وحدت ارتش و سپاه موجب فرسایش دشمن و تقویت امنیت ملی کشورمان است

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: حاصل هم‌افزایی ارتش و سپاه، فرسایش دشمن و تهدیدات و همچنین تقویت یگان‌های خودی و امنیت ملی است به عنوان هدف واحد هر دو مجموعه است.

به گزارش مشرق، سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، درباره اهمیت هم‌افزایی ارتش و سپاه گفت: از ابتدای انقلاب ایده وحدت سپاه و ارتش که خروجی آن می‌تواند همکاری، هم‌افزایی و هماهنگی در تامین امنیت برای نظام و کشور سربلند ایران اسلامی باشد، وجود داشت. به طور مثال، در حالیکه شهید صیاد هویت ارتشی داشت، اما چند ماه برای آموزش نیروها به سپاه منتقل شده بود و آموزش رده‌های بالای سپاه را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید:

هاآرتص: اسرائیل درباره ایران لاف نزند، سکوت کند

وی ادامه داد: همان گونه که در اوج بحران کردستان شاهد تشکیل قرارگاه‌های مشترک و همکاری و هماهنگی برآمده از وحدتی بودیم که ریشه در دغدغه‌های سربازی ولایت داشت؛ لذا از جمله مواردی که زمان جنگ هم مطرح می‌شد همین وحدت ارتش و سپاه بود که با وجود تفاوت در آموزه‌های نظامی گری و شیوه و ابزارهای جنگ، اما نوعی هماهنگی وجود داشت. نتیجه این همدلی و وحدت موفقیت‌هایی بود که حاصل این هماهنگی و هم افزایی بود. 

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به مصادیق هماهنگی و وحدت ارتش و سپاه در دفاع مقدس بیان کرد: در دوران دفاع مقدس، سپاه برای جابجایی نیروها امکانات هوابرد و هلی برن نیروها را نداشت. اما نیروی هوایی و هوانیروز ارتش این امکانات را در اختیار داشتند. سپاه در عملیات‌ها از پشتیبانی ترابری هوایی، توپخانه و پدافند ارتش استفاده کرده و آن‌ها نیز پشتیبانی جانانانه‌ای از یگان‌های سپاه در حین عملیات انجام می‌دادند. برخی عملیات‌ها هم ترکیبی بود یعنی یگان‌هایی از ارتش و سپاه در یک گردان جانمایی می‌شدند. مثلا یک گروهان ارتشی به همراه دو گروهان پاسدار و بسیجی، یک گردان عملیاتی تشکیل می‌دادند. این‌ها چند نمونه از وحدت و هماهنگی ارتش و سپاه هستند.

وی افزود: امروز هم خوشبختانه نشست‌های مشترکی که برگزار می‌شود. در آنچه در سوریه به شکل میدانی شاهد بودیم، این وحدت و همدلی وجود داشت. از حضور نیروهای ارتشی برای عملیات زمینی و میدانی تا پشتیبانی‌های هوایی که صورت می‌گرفت. موارد مذکور، همه سوابقی درخشان از وحدت، همدلی و همکاری به حساب می‌آید چراکه هر دو مجموعه یک هدف واحد را دنبال می‌کنند؛ لذا با وجود تفاوت در سازماندهی، شیوه و آموزش‌ها برای نیل به هدف واحد تامین امنیت کشورمان و دفاع از عزت ملی است، وحدت ارتش و سپاه به پیش می‌رود.

سردار سنایی‌راد با بیان اینکه امروز فرماندهان ارتش و سپاه از روحیه بسیجی برخوردار هستند، تصریح کرد: این ویژگی در دوران دفاع مقدس نیز پایه وحدت و همدلی و همکاری واقعی بود که برخاسته از اخلاص و حس سربازی برای نظام و میهن اسلامی بود. 

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در پاسخ به سوالی درباره حفظ وحدت ارتش و سپاه و نقش آن در افزایش بازدارندگی دفاعی کشورمان، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری از هر اقدامی که نمادی از وحدت ارتش و سپاه باشد، استقبال می‌کنند. در یک مقطعی امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش اعلام کرده بود که افتخار می‌کنم که در بسیج خدمت کنم. البته برخی قصد شیطنت داشتند که رهبر انقلاب فرمودند بیان این حرف و روحیه از مزیت ارتش و ارتشی‌بودن کم نمی‌کند. بلکه یک نوع فضیلت هم برای ارتش به حساب می‌آید. 

وی افزود: مسلما وقتی ابراز وحدت همراه با صداقت باشد که منجر به اقدام عملی شود، حاصل آن هم افزایی و تقویت هر دو مجموعه است. در میدان عمل هم از دوران دفاع مقدس تا در شرایط فعلی در عرصه تحقیق و توسعه امروز ارتش واحدهای موشکی و پهپادی تشکیل داده، این در حالی است که سپاه در این زمینه سابقه و امکان بیشتری دارد؛ لذا از قِبَل وحدت و همکاری تقویت یگان‌های ارتش در همکاری و همدلی با سپاه داشته باشند، صورت بگیرد. یعنی همان طور که ارتش در پشتیبانی از عملیات‌های سپاه هیچ دریغی ندارد.

سردار سنایی‌راد در پایان تاکید کرد: موارد اشاره شده می‌تواند هم‌افزایی را در میدان عمل رقم بزند که حاصل آن فرسایش دشمن و تهدیدات و همچنین تقویت یگان‌های خودی و امنیت ملی به عنوان هدف واحد هر دو مجموعه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس