پزشکی قانونی از دستگاه‌های پیشرو در حوادث غیرمترقبه است/ تهران به ۴ سوله بحران نیاز دارد

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به نقش این سازمان در حوادث غیرمترقبه گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور از دستگاه‌های پیشرو در حوادث غیرمترقبه است.

به گزارش مشرق، ‌ عباس مسجدی در دیدار با محسن منصوری استاندار تهران بیان کرد: پزشکی قانونی یکی از دستگاه‌های مهم در زمان بروز بحران‌ها و رسیدگی به بقایا و اجساد به جای مانده در این حوادث است و ارائه خدمات مناسب در این بخش به امکانات مناسب به ویژه در بخش فضای فیزیکی و تجهیزات نیاز دارد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به وضعیت خاص استان تهران و اهمیت وجود امکانات لازم در زمان وقوع بحران، تصریح کرد: پزشکی قانونی به منظور پوشش مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و استمرار ارایه خدمات و ایفای وظایف خود در حوادث غیرمترقبه نیاز به چهار سوله بحران دارد که امیدواریم در این خصوص مساعدت‌های لازم با سازمان به عمل آید.

مسجدی همچنین با قدردانی از مساعدت و همکاری مجموعه استانداری تهران با پزشکی قانونی خواستار مساعدت برای تکمیل دو پروژه سردخانه سوله بحران و سالن انتظار حوادث غیر مترقبه در مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران شد که به دلیل کمبود اعتبارات، ساخت آن‌ها به اتمام نرسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حجم بالای خدمات و تعداد قابل توجه مراجعات به پزشکی قانونی استان تهران، به مشکلات این اداره کل در بخش فضای فیزیکی اشاره کرد و خواستار احداث ساختمان‌های مناسب برای پزشکی قانونی شهرستان بهارستان، قرچک، شهر قدس و ملارد شد که در شأن مردم و کارکنان این شهرستان‌ها باشد.

در این دیدار، منصوری استاندار تهران نیز با تأکید بر اهمیت نقش پزشکی قانونی و جایگاه قابل توجه آن در حوادث و بحران ها، در خصوص رفع مشکلات و کمبودهای این سازمان قول مساعدت داد.

گفتنی است، در پایان این دیدار مسجدی از استاندار تهران برای بازدید از مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تخصصی و فنی پزشکی قانونی در کشور و منطقه دعوت به عمل آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس