به گزارش مشرق، نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران  چهارشنبه شب به وقت تهران در توییتی به مناسبت سالروز برگزاری مذاکرات احیای برجام در وین، به نامشخص بودن زمان نتیجه گرفتن از این گفت‌وگوها اشاره کرد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات احیای برجام در وین  در توییت خود نوشت: «بله، یک سال پیش در چنین روزی  مذاکرات وین درباره برجام آغاز شد. حال، سئوال این است که این مذاکرات چه زمانی به نتیجه می‌رسند؟ یک جزئیات دیگر - ایالات متحده نیز یک سال پیش به این روند پیوست.»

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای مجارستانی خود گفت: «با توجه به ابتکارات ایران، پیشرفت‌های مهمی در مذاکرات حاصل شده، اما همچنان برخی موضوعات مهم بین ایران و آمریکا باقیمانده که از طریق مذاکره کننده اتحادیه اروپا تبادل پیام در مورد آنها ادامه دارد.»

 وزیر امور خارجه ایران بر جدیت تهران برای رسیدن به یک توافق خوب و پایدار در صورت واقع‌بینی طرف آمریکایی تاکید کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیداری که اخیرا با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ ‌کننده مذاکرات وین در تهران داشت، گفت: «فقدان تصمیم سیاسی آمریکا برای رفع تحریم‌ها مانع کنونی رسیدن به نتایج نهایی بوده و برای ما برخوردار شدن از منافع کامل اقتصادی و رفع موثر تحریم‌ها اولویت اساسی است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با بیان این‌که توافق بسیار در دسترس است، اگر آمریکا بداند که ما از خطوط قرمز خود رد نمی‌شویم، تصریح کرد: «کل توافق معطل تصمیم سیاسی واشنگتن است. ما ملت صبوری هستیم، ولی تا ابد صبر نمی‌کنیم.»

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه درباره اعمال تحریم‌های جدید توسط آمریکا و وضعیت مذاکرات وین گفت:«آمریکا به همه نشان داده که از نظر واشنگتن همه چیز سیاسی است، از نظر واشنگتن همه چیز امنیتی است. از نظر واشنگتن یک ابزاری است در جعبه ابزار سیاست خارجی اشت و هر زمان لازم بداند همه ارزش‌ها را قربانی می‌کند که یک قدم هم شده اهداف سیاسی خود را جلو ببرد. برخلاف تمام شعارهایش، آن‌چه برایش مهم است صرفا سیاست‌هایی است که در واشنگتن و در کاخ سفید بر علیه ملت ایران فرمول بندی شده است.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: «همه ما فراموش نکنیم آنکه امروز در مقابل ما قرار دارد، دولتی نیست که بخواهد به وظایفش عمل کند بلکه می‌خواهد از ابزارهای قانونی استفاده کند که به وظایفش عمل نکند. برای اینکه پیچ و مهره‌هایی قرار دهد که این کار جلو نرود. آنچه امروز در وین است به خاطر همین رویکرد آمریکا در نقطه توقف قرار دارد و آمریکا تصمیم سیاسی درباره موضوعات نگرفته و تلاش می‌کند موضوعات باقیمانده را گروگان مسائل داخلی خودش کند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    1 6
    جان هرکی دوست دارین توافق کنین دیگه طاقت اافزایش قیمت دلارو نداریممممم.مخصوصا الان که ارز ترجیحی حذف شده و مستقبم افزایش دلار رو افزایش قیمت دارو و هر چیزی اثر میزاره
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      1 0
      توافق هم بکنن برای خودشونه نه برای تو ابله .... وگرنه برای مردم چ توافق بشه چه نشه ریدن از نوع هویجی
  • DE ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    1 1
    بارها و بارها گفته شده امریکا که بیشعور و جنایتکار و غارتگر و تجاوزگر و بی تمدن است ، در مورد برجام ولی احمق نیست زیرا گاوچرانها راحت تر از دیگران انواع اسلحه را میشناسند و برای کشتن انسانها ثانیه ای صبر نمیکنند‌ .ببینید فقط سالانه چند‌ده هزار نفر در درگیری با پلیس امریکا کشته و زخمی میشوند، راحت انسان میکشند. پس امریکا احمق نیست اسلحه بدون فشنگی که اقتصاد و تولید حتی تولید نسل و فرهنگ ایثار و گذشت و...همه چیز ما را به طرف استحاله میبرد را کنار بگذارد و فرهنگ و زندگی..... شرطی شده ما را رها کند. در زندگی وُحوش ببینید کفتارها وقتی جنبنده ای را دوره میکنند اولین گاز و ریختن خون همان و دیگر ول نکردن شکار همان . اصلاح طمعکاران و غربگدایان کفتار امریکا را تشویق به حمله و تحریمهای درد آور و استحاله کرده و میکنند و کودتای نافرجام جورج سوروسی سبز برای اوکرایینیزه کردن ایران دقیقا آن گازی بود که کفتار امریکا به ایران زد و فعلا با نوکران و ستون پنجم و اصلاح طمعکاران و اشرافیون و اشرفیون منتظر ضعیف شدن و ضعیف کردن ایران و حمله دسته جمعی و دریدن انقلاب و استقلال و امنیت این کشور هستند و مسوولین هم در اعماق مماشات به نگاه کردن مشغول . راه حل بحران ، اقتصاد مقاومتی و دور کردن شرطی بودن زندگی مردم است که سرعت آن متاسفانه چنان کم است که راحت میشود عین حرکت از آن قطار پیاده شد .و دقیقا کفتارهای خون آشام اینقدر برجام را کش میدهند تا این دوره و دوره ۴ سال بعدی هم تمام شود. امریکا تا تکلیف روسیه و جنگ اوکراین را مشخص نکند هیچ عجله ای برای برجام ندارد حتی اگر دو ده سال بیشتر طول بکشد. پس اول خانه تکانی را شروع کنید تا امپریالیسم امریکا و این شیطان بزرگ امیدش از داخل ایران قطع شود.
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    3 4
    تا وقتي منافع ارباب پوتين تامين نشه جان نثاران اجازه تاييد يا رد چيزي در وين را نخواهند داشت!!!!!
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    2 0
    اگر انرژی هسته ای و حتی بمب هسته ای بد هست پس هیچ کس نباید داشته باشه . ایران باید درخواست خلع سلاح هسته ای قدرت های دارنده اون و همچنین تحت نظارت شدید قراردادن آنها را داشته باشد و بگوید انتظار توافقی با قدرت های زورگو ، متقلب و ریاکار ندارد مگر این که خلافش ثابت بشود . اول از همه باید از رژیم صهیونسیتی شروع کنه
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      0 0
      شما مثل اینکه از هیچ چیز خبر نداریا!
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن بر یک چنین توافق کردنی شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    4 0
    ما توافق نمیخوایم بمب اتم میخوایم
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    2 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      0 0
      نترسید، کاری کنید که کش دادن مذاکره به ضرر خودشون باشه نه ما...
  • حمید IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    مراسم رونمایی از بمب اتم به امید خدا به زودی بعدش دیگه توافق بشه یا نشه مهم نیست چون قدرت داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس