کد خبر 1359838
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۲
بیست و یکمین محموله کمک‌های نقدی به افغانستان رسید

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد که در ادامه کمک‌های نقدی به افغانستان بیست و یکمین محموله کمک‌های نقدی به ارزش ۳۲ میلیون دلار به کابل رسید.

به گزارش مشرق، بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد که در ادامه کمک‌های نقدی بشردوستانه به افغانستان بیست و یکمین بسته این کمک‌ها به ارزش ۳۲ میلیون دلار به بانک بین‌المللی افغانستان تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید:

افغانستان و ایران برای هم چه کردند؟

با این حساب تاکنون نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار پول نقد به کابل منتقل شده و به بانک بین‌المللی افغانستان سپرده شده است.

پس از روی‌کارآمدن طالبان، دارایی‌های خارجی افغانستان بلوکه و دسترسی این کشور به بانک‌های بین‌المللی مسدود شد که این محدودیت اقتصاد افغانستان را با فروپاشی مواجه کرده است.

پیش از این «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری گفته بود که برای نجات جان مردم و اقتصاد افغانستان، تحریم‌ها علیه این کشور باید به حالت تعلیق درآمده و مسیری برای آزادی مشروط دارایی‌های افغانستان شناسایی شود.

دبیرکل سازمان ملل تلاش‌ها برای تزریق پول نقد به اقتصاد افغانستان را نیز بسیار ناکافی و به مثابه «قطره‌ای در سطل» خوانده بود و خاطرنشان کرده بود که راه‌اندازی سریع نظام بانکی افغانستان برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و فعال کردن عملیات بشردوستانه ضروری است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    0 0
    بعد از پدیده یکتا، در افغانستان همه پرسی میشود و بیش از هفتاد درصد، رهبری کشور توسط جانشینِ رهبرانقلاب را می پذیرند اما حاکمیت مستقل خواهد داشت! و این به وحدت اقوام و جریانهای مختلف در آنجا کمک میکند! حکومت طالبان هم سرنگون خواهد شد و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس