کد خبر 1358705
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
سپاهان می‌تواند با الدحیل برای سرگروهی رقابت کند

کارشناس فوتبال ایران گفت: مهاجم صرب پاختاکور می‌تواند از کوچکترین فرصت گل بسازد و اگر خط دفاع سپاهان مانند بازی با صنعت نفت باشد، به مشکل می‌خورند.

به گزارش مشرق، حسین چرخابی در گفت‌وگویی در مورد اینکه سپاهان با برد ۴ بر۲ مقابل صنعت نفت آبادان راهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شد، اظهار داشت: این نتیجه درخانه صنعت نفتی که نسبت به قبل احیا شده، واقعا امیدبخش بود. من در این بازی نکات مثبت خوبی دیدم و البته نکات منفی هم در آن وجود داشت داشت.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: تیم محرم نویدکیا در این بازی کاملا هدفمند کار کرد. او تیمش را به دو بخش ۵ نفره تقسیم کرده بود. در خط دفاعی ۴نفره، امید نورافکن و دانیال اسماعیلی برخلاف گذشته کمتر نفوذ داشتند که مشخص بود بر اساس دستورالعمل کادر فنی است. محمد کریمی هم کمتر در حالت تهاجم قرار می‌گرفت و این ۵ نفر تقریبا فرصت ضدحمله را از حریف می‌گرفتند.

وی با اشاره به بخش هجومی سپاهان تصریح کرد: ۵عنصر تهاجمی تیم هم مشخصا در جلو دستورات را اجرا و آزادانه به کارهای هجومی می‌پرداختند. به همین خاطر دیدیم که آمار خلق موقعیت و گلزنی در سپاهان بالاتر رفت و بازیکنان این تیم از موقعیت‌ها هم به خوبی استفاده کردند.

چرخابی در تشریح نکات منفی این بازی عنوان کرد: با همه این اوصاف بر اساس آمار نیمه اول هر دو تیم ۶موقعیت داشتند و این برای زمانی بود که صنعت نفت هنوز به گل نرسیده بود. دیدیم که خط دفاع سپاهان هنوز آسیب پذیر است. در نیمه دوم هم صنعت نفت موقعیت سازی داشت و دو گل به ثمر رساند. در واقع سپاهان در فاز هجومی خیلی خوب کار می‌کند اما هنوز در کار دفاع تیمی مشکل دارد.

سپاهان می‌تواند با الدحیل برای سرگروهی رقابت کند

وی افزود: سپاهان دربازی‌های آسیایی باید هوشیارتر باشد. تیم پاختاکور بازیکن خوبی به نام دراگان (چران) دارد که گلزن اول آن‌هاست. این مهاجم صرب می‌تواند کوچکترین فرصت را به گل تبدیل کند و اگر خط دفاع سپاهان عملکردی مانند بازی با صنعت نفت داشته باشد به مشکل می‌خورد.

کارشناس فوتبال در مورد امید به صعود سپاهان از گروه D عنوان کرد: صددرصد امید به صعود وجود دارد. البته سپاهان باید بازی اول را با برد پشت سر بگذارد. پاختاکور درلیگ ازبکستان در ۴ بازی ۵ گل زده و یک گل دریافت کرده، با ۱۰امتیاز به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارد. این آمار نشان می‌دهد پاختاکور تیمی متعادل و خطرناک است. با اینحال میانگین سنی آن‌ها بالاست. با توجه به شرایط آب و هوایی عربستان که برای تیمی از منطقه سردسیری سختی بیشتری دارد، اگر سپاهان بتواند حریف را خسته کند نتیجه خوبی خواهد گرفت.

چرخابی گفت: التعاون تیمی متوسط در عربستان است و شاید شرایط جالبی نداشته باشد. سپاهان اگر روی این دو تیم برای برد حساب کند و نتیجه لازم را بگیرد، گام بزرگی برای صعود برداشته است. الدحیل قطر تیم قوی‌تری نسبت به دو حریف دیگر است و به اعتقاد من رقابت سرگروهی می تواند بین سپاهان و این تیم باشد به شرط اینکه نماینده کشورمان فکورانه بازی کند.

وی افزود: اگر قرار باشد مدام پرس از جلو داشته باشیم و حمله کنیم، اشتباه است. باید حساب شده و هوشمندانه بازی کرد. مقابل صنعت نفت تفکر نویدکیا خوب بود و دیدیم که سپاهان بر خلاف همیشه توپ و زمین را به حریف داد و سعی کرد روی ضدحمله‌ها موقعیت سازی کند. این بازی در واقع تمرین خوبی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس