کد خبر 1361966
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
بورل نمایه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که وزرای خارجی کشورهای عضو این اتحادیه نتوانستند برای تحریم واردات نفت و گاز روسیه به توافق برسند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شب گذشته اعلام کرد که وزرای خارجی کشورهای عضو این اتحادیه نتوانستند برای ممنوع کردن واردات نفت و گاز از روسیه به توافق برسند. وی گفت: البته گفت‌وگوها در این زمینه ادامه خواهد یافت.

انتظار می‌رفت تحریم واردات حامل‌های انرژی از روسیه بخشی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه این کشور باشد.

بیشتر بخوانید:

بورل: بروکسل تصمیمی برای تحریم نفت و گاز روسیه نگرفت

بورل گفت: در این گفت‌وگوها ما نخست درباره نحوه تضمین اثرگذاری تحریم‌های اعمال‌شده و جلوگیری از ایجاد شکاف در نحوه اجرای آنها گفت‌وگو کردیم اما در عین حال درباره اقدامات جدیدی که می‌توانیم اجرا کنیم، از جمله اعمال تحریم علیه نفت و گاز روسیه هم صحبت کردیم.

این مقام اروپایی تأکید کرد: ما درباره اعمال چنین تحریم‌هایی به تصمیم‌گیری نرسیدیم اما توافق کردیم به گفت‌وگو در این زمینه ادامه دهیم.

در حالی که اتحادیه اروپا تحریم‌های زیادی علیه مسکو اعمال کرده، اما اعضای این اتحادیه برای تحریم نفت و گاز روسیه با هم اختلاف دارند. دلیل این مسأله آن است که بسیاری از کشورهای اروپایی برای تامین انرژی مورد نیاز خود به شدت به واردات از روسیه وابسته هستند.

گفته می‌شود مجارستان پیشنهاد تحریم کامل نفت و گاز روسیه را وتو و اعلام کرده است که این تنها گزینه مجارستان برای واردات گاز طبیعی است و این کشور نمی‌تواند به خاطر شرایط اقلیمی به صورت مستقیم از آمریکا LNG وارد کند.

بورل بر اهمیت کاهش وابستگی کشورهای اروپایی به نفت و گاز روسیه تاکید کرده و می‌گوید: خرید گاز از روسیه به معنای کمک مالی به درگیری نظامی این کشور با اوکراین است.

وی با اشاره به آلمان گفت: البته یک شبه نمی‌تواند وابستگی ۵۵ درصدی به گاز روسیه را متوقف کرد؛ چراکه این کشور نسبت به فروپاشی اقتصادش در پس چنین اقداماتی هشدار داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    10 0
    اروپاییها قبل از اینکه با طناب پوسیده صهیونیستهای آمریکایی به چاه درگیری با روسها میرفتن، باید فکر اینجاشو میکردن!
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    5 0
    به قول معروف اگر دردم يكى بودى چه بودى نياز ومشكل اروپا يكى دوتا نيست مشكل اصلى اينست كه دروپا اصلا چيزى بنام كشور وجود خارجى ندارد
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    1 0
    بظاهر مسلمانان احمق هر چند که عبرت نخواهند گرفت ولی کار خدا بی حکمت نیست ، رهبر انقلاب بیش از ۳۰ سال است می گوید شیر نفت را یکماه بروی اروپاییها ببندید مثل سگ دم در کشورهای مسلمان دم تکان خواهند داد ولی جوری شده که همه انرژی دنیا توی دست کشورهای اسلامی ولی ثروتمندترین ان که عربستان و امارات است گدایی امریکا و انگلیس را میکند ، بیخود نیست که در قضیه اکراین دولت انگلیس کاسه ی خیلی داغتر از اش است چون میدلند اگر بستن شیر نفت در قضیه روسیه جواب دهد سیاست ۱۰۰۰ ساله انگلیس که مرکز و نقطه ی اصلی استعمار است پنبه خواهد شد
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      1 2
      آمریکا برای مصرف 1000 سالش نفت شیل داره. به محض این که فروش نفت خام با خطر رو به رو بشه و قیمت نفت بالا بره، نفت شیل رو روانه بازار میکنه.
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      2 1
      نفت شیل رو به قیمت بشکه ای 500 دلار روانه بازار میکنه!! خخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس