جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا پس از بررسی نقشه‌های هواشناسی تشکیل می‌شود

استاندار تهران گفت: نقشه های هواشناسی و کیفیت هوا بررسی و در صورت لزوم جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا بررسی خواهد شد.

به گزارش مشرق، محسن منصوری عصر سه شنبه در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان تهران اظهار داشت: فردا(سه شنبه) مطالعات اولیه و نقشه های هواشناسی سه روز آینده در جلسه معاونت عمرانی مورد بررسی قرار می گیرد و اگر نیاز به تصمیم گیری باشد جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل می شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات دستگاه‌های اجرایی موضوع سرمایه نیروی انسانی است، بر اساس ثبت اطلاعات ۱۳۸ دستگاه در سامانه رسمی، ۳۲۴ هزار نیروی انسانی شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان داریم که تقویت نیروی انسانی قدم بزرگی برای پیشرفت کشور است.

استاندار تهران با اشاره به لزوم آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی تاکید کرد: جلسه امروز با محوریت نیروی انسانی بود و یکی از مهم ترین مصوبات جلسه تصویب کلیات سند توسعه نیروی انسانی استان تهران بود که تکالیف بالادستی سازمان برنامه و سایر دستگاه‌ها را مشخص می‌کند.

 وی عنوان کرد: مهلت ۱۰ روزه به دستگاه ها داده شده تا کلیات این سند را بررسی کنند و سپس سند ابلاغ می‌شود.

منصوری  گفت: چالش ها و فرصت های نیروی انسانی و لزوم سازمان دهی بین دستگاهی در این جلسه مورد تاکید گرفت، زیرا در بعضی دستگاه ها و همچنین شهرستان‌ها به ویژه شهرستان های تازه تاسیس استان، با انباشت نیرو مواجه هستیم و نسبت بین جمعیت و نیروی خدمات‌رسان مناسب نیست.

استاندار تهران افزود: موضوع ارزیابی عملکرد دستگاه ها از جمله جشنواره شهید رجایی نیز مورد تاکید قرار گرفت، زیرا ارزیابی عملکرد و نظارت از ماموریت‌های مهم سازمان برنامه است و شاخص های عمومی و اختصاصی باید ارتقا پیدا کند.

همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این جلسه گفت: تخصیص منابع مالی استان تهران در سال ۱۴۰۰ نسبت به متوسط کل کشور بالاتر بوده که برای تکمیل پروژهای عمرانی اختصاص یافته است.

علاالدین ازوجی افزود: بر این اساس ۶۷۱ میلیارد تومان برای ۷۰ پروژه زیربنایی و اجتماعی استان  تخصیص داده شده که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید و تحول قابل توجهی اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطر نشان کرد: در پایان  سال ۱۴۰۰، کسری بودجه دوران گذشته شناسایی شد و سازمان برنامه و بودجه این کسری ها را جبران کرد.

ازوجی درمورد وضعیت ساماندهی نیروی انسانی دستگاه های اجرایی گفت: بیش از ۳۲۴ هزار نیروی خدمات رسان در نهادهای دولتی استان تهران مشغول به خدمت هستند که با اجرای سند توسعه منابع انسانی، کارایی و اثربخشی نیروها، افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: در حوزه ایثارگران نیز بیش از ۷۲۰۰ مورد درخواست اشتغال داشتیم که اکنون  سه هزار نفر از آنان مشغول به خدمت شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس