کمیسیون قضایی به حدنصاب نرسید؛ اصلاح قانون مهریه تعیین تکلیف نشد

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: طرح مهریه امروز در دستور کار اعضای کمیسیون قضایی قرار داشت که با وجود بررسی‌های انجام شده به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضا رأی‌گیری در مورد آن انجام نشد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح اصلاح قانون محکومیت‌های مالی و خانواده معروف به طرح مهریه در دستور کار اعضای کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضای کمیسیون رأی‌گیری برای تصویب طرح در کمیسیون انجام نشد و رأی‌گیری انجام شده یک رأی‌گیری استمزاجی بود و رأی‌گیری برای تصویب در جلسه بعد انجام خواهد شد.  

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس این طرح در محکومیت‌های مالی که فرد مبلغی را از شخص طلبکار دریافت نکرده باشد همانند مهریه، خسارت و دیه غیر عمد با ارائه دادخواست اعسار فرد حبس نمی‌شود مگر آنکه توانایی مالی وی به اثبات برسد.

نوروزی خاطرنشان کرد: همچنین براساس این طرح چنانچه یکی از طرف‌ها در مهریه درخواست تعدیل مهریه را کند خارج از نوبت به دادخواست وی رسیدگی می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 0
    مهر در امر ازدواج بر ضد ازدواج بدل شده - کف و سقف متعارف تعیین شود - اندوخته زن و شوهر در طول زندگی با توجه به فعالیت زوجین در درون خانه یا بیرون خانه می تواند عامل پش انداز و مشخص کردن حد ثروت اندوخته طرفین می گردد.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    سلام آقای ابوترابی این چ اصلاحی هست ؟این فقط برای ازدواجهای جدید خوبه برای مردانی که ده ساله سکه میدن و تموم زندگیشون شده وام و قسط و بدهی و حتی نمیتونن بچه داربشن بخاطر بی پولی چکار کردین؟؟ضمنا شما نوشتین حبس نمیشه مرد در حالی که دروغه من یک روز از موعد سکه گذشته با حکم جلب اومد با دو مامورتوی محل کارم و منو گرفتند و بردند. من با ماهی 5 میلیون حقوق باید اجاره خونه بدم خرج سه نفر عائله رو بدم و هرسالی دو سکه معادل 30میلیون بدم خودتون بگین چطوری بدم ؟؟ کمک کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس