.

از چند هفته پیش از آغاز تهاجم ارتش روسیه به اوکراین و در شرایطی که نشانه های شروع حمله قطعی به نظر می‌رسید، پنتاگون شروع به تحویل گسترده تسلیحات به ارتش اوکراین کرد.

سرویس جهان مشرق _ نبرد میان ارتش روسیه و اوکراین وارد روز چهل و ششم شد؛ روز گذشته مهمترین خبر از تحولات این جنگ، سفر غافلگیر کننده بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا به شهر کی‌یف پایتخت اوکراین و دیدار با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور و قدم زدن در خیابان های این شهر بود.

پس از پایان این دیدار و انتشار تصاویر مربوط به آن بود که رسانه های انگلیسی به نقل از بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا اعلام کردند علاوه بر کمک های تسلیحاتی که تا کنون به ارتش اوکراین انجام شده است یک بسته تسلیحاتی_مالی جدید نیز برای کی‌یف در راه خواهد بود. مسئله ای که موجب شد تا زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با خوشنودی از این اقدام لندن اعلام کند که سایر کشورهای غربی نیز بایستی در راه ارسال کمک های خود به این کشور پیرو سیاست های بریتانیا باشند.

زلنسکی خواهان پیروی دنیای غرب از انگلیس در کمک به اوکراین شد/ لیست جامع تسلیحات ارسالی امریکا به اوکراین +تصاویر

گفته می‌شود بسته جدید کمک های انگلیس به اوکراین شامل موارد زیر می‌شود:

_ ۱۲۰ دستگاه نفربر زرهی (مدل نامشخص) و محموله جدیدی از موشک های ضد کشتی (به جز موشک های هارپون تحویل شده از قبل)

زلنسکی خواهان پیروی دنیای غرب از انگلیس در کمک به اوکراین شد/ لیست جامع تسلیحات ارسالی امریکا به اوکراین +تصاویر

_ پک ۱۳۰ میلیون دلاری تسیلحاتی شامل موشک‌های پدافندی استار استریک، ۸۰۰ تیر موشک ضد زره NLAW و پهپادهای انتحاری و مهمات سرگردان هوایی هدایت دقیق.

زلنسکی خواهان پیروی دنیای غرب از انگلیس در کمک به اوکراین شد/ لیست جامع تسلیحات ارسالی امریکا به اوکراین +تصاویر

_ اعطای کمک مالی ۵۰۰ میلیون دلاری از بانک جهانی

انتشار لیست کامل کمک‌های نظامی امریکا به اوکراین

از چند هفته پیش از آغاز تهاجم ارتش روسیه به اوکراین و در شرایطی که نشانه های شروع حمله قطعی به نظر می‌رسید، پنتاگون شروع به تحویل گسترده تسلیحات به ارتش اوکراین کرد و این روند در طول هفته های نبرد میان روسیه و اوکراین نیز ادامه داشت.

زلنسکی خواهان پیروی دنیای غرب از انگلیس در کمک به اوکراین شد/ لیست جامع تسلیحات ارسالی امریکا به اوکراین +تصاویر

به تازگی لیست کاملی از تجهیزات ارسال شده توسط ارتش امریکا برای اوکراین توسط وزارت دفاع این کشور منتشر شده است که به شرح زیر است:

_ بیش از ۱۴۰۰ تیر موشک پدافندی دوش پرتاب FIM-۹۲ استینگر

زلنسکی خواهان پیروی دنیای غرب از انگلیس در کمک به اوکراین شد/ لیست جامع تسلیحات ارسالی امریکا به اوکراین +تصاویر

_ بیش از ۵۰۰۰ تیر موشک ضد زره FGM-۱۴۸C جاولین

_ بیش از ۷۰۰۰ تیر راکت ضد زره M۷۲

_ صد ها فروند پهپاد انتحاری سوئیچ بلید

زلنسکی خواهان پیروی دنیای غرب از انگلیس در کمک به اوکراین شد/ لیست جامع تسلیحات ارسالی امریکا به اوکراین +تصاویر

_ بیش از ۷ هزار قبضه سلاح انفرادی

_ بیش از ۵۰ میلیون عدد مهمات مختلف

_ تعداد ۴۵ هزار عدد جلیقه ضد گلوله و هلمت

_ راکت های هدایت لیزری

_ پهپادهای شناسایی پوما

_ چهار سیستم راداری کشف موقعیت توپخانه و کشف پهپاد های دشمن

_ چهار سیستم راداری کشف موقعیت خمپاره انداز ها

_ خودروهای زره پوش چند منظوره با تحرک بالا

_ سیستم های دید در شب، تصویر برداری حرارتی و سیستم های اپتیکی

_ سیستم های ارتباط امن تاکتیکی

_ خدمات تصاویر ماهواره های تجاری

_ تجهیزات حفاظتی خنثی سازی مهمات انفجاری

_ پشتیبانی های پزشکی شامل کمک های اولیه و کیت های مربوطه

کاروان ۱۳ کیلومتری تجهیزات ارتش روسیه در راه شرق اوکراین

شبکه سی ان ان براساس تصاویر ماهواره‌ای از صف هشت مایلی(۱۳ کیلومتری) کاروان نظامی ارتش روسیه به سمت مناطق شرقی و جنوبی اوکراین خبر داد.

زلنسکی خواهان پیروی دنیای غرب از انگلیس در کمک به اوکراین شد/ لیست جامع تسلیحات ارسالی امریکا به اوکراین/ کاروان ۱۳ کیلومتری تجهیزات ارتش روسیه در راه شرق اوکراین +تصاویر

براساس تصاویر ماهواره‌ای شرکت مکسار، کاروان نظامی روسیه روز یک شنبه از طریق شهر بورلوک در شرق خارکیف در نزدیکی مرز با روسیه در حال انتقال به شرق و جنوب این کشور است.

طبق اطلاعات دریافتی، این کاروان نظامی شامل خودروهای زرهی، کامیونها و یدک کشهای توپخانه و تجهیزات پشتیبانی است.

زلنسکی خواهان پیروی دنیای غرب از انگلیس در کمک به اوکراین شد/ لیست جامع تسلیحات ارسالی امریکا به اوکراین/ کاروان ۱۳ کیلومتری تجهیزات ارتش روسیه در راه شرق اوکراین +تصاویر

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • US ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    58 18
    اوائل جنگ،بعضی ها می گفتند غرب(آمریکا و انگلیس)اوکراین را در مقابل روسیه تنها گذاشتند،بعد که سیل کمک ها روانه کیف شد،گفتند که غرب در آتش جنگ روسیه و اوکراین میدمد!
    • محمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      26 3
      کارشناسان خبره صداوسیما می گفتن اینا همش پروپاگانی غربی هاست جنگ کجا بود
    • مهدي IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      9 2
      هدف شکست پوتينه . حالا به هر شکلي و هر راهي . حالا حالاها هم اين بعضي ادامه داره .
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      3 1
      هنوز اوائل جنگ است ... از بعضی ها خود زلنسکی هم منظورته؟
    • مقدس IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      10 93
      مشكل اينجاست كه دقيقا بى اطلاع هستيد از نيت شوم و جنايتكاران صهيونيست جهانى و انگل ستان ،،ارتش هاى جهان با نيروهاى نظامى وارد نبرد ميگردند ، متاسفانه ارتش روسيه با يك مشت دلقك سيرك جنايتكار جنگى طرف شده و اجبارا تغيير تاكتيك نموده ، نئونازى هاى اوكراينى كاتيوشا و توپخانه ها را در بين بلوك هاى مسكونى و كنار بيمارستان ها و دبستان و كودك ستان ها قرار داده !! خوب حالا اگر اين تجهيزات مورد حمله موشكى يا هوائى قرار بگيرد انفجار خود مهمات اين يگان ها باعث فاجعه براى ساكنين كه بالاجبار اجازه خروج به آنها از صحنه درگيرى داده نميشود خواهد شد از يكطرف ديگر تمام مناطق شهرى و خيابانها و وسائل نقليه را تله گذاريهاى شيميائى كرده از يكطرف تمام كسانيكه با روس ها در مناطق تحت تصرف ارتباط داشتند را تيرباران و زنده به گور ميكند و خودش مدعى كشف گورهاى دست جمعى ميگردد و هزاران مغلطه گرى و دلقك بازى ديگر اوكراين هيچ ارتشى ندارد كاملا متلاشى شده اينها كه ميبينيد اغلب مزدوران اسرائيلى و تكفيريها و يه مشت ارازل و اوباش انگليسى و اروپائى هستند و يك تعداد نئونازى اوكراينى ، اين جنگ نيست بلكه يك سيرك و خيمه شب بازى و تئاتر به تمام معناست كه توسط صهيونيست ها و انگل ستان مديريت ميگردد زلنسكى معتاد دلقك صهيونيست باعث ويرانى و تجزيه كامل اوكراين خواهد شد .
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      4 6
      تنها گذاشتن یعنی اینکه با این سیاست غرب خون هیچ سرباز غربی در این جنگ نمی‌ریزه ولی با دمیدن در آتش جنگ هر دو کشور روسیه و اکراین جان و مالشون رو از دست میدن.
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      5 14
      اوکراین نابود شد ... تجزیه شد ... چه سیل کمکی ؟؟؟
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      12 21
      همون اوایل جنگ هم گفتیم اوکراین و دلقک یهودی آن بدون حمایت اروپا و آمریکا یک هفته هم در برابر روسیه دوام نمی آورند این نمایش ها هم وقتی هم شروع شد که دلقک یهودی اوکراینی گفت اوکراین قراره یک اسرائیل کوچک بشود
    • DE ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      15 6
      در دفاع مقدسِ ما نه کل ناتوی صهیونیستی کمک بهمون میکردند و اسلحه برامون میفرستادند نه امریکای جنایتکار وحشی دستور حمله به مامیداد و اسلحه میفرستاد نه کل رسانه های صهیونیستی دنیا شبانه روز از ما دفاع میکردند ونه آواکس ها و ماهواره های غرب موقعیت نیروهای صدام را برای ما مینوشتند نه اطاق فرمان جنگ ما در تل آویو بود واز همه مهمتر نه تروریستهای داعش ونه تروریست های النصره و موساد و سیا و ای ام سکس ....کمک بهمون میکردند و از همه مهمتر انقلاب اسلامی مردمی ما به رهبری حضرت امام خمینی رض بود نه کودتای مخملی نارنجی به سرخریِ جورج سوروس صهیونیست.‌ و هزاران تفاوت دیگر .دفاع مقدس ما با دستور حمله صهیونیست ها به روسیه از طریق‌تحریک عضو ناتوی صهیونیستی و اتحادیه صهیونیستی اروپا شدن تفاوت ماهیتی بی نهایت دارد . جدا سازی اوکراین از کشور مادری خود پس از بیش از هزارسال یگانگی و صلح و اکنون ادامه آن جنگ در اوکراین را از زمان قبل از گربه چوف برنامه ریزی میکردند تا به خیانت گربه چوف دلقک گفتگوی تمدنی کشور پهناور شوروی را تکه تکه کردند و کاری که هیتلر نتوانسته بود انجام دهد و شکست خورده بود یعنی دسترسی به منابع عظیم انرژی اروپا یعنی شوروی را اکنون بوسیله یک دلقک میخواهند عملی کنند. البته اول کشورهای شرقی پیمان ورشو ته انباریهای خود‌را در اوکراین خالی میکنند و بعد غربی ها ولی اینها دردی را از دلقینسکی دوا نمیکند او دایم خود را به درو دیوار میزند تا سرباز ناتویی وارد اوکراین کنند تا بدینوسیله جنگ جهانی شروع شود وگرنه از ۱۷ کشور هزاران تروریست برایش ارسال کردندهنوز به مقصد خود نرسیده . و اگر همه تروریستها هم به درک واصل شوند این به معنی جنگ مستقیم ناتو و روسیه نیست و استارت جنگ جهانی را‌نمیزند تا همه کفتارها و گرگهای درنده و وحشی گاوچران و اروپای قرون وسطایی کار چین را به خیال خود در پیچ تاریخی دنیا یکسره کنند. اینها همه کمک به اوکراین برای دلقینسکی نیست بلکه زهر چشم گرفتن از چین است.خخخخ و واقعا چین هم جا زد .خخخ به موقعش تایوان را خواهد گرفت. اول باید روسیه کارش را تمام کند. غرب درحال افول با یک مشت طرفدار سوسول و فوفول به گفته دانشمندان خود غرب نفس های آخر را میکشد.
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      9 8
      14:11 سلطان دروغ گویی دو عالم شما و امثال شما هستند.اولا اوکراین حداقل 8 برابر اسراییل بزرگتره...ضمن اینکه روسیه با اسراییل قرارداد امنیتی ذاره.
    • محمدرضا IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      3 2
      درود بر شما
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      13 2
      این هم فکر کرده چرچیله! تا اسلحه استراتژیک ندن چیزی یکسره نمیشه. بیشتر غیرت خود اوکراینیها نگه داشته کشورشون رو. ضمنا کاروان قبلی 60 کیلومتر بود!
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      3 4
      غیرت اونایی که زورکی نگه داشتن که فرار نکنن یا قدرت سلاحهای اهدایی و همکاری مزدورهای داعشی و نازی؟
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      3 5
      در دفاع مقدسِ ما نه کل ناتوی صهیونیستی کمک بهمون میکردند و اسلحه برامون ....جواب .از آلمان چه خبر . خودت می فهمی چی می نویسی ؟ موقع جنگ تو کجا بودی ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      3 3
      جالبه ها گرگ و کفتار های دنیا سر جیفه دنیا مثل راز بقا به جان هم افتادند دلقک اکراینی اول جنگ گریه و التماس میکرد تا چند روز فحش میداد به ناتو و ارباباش که ما را تنها گذاشتند بعد کم کم داعش را از سوریه وارد کردند و با سیل اسلحه بدون حضور فیزیکی بر اوضاع مسلط شدند حالا نوچه ها شان به ایران که سر و ته پیاز نبوده نیش و کنایه میزنند یادشون رفته ضجه میزدندچرا زودتر ایرانیها را خارج نکردید و گیر افتادند
    • علی مشهدی IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      6 5
      بیچاره و بدبخت زلنسکی دلقک است که دارد اوکراین و مردمش را با طناب پوسیده انگلیس و آمریکا و ناتو به قعر چاه نابودی و نیستی و از هم پاشیدگی سوق میدهد...
    • سیداحمد IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      21 3
      یک کار عملیات روانی پیچیده بخصوص گریه های زلنسکی باعث شد اوکراینی ها کم کم غیرتی بشن الان روسیه گرم شدیدترین عملیات آتشه تهیه غیرقابل تحمل در ماریوپل و هرشهردیگه ای خواهدشد وتلفات اوکراینی‌ها بسیار خواهد بود شایدیک نفرزنده ازهرشهر بیرون نرود . این راهی است که روسیه دنبال آن است و وقتی اوکراین به فکر غیرنظامیان نباشد روسیه هم باتلفانی که داده به خود حق میدهد خروج غیرنظامیان رابه اوکراین واگذار کند . جنگ واقعی ومنطقی از دوهفته آینده شروع خواهدشد مگرآنکه اوکراین از خیر شهرهای مدنظر روسیه بگذرد و سرمیزمذاکرات بنشیند. اگر روسیه میخواهد جنگ تمام شود باید شدت آتش باری روسیه موهای سر سربازان اوکراینی را کز دهد بسوزاند . ویرانی این جنگ در جنوب و شرق اوکراین بسیار خواهد بود .
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      1 3
      بله واقعأ خیلی خوب به اوکراین کمک می کنند. پانصد میلیون دلار وام از بانک جهانی! حتی وسط جنگ هم از بدهکار کردن اوکراین دست بر نمی دارند. با این دوستان اوکراین به پوتین احتیاج ندارد!!
    • DE ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      1 3
      در دفاع مقدسِ ما نه کل ناتوی صهیونیستی کمک بهمون میکردند و نه اسلحه برامون میفرستادند
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    30 18
    برده ی دلقک مگه اون انگلیس هار و غرب برای تو دلقک سیرک مفتی کار انجام میده ؟ اون از اون آزمایشگاه‌ها که مخفیانه زده بودید چه خبر؟
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    11 25
    تا 20 اردیبهشت روسیه نیمی از اکوراین رو تصرف می کنه
    • DE ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      7 1
      تا 20 اردیبهشت روسیه نیمی از اکوراین رو تصرف می کنه// کاملا اشتباه میکنی یه روز زودتر حساب کردی دقیقش تا ۲۱ اردیبهشته نه ۲۰ .چون روز ۲۰ اردیبهشت روز تعطیله کی حال جنگ داره . والا . فرداش ولی چون خستگی هم دروکردند ...سعی کن درست اخبار در کنی.
    • US ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      1 0
      چرا؟
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      1 3
      20 اردیبهشت روز پیروزی روسیه بر المان نازی هست
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    12 20
    خاک تو سر هر چی اوکراینی جماعته که نمیتونه بازیچه نباشه
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    18 2
    کمک هایی که الان توسط غرب میشه ناشی از مقاومت باورنکردنی و سرسختانه و اراده مردم و ارتش اوکراین بود در روزهای اول حتی دولت های غربی سفارت هاشون رو در کیف تعطیل کردند و انتظار داشتند روسیه 48 ساعته اوکراین رو ساقط کنه. حالا کار به جایی رسیده که نخست وزیر بریتانیا میاد به کیف و با زلنسکی قهرمان دیدار میکنه .
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      2 10
      قهرمان چی کشک چی داداش این جنگولک بازیها به قیمت نابودی و اوارگی مردم اکراین تمام شد مقاومت چیه دیگه کی جواب قربانیان را میده چقدر ادم مرد تا زلنسکی حکومت کنه ؟ارزشش را داشت ؟؟؟
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      3 5
      نوع قهرمان بازی اوکراین مورد پسند انگلیس خبیث و آمریکای وحشیه! ببین چه قهرمانانی داره اوکراین!!!
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      3 25
      از تیرانا چه خبر؟ خوب توالتها رو شستی؟
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      4 3
      مقاومت چیه دیگه کی جواب قربانیان را میده چقدر ادم مرد تا زلنسکی حکومت کنه ؟////////جلل الخالق! وقتی کشور الف به کشور ب حمله میکنه و قتل عام میکنه ، رئیس کشور ب باید پاسخگو باشه؟؟!!!!!! جواب رو که باید پوتین بده نه زلنسکی . این منطق شما مثل این میمونه یکی به ما ایرانی ها بگه چرا جلوی صدام حسین مقاومت کردید !!!!!!!!! جواب این همه شهید رو کی میده ؟!!!!!!!! یعنی ایران باید کشور رو به صدام واگذار می کرد که این همه شهید ندیم ؟؟؟؟!!!!! حواستون باشه از چه منطق غلطی دارید دفاع می کنید
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      2 7
      والا صدام که به ایران حمله کرد دنیا پشتش بود الان هم همون دنیا پشت اوکراین دراومده زلنسکی هزاران باج به آمریکا و اسرائیل داده تا پشتش دراومدن و در واقع اوکراین داره برای آمریکا خودش رو به فنا میده هر چند که اوکراین هرگز در موضع مظلوم نبوده بالاخره جنایات فجیعی در مناطق روس زبان مرتکب شدن
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    9 2
    با این حجم تجهیزات ارسالی به اوکراین، روسها تا ۳ ماه دیگر هم بجنگند از عهده ی تصرف کیف هم بر نمی آیند و روحیه شان هم خیلی پایین میاید
  • تاریخ اندیشی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    3 11
    «معمای روسیه»/ قسمت اول بگذارید از این نکتۀ بهت‌آور آغاز کنم. استالین مخوف‌ترین و خونریزترین فرمانروای کل تاریخ بشر است. دلیل این جایگاه، هم شخصیت خود استالین است و هم نظام کاملاً توتالیتری که او پیشوایش بود. اما عجیب نیست که امروزه درصد خیره‌کننده‌ای از روس‌ها این مخوف‌ترین فرمانروای تاریخ را دوست دارند و تأیید می‌کنند؟! (البته دلایلی واهی هم می‌آورند.) دلیل این دیکتاتوردوستی مردم روسیه چیست؟ چرا روسیه از قرن نوزدهم تا همین امروز یکی از موانع بزرگ ــ چه‌بسا بزرگ‌ترین مانع ــ در راه دموکراسی بوده است؟ ما ایرانی‌ها در نیل به دموکراسی بسیار لنگیده‌ایم، اما آیا می‌دانستید کارنامۀ دموکراتیک ما در مقایسه با روس‌ها درخشان است؟! روسیه از جهت توسعه یک قرن از ایران جلو بود، اما ما و روس‌ها همزمان انقلاب مشروطه کردیم. ما به آرمان مشروطه علاقه‌مند و پایبند ماندیم، اما روس‌ها آن را نابود کردند و توتالیترترین دیکتاتوری تاریخ را ساختند. و البته تا توانستند چوب لای چرخ دموکراسی ایران هم گذاشتند (از مشارکت در به توپ بستن مجلس اول و حمایت از شاه ضدمشروطه و تلاش برای بازگرداندن او به تاج‌وتخت، تا منحل کردن مجلس دوم و بعد هم سلاخی مشروطه‌خواهان تبریز). و البته در دوران کمونیسم هم شوروی به نوعی دیگر کعبۀ آمال و الگوی دموکراسی‌ستیزان چپ ایران بود. روس‌ها تا پیش از انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ از موضع تزارپرستی دشمن دموکراسی بودند و پس از انقلاب هم از موضع کمونیسم به سرسخت‌ترین دشمن دموکراسی بدل شدند. فقط کافی است به یاد آوریم اولین انتخابات آزاد برای تعیین شخص اول مملکت در روسیه در دهۀ 1990 برگزار شد! روس‌ها پس از فروپاشی شوروی چند سالی سرگیجه داشتند، اما از سال ۲۰۰۰ دوباره شکلی پوتینیستی از دموکراسی را فعلاً پذیرفته‌اند که در واقع نوعی اقتدارگرایی با پوسته‌ای از دموکراسی مصلحتی است ــ و عموم روس‌ها نیز سر این نوع حکومت توافق دارند. دلیل این دموکراسی‌ستیزی و اقتدارگرایی روسی چیست؟ پاسخ به این پرسش آسان نیست، اما در این نوشتار قدری تأمل می‌کنیم. اگر یک ویژگی در تمام تاریخ روسیه همیشه وجود داشته باشد، آن ویژگی «اقتدارگرایی سیاسی» و ستیز با «آزادی سیاسی» است. همیشه شکلی از دیکتاتوری در این کشور بازتولید شده و با اقبال مردمی هم روبرو بوده است.
  • patriot IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    2 7
    حالا معلوم شد پشت این جنگ کدوم بیشرفی خوابیده ،انگلیس روباه صفت تف به حروم زادگی که دوتا کشور رو به جون هم انداختی.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    8 10
    اون عکس اول رو به خاطر بسپارید. این بچه هنرپیشه که این جوری مودب وایستاده و دلش خوشه به کمک غرب، عاقبتی بهتر از قذافی نخواهد داشت.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 5
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • سید روح اله IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    7 4
    این دنیا قانونی جهان شمول دارد و آن قانون عمل و عکس العمل است. همین اوکراین برای نابودی کشور عراق ۵۰۰۰ نیروی نطامی فرستاد حال نگاه کنید که چگونه کشورش عکس العمل کارهایش را میبیند. هر فردی باد بکارد بدون شک طوفان درو خواهد کرد. قاره سبز به جنگ و در به دری سلام کنید که خداوند مزد سالها جنگ افروزیتان را تمام و کمال به شما پرداخت خواهد کرد.
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      3 1
      دروغ است
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    12 3
    متعجبم که چرا روسیه به عنوان دومین ارتش جهان نتونست کار اوکراین رو یکهفته ای یکسره کنه!
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    12 2
    عرازشه الان توی یه تناقض مغزی هستن! روزای اول می گفتن آمریکا پشت اوکراین رو خالی کرد الان میگن «از چند هفته پیش از آغاز تهاجم ارتش روسیه به اوکراین و در شرایطی که نشانه های شروع حمله قطعی به نظر می‌رسید، پنتاگون شروع به تحویل گسترده تسلیحات به ارتش اوکراین کرد و این روند در طول هفته های نبرد میان روسیه و اوکراین نیز ادامه داشت.»
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      2 3
      روزای اول عرازشه همچین چیزی نمی‌گفتند خود زلنسکی میگفت و بقیه بازنشر میدادن، ولی خوب زلنسکی کفتار آموزش دیده خود غربه، خوب دروغ میبافه
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    3 9
    باعث شروع جنگهای جهانی اول و دوم صهیونیستها بودند و این آتش را هم آنها از زیر خاکستر بیرون آوردند!
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      2 3
      بر عکس گفتی باعث ایجاد صهیونیست ها هیتلر و جنگ جهانی ۲ بود
    • جهودشناس IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      1 0
      اتفاقاً دقیقاً هم درست گفته و تو برعکس میگی. یهودیان جنگ ناپلئونی، جنگ سی ساله، جنگ جهانی یکم و دوم و جنگ با تروریسم را پایه ریزی کردند. این جنگی که قراره بیاد هم کار خودشون هست. کسی که میگه هیتلر جنگ جهانی دوم رو آغاز کرده، اصلاً حق گذاشتن کامنت نداره و نباید اینترنت داشته باشه. بهاییت نوعی صهیونیسم است. استر و مردخای صهیون بودند و شوشاندخت و پسر جهودی‌اش یعنی وهرام پنجم هم صهیون بود. پس صهیونیسم فعلی را باید صهیونیسم نوین نامید.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    5 3
    این ستون های زرهی این شکلی،، مرا یاد ستون زرهی منافقین در مرصاد میندازه. خدا رحمت کنه شهید صیاد شیرازی را.
  • Mohammad IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    آنها هیچ کاری خارج از اراده خداوند انجام نخواهند داد و قطعا اتفاقی که خدا بخواهد خواهد افتاد. و چه کسی می داند شاید دوران تزلزل و ناکامی آنها فرا رسیده باشد
  • DE ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    6 7
    تعهد میدادید که وارد ناتو نمیشوید ٬ نه جنگ میشد و نه اینهمه کشته و نه ۵ میلیون نفر آواره . اما زلنسکی مهره امریکا و انگلیس باید حتماً روسیه رو تحریک و سالها مشغول جنگ کنه . بعد ادعای وطنپرستی و قهرمانی هم بکنه . اینجا مردم اوکراین قربانی منافع امریکا شدند .
    • حسین IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      3 0
      موافقم .البته این جنگ فعلا بین اروپا و روسیه نیست بین روس هاس در واقع .وگرنه اروپاییا جنگجو نیستن .صهیونیست ها از نظر فرهنگی و مالی مردم اروپاییا رو شبیه گوسفندی کردن ک قبل قربونی بهش میرسن. الان باید منتظر بدتر از اینا باشه متاسفانه .سطح اگاهی و کنش تو اروپا افتضاحه
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      2 0
      مثل این میمونه که بگن ایران هم باید به صدام تعهد می داد!!!! یک نفر زورگویی کرده یک نفر دیگه زیر بار زور نرفته، بعد از نظر شماها اون کسی که مقاومت کرده مقصره!!!!!!!
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    10 2
    به اکراینی ها که دارند برای کشورشان جانفشانی می کنند می گویید دلقک؟ اگه دلقک های سیرکشون اینطور جانانه می جنگند و دومین قدزت نظامی جهان را سردرگم کرده اند پس نظامی هاشون چه کاری می توانند بکنند؟
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      2 5
      این نازی های اوکراینی ها برای کشورشان نمی جنگند. برای نازیسم و انگلیس و آمریکا می جنگند. چیزی هم به نابودی و تجزیه کشورشان نمانده است.
    • DE ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      9 2
      یمنی ها هم دارن برای کشورشون میجنگن ولی امریکا و طرفداران نفهم و بیسوادش به یمنی ها میگن تروریست شورشی .
    • FI ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 0
      پس نازی ها با آمریکا و انگلیس دوست شدند سابق انگار دشمن بودند
  • ابوالفضل IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    7 1
    کاروان سی کیلومتریش رو دیدیم اینکه دیگه ده کیلومتریشه دوتا بیرقدار حسابشو میرسه
    • DE ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      2 2
      بچه اخبار را درست بخون کاواش قبلیش ۱۲۰ کیلومتربود منظور کاروان قبلیش . برا اون ۱۲۰ کیلومتریه دوتا بیرقدار کافی بود .برای این کارواش یعنی کاروانش یه طایر زاپس بیرقدار کافیه که بگیری جلوی چشمهات بعددیگه لشکرش رو نمیبینی. والا
    • علیرضافرزنددشتستان IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 3
      چقدر این پانترکها عاشق بیرقدار هستند در حالی که تکنولوژی و قابلیت های پهپادهای ایرانی خیلی بالاتر از آنهاست
  • ایرانی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    ازا ین جنگ هر چی بود و ما نفهمیدیم به کنار ولی اینو خوب فهمیدیم منظور فرماندهای روسی از قدرت "کیلومتر" هست. یعنی چی؟! یعنی هر کی ستون نیروی با کیلومتر بیشتری ردیف کرد برنده هست.
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    5 0
    این زلنسکی هرچه میخواهد باشد. این مرد وقتی ریس جمهور شد به وزرایش گفت عکس مرا از دفاتر بردارید و بجای آن عکس فرزندانتان را بگذارید تا قبل از تصمیم گیری اول به آنها نگاه کنید. این مرد رییس جمهور منتخب همه مردم اوکراین هیت حتی خیلی از روس زبانان هم به او رای داده اند. حال چرا باید این مرد و خانواده اش نابود شوند.این مرد یک وطن پرست هست نه یک آدم خودشیفته مثل قذافی. خداوند یک همچین مردانی را حفظ کند
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 6
      این مرد یک دلقک بازیگر است که هزاران حرف در دهانش گذاشتند و خیلی از این حرفها را او نگفته!
  • بهروز GB ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    4 0
    بوریس جانسون: همبستگی خود را با اوکراین اعلام می‌کنیم. اوکراین هیچ اهمیتی برای جانسون ندارد. تا آخرین اوکراینی در سرزمین اوکراین زنده است انگلیس آن یک نفر را هم تشویق به جنگیدن با روس ها میکند. هیئت گفتگو کننده نمایندگانِ نه مردم اوکراین بلکه نمایندگان انگلیس و آمریکا هستند، برای انگلیس حتی اگر روی زمین اوکراینی وجود نداشته باشد اهمیت ندارد بلکه فقط و فقط شکست روسیه برای آنها مهم است که سالهای زیادی است برای آن تلاش میکنند البته بدون دادن هزینه انسانی از خودشان یعنی دقیقاً هدف ناتو و آمریکا. غرب در رویای تسلط بر جهان است.
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    دنیا همیشه طبق خواسته آمریکا و انگلیس اداره شده طی 4 یا 5 قرن اخیر مطمئن باشید اگر این کشور از صمیم قلب بخواهند میتوانند روسیه در اوکراین شکست بخوره مگر اینکه هدفشون جنگ فرسایشی و طعمه قرار دادن اوکراین باشه
  • ایرج IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    سلام ، ببخشید پک همان بسته است؟ حفظ هویت زبانی و ملی مهم است دوستان.
  • مهدی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    پس ما نباید 8 سال با صدام میجنگیدیم باید همون روز اول کشور رو میدادیم به صدام
  • مهدی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    روسیه هیچ غلطی نمیتواند بکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس