کد خبر 1362588
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
پرواز هواپیمای ناشناس از مبدأ اربیل به سمت فلسطین اشغالی

رسانه‌های عربی خبر دادند که یک هواپیمای ناشناس از شمال عراق به سمت فلسطین اشغالی پرواز کرده و وارد حریم این منطقه شده است.

به گزارش مشرق، منابع عبری و عراقی، عصر امروز (چهارشنبه)، از پرواز یک هواپیما از مبدأ اربیل و فرود آن در اراضی اشغالی خبر دادند.

«ایتای بلومنتال» خبرنگار حوزه هوایی شبکه عبری «کان» در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر با انتشار تصویری از مسیر حرکت این هواپیمای ناشناس از ورود آن به حریم فلسطین اشغالی خبر داد.

پرواز هواپیمای ناشناس از مبدأ اربیل به سمت فلسطین اشغالی

لحظاتی بعد، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» با انتشار تصاویری از مسیر حرکت این هواپیما خبر داد که این هواپیما از مبدأ فرودگاه اربیل حرکت خود را آغاز کرده و پس از فرود در فرودگاه «بن گوریون» به سمت قبرس پرواز کرده است.

با این حال منابع عبری می‌گویند که این هواپیمای ناشناس که متعلق به شرکت اوکراینی «آنتونوف» بوده، پس از کسب مجوز و عبور از حریم فلسطین اشغالی بدون فرود در بن گوریون، به سمت قبرس حرکت کرده است.

پرواز هواپیمای ناشناس از مبدأ اربیل به سمت فلسطین اشغالی

این گزارش در حالی منتشر شده است که مقامات ایران پیشتر درباره فعالیت موساد در منطقه کردستان عراق هشدار داده بودند. اواخر اسفندماه سال گذشته،  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن اعلام حمله موشکی به مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها در حومه اربیل، تاکید کرده بود: «تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد».

 روزنامه‌های آمریکایی «نیویورک تایمز» و «واشنگتن پست» پس از حمله به نقل  از یک مقام آمریکایی خبر داده بودند هدف حمله اخیر سپاه پاسداران، نه مواضع آمریکا بلکه یک هسته صهیونیستی در منطقه کردستان عراق بوده است. طبق گزارش دوشنبه هفته گذشته این دو رسانه آمریکایی، یک مقام این کشور با اشاره به تماس تلفنی‌اش با همتای عراقی خود، در این خصوص گفته بود: «هدف‌ها شامل خانه‌هایی بودند که به‌نظر می‌رسید یک هسته موساد از آنجا عملیات انجام می‌داد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    2 0
    قبلا برای حفظ ظاهر، اول یه سر میرفتن لارناکا و بعدش از اونجا میرفتن تل آوه.،،، حالا دیگه روشون واز شده،، یک سره میرن تل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس