کد خبر 1362970
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
افزایش تولید نفت آمریکا در بحبوحه قیمت بالای نفت

خوش‌بینی نسبت‌به تقویت تقاضا و قیمت بالای نفت باعث شده پیش‌بینی تولید نفت آمریکا در پایان سال جاری میلادی بالا رفته و ۱۲.۸۶ میلیون بشکه در روز تخمین زده شود.

به‌گزارش مشرق به نقل از اویل پرایس، تولیدکنندگان نفت آمریکا در بحبوحه افزایش جهانی قیمت نفت به‌دنبال بی‌ثباتی در عرضه و تقویت تقاضا، نفت خام بیشتری تولید می‌کنند.

ادامه اختلال در زنجیره‌های عرضه و کمبود نیروی کار مانع تولید بیشتر نفت می‌شد، اما خوش‌بینی نسبت‌به تقویت تقاضا باعث شده تحلیلگران پیش‌بینی خود از تولید نفت آمریکا را افزایش دهند.

متخصصان عقیده دارند تولید نفت آمریکا در پایان سال جاری میلادی به‌طور متوسط برابر با ۱۲.۸۶ میلیون بشکه در روز خواهد بود یعنی ۱.۲۹ میلیون بشکه بیشتر از ۲۰۲۱. بخش زیادی از این افزایش تولید متعلق به حوزه پرمین خواهد بود.

این در حالی است که اداره اطلاعات انرژی آمریکا اخیراً دورنمای رشد تولید نفت این کشور در سال جاری میلادی را پائین آورده و انتظار دارد کل تولید نفت آمریکا در پایان سال جاری میلادی برابر با ۱۲.۱ میلیون بشکه در روز باشد. درحالی‌که قبلاً ۱۲.۳میلیون بشکه در روز پیش‌بینی‌شده بود.

این اداره مشکل زنجیره‌های عرضه و کمبود مواد اولیه را بی‌سابقه توصیف کرده و آن‌ را مانع افزایش تولید می‌داند.

در بیانیه اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمده‌است: «ما همچنین با کمبود جدی نیروی کار مواجه هستیم، چون بخش قابل‌توجهی از نیروی کار این صنعت را طی دوره رکود ترک کرده‌اند».

تعداد چاه‌های نفت حوزه پرمین در هفته گذشته به ۳۳۲ حلق رسیده که بالاترین رقم از آوریل ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس