کد خبر 1359722
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
مقام انصارالله: رئیس شورای ریاست جمهوری، آدم آمریکاست

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در اولین واکنش به تعیین «رشاد العلیمی» به عنوان رئیس شورای رهبری ریاست‌جمهوری یمن تصریح کرد که العلیمی آدم آمریکاست.

به گزارش مشرق، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، ظهر امروز (پنجشنبه)، به کناره‌گیری «عبدربه منصور هادی» رئیس سابق دولت مستعفی یمن واکنش نشان داد.

بامداد امروز (پنجشنبه، ۷ آوریل)، عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری هفتادوشش‌ساله یمن که به گفته برخی منابع رسانه‌ای تحت بازداشت خانگی رژیم سعودی به سر می‌برد، در ریاض از برکناری «علی محسن الاحمر» معاون خود و واگذاری قدرت خود به نهادی موسوم به «شورای رهبری ریاست‌جمهوری» خبر داد. وی اعلام کرد که این شورا به ریاست «رشاد محمد العلیمی» و با عضویت هفت نفر دیگر کلیه اختیارات ریاست‌جمهوری و معاونت آن را به دست خواهد گرفت.

عضو دفتر سیاسی انصارالله در گفت‌وگو با شبکه المیادین در این خصوص گفت: «گام ایجاد شورای رهبری ریاست‌جمهوری همه را غافلگیر کرد. "رشاد العلیمی" به عنوان رئیس این شورای جدید انتخاب شد چراکه او آدم آمریکاست».

محمد البخیتی ادامه داد: «رشاد العلیمی تنها فردی بود که در تصویب یک ماده که حضور آمریکا در یمن را مشروع می‌کرد، شرم نکرد. ما یک روز پیش از تجاوز در آستانه برداشتن چنین گامی بودیم اما چرا امروز با اختیار آمریکا و عربستان سعودی این گام را برداشتند؟»

البخیتی اضافه کرد: «یمن هیچ نقشی در ایجاد شورای ریاست‌جمهوری ندارد. گام ایجاد این شورا مشروعیت جعلی متجاوزان به یمن را از بین برد. بی‌شک این پایداری ملت یمن بود که باعث شد چنین گام نامشروعی و غیرموجهی را بردارند. این گام به نفع خودشان نیست. گفت‌وگو بایست میان یمن و چهار کشور متجاوز باشد زیرا این شورا بیانگر نگرش یمنی‌ها نیست.»

وی همچنین تأکید کرد: «پذیرش گفت‌وگو با ابزارهای دست کشورهای متجاوز که از هیچ قدرتی برخوردار نیستند، این قدرت را به این کشورها می‌دهد که بدون متحمل شدن هیچگونه مسئولیتی راه‌حل را از بین ببرند. مشروعیت حقیقی یمن برای کسانی است که مدافع استقلال هستند. شورای ریاست‌جمهوری ادامه همان اشغالگری است و هیچ گونه مشروعیتی ندارد».

 تنها چند ساعت پس از آن‌که عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن با تشکیل شورای رهبری ریاست‌جمهوری قدرت خود و معاونش را به این شورا واگذار کرد، عربستان سعودی، صبح امروز (پنجشنبه، ۷ آوریل)، از این گام استقبال کرد.

 دولت سعودی همچنین اعلام کرد که حمایت فوری خود را از اقتصاد یمن با ارائه مبلغ ۳ میلیارد دلار نشان دهد که از این میزان، ۲ میلیارد دلار به صورت مشترک با امارات در حمایت از بانک مرکزی یمن ارائه می‌شود و یک میلیارد دلار از سوی پادشاهی سعودی پرداخت خواهد شد تا از این میزان، ۶۰۰ میلیون دلار برای صندوق حمایت از خرید فرآورده‌های نفتی و ۴۰۰ میلیون دلار برای طرح ها و پروژه‌های توسعه‌ای هزینه شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یمن من IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    6 1
    هر نقشه ای که بکشند نقش بر آب هست ملت یمن ملت خداست و خداوند با صابرین است
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 17
    آدم چین و روسیه بود صداش در نمیومد (:

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس