فرانسه: حمله به ایستگاه قطار در اوکراین "جنایت علیه بشریت" است

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد، حمله به ایستگاه راه آهن کراماتورسک در اوکراین را می‌توان در دسته "جنایت علیه بشریت" قرار داد.

به گزارش مشرق، "ژان ایو لودریان" وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه به شبکه تلویزیونی "فرانس ۵ " گفت: آن‌ها ایستگاهی را هدف قرار دادند که در آن پناهجویان و غیرنظامیان حضور داشتند. بنابراین، این حمله می‌تواند به عنوان جنایت علیه بشریت تلقی شود.

وی همچنین از کارشناسان خواست تا برای جمع‌آوری شواهد به محل حادثه در کراماتورسک بروند تا بتوان عاملان این حمله را مورد بازخواست قرار داد. 

خبرگزاری فرانسه  گزارش داد، امروز (جمعه) بر اثر حمله موشکی روسیه به ایستگاه راه آهن شهر کراماتورسک واقع در شرق اوکراین دستکم ۳۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. برخی منابع تعداد کشته شده‌ها را ۳۹ نفر اعلام کرده‌اند که چهار نفر آن‌ها کودک هستند. 

به گزارش ایرنا، اوکراین روسیه را متهم به استفاده از بمب خوشه‌ای در ایستگاه قطار کراماتورسک کرده است که در نتیجه این حمله ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند. 

سازمان ملل هفته گذشته اعلام کرد، ادعاهای معتبری مبنی بر اینکه نیروهای مسلح روسیه حداقل ۲۴ بار از بمب‌های خوشه‌ای در مناطق پرجمعیت در اوکراین استفاده کرده‌اند، دریافت کرده است. 

میشل باشله رئیس کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شورای حقوق بشر در ژنو گفت که چنین حملاتی می‌تواند جنایت جنگی محسوب شود. 

در سال ۲۰۰۸ بیش از ۱۰۰ کشور با امضای توافقی استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را ممنوع کردند. روسیه و اوکراین این توافق را امضا نکرده‌اند. 

مقامات اوکراینی از عصر روز شنبه آتی به مدت سه روز در «اودسا» شهر بندری اصلی اوکراین منع آمد و شد اعلام کردند. 

مقامات محلی اعلام کردند که منع آمد و شد از عصر شنبه تا صبح دوشنبه در اودسا، بندر اصلی اوکراین برای مقابله با تهدید حملات موشکی از سوی روسیه اعمال می‌شود. 

در حمله صبح یکشنبه گذشته، موشک‌های روسیه «زیرساخت‌های اساسی» و مخزن سوخت در نزدیکی شهر بندری اودسا در جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    گازهای شیمیائی اهدائی فرنگ به صدام رفیقتان خوش خدمتی بشماها بود در سوریه و لیبی و الجزایر و یمن و فلسطین و..؟؟ ای مرگ بر این همه نفاق و دوروئی و زشت صفتی و بدسگالی غرب
  • سیف IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    دنیا چقدر مضحک شده که فرانسوی‌های جنایتکار دم از بشریت می‌زنند!!
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    قتل عام کودکان و زنان یمنی به مدت 7 سال جنایت علیه بشریت نیست؟ ولی حالا که نازی های اوکراین مردم خودشان را کشته اند این وقیح بیشرم دوباره به دست و پازدن افتاده است؟
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    دیگر این نمایش مسخره و تراژیک لو رفته است. نازی های اوکراین غیر نظامیان را هدف قرار دهند و بیشرفهای اروپایی آن را به روسیه نسبت دهند و وامصیبتا سر دهند. حالمان را به هم زدید کثافتهای وقیح.
  • گزگن IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    خون آلوده به مردم ایران فروختن چی؟ قتل های فجیع مردم بی دفاع روآندا چی؟ الجزایر رو به خاک و خون کشیدن چی؟ خفه شید که حق حرف زدن ندارید.
  • DE ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    زلنسکی صهیونیست چه به روز مردم اوکرائین اورده! این دلقک مسئول این جنگ و قربانی هاشه! روسیه خواه ناخواه سراغ تخریب شبکه های راه اهن میومد تا ارتباطات رو قطع کنه.تاارتش اورکرائین فلج بشه. همه اش قابل پیش بینی بود. این اروپایی ها همیشه فکر میکردن مرگ فقط برای همسایه است! ولی اینجور نیست. باید دید کشورهای اروپایی دیگه که باهم اختلاف دارند به جون هم نیافتن. حالا دهها میلیون اوکرائینی به کشورهای اروپای غربی هجوم خواهند اورد!
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس