کد خبر 1360373
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کربکندی: پاختاکور دفاع منسجمی نداشت/سپاهان مانند تیم ملی است

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: حریف سپاهان در بازی اول لیگ قهرمانان آسیا دفاع منسجمی نداشت.

به گزارش مشرق، رسول کربکندی، در خصوص پیروزی ۳ بر یک سپاهان مقابل پاختاکور در اولین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این بازی برای سپاهان خیلی اهمیت داشت، چون آنها در دوره قبل و در شروع کار محرم نویدکیا نتیجه خوبی نگرفتند. همچنین، این دیدار علاوه بر اینکه از لحاظ شرایط جدولی گروه اهمیت داشت، باعث شد سپاهان به خودباوری برسد. دیدیم؛ با اینکه در نیمه اول یک گل هم خوردند و عقب افتادند اما در نیمه دوم خیلی خوب به بازی برگشتند. البته حریف هم موقعیت‌هایی داشت  اما در ادامه سپاهان سوار بر بازی شد و توانست نتیجه خوبی بگیرد.

کارشناس فوتبال در خصوص انتقاد نویدکیا از شرایط تاکتیکی سپاهان در نیمه اول، گفت: هماهنگی لازم بین خطوط این تیم در نیمه اول نبود و باعث شد تا تیم دچار به هم ریختگی شود اما رفته رفته به شرایط بازی عادت کردند. احتمالا بر اساس تذکراتی که در رختکن داده شده، نیمه دوم را با شرایط خوبی شروع کردند. زود هم به گل رسیدند و توانستند سوار بر بازی شوند. بازی اول در این گونه تورنمنت‌ها با توجه به اینکه دو تیم شناخت کافی از هم ندارند، بازیکنان را دچار استرس می‌کند و به همین خاطر هماهنگی لازم را در نیمه اول نداشتند.

وی در خصوص اینکه چه عاملی باعث کامبک خوب سپاهان در نیمه دوم شد، عنوان کرد: تیم حریف دفاع منسجمی نداشت. آنها به خصوص روی هوا ضعیف بودند و روی ۲ ارسال گل خوردند. شیرازه آنها روی اول از هم پاشیده شد اما در کل اعتماد به نفس سپاهان نکته خیلی شاخصی در این بازی بود.

بیشتر بخوانید:

واکنش رسانه سعودی به کامبک درخشان سپاهان

کربکندی در مورد اینکه برخی معتقدند علیرغم قدرت سپاهان در خط حمله، مشکلات خط دفاعی این تیم همچنان پابرجاست، گفت: به هر حال از اشتباهات است که تیم‌ها به گل می‌رسند. دفاع سپاهان نسبت به قبل هم هماهنگ‌تر شده اما این تیم هم مانند تیم ملی ما است. یعنی خط حمله‌اش اثرگذارتر است ولی در خط دفاعی مانند فاز هجومی نیستند.

وی در مورد ادامه راه سپاهان در مسابقات این گروه و اینکه آیا صعود آسانی خواهد داشت، عنوان کرد: اصلا روی این بازی ننوشته بود که با بردنش مغرور شوند و حتی ممکن است التعاون رقیب سپاهان برای صعود به مرحله بعدی باشد. در کل تیم‌های ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی دارند اما وقتی به مراحل بعدی می‌روند کار برایشان سخت می‌شود و حریفان با حرفه‌ای‌گری‌های خودشان تعادل را به هم می‌زنند. با این حال سپاهان این پتانسیل برای کسب نتایج خوب در ادامه را دارد و حیف است که با این شرایط به جایگاه خوبی در مسابقات این فصل نرسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس