تانک و کاتیوشا را به سوی شهرها را نمی دهد
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    روسیه 60 روز است نتوانسته یک شهر 30 هزار نفری کراماتورسک را با ارتش 160 هزار نفری تصرف کند معلوم می شود در ارتش روسیه خیانت به اوج خود رسیده و باید بنی صدرهای ارتش روسیه و سران ارتش برکنار شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس