لغو آزمایش موشکی آمریکا از بیم آماده باش نیروهای اتمی روسیه

پنتاگون در بحبوحه آماده باش نیروهای اتمی روسیه، آزمایش موشک قاره پیمای خود را در روزهای گذشته لغو کرد.

به گزارش مشرق، مقامات پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در روزهای گذشته آزمایش برنامه ریزی شده شلیک یک موشک بالستیک قاره پیما را لغو کردند تا خطر فاجعه آمیز برداشت نادرست در زمانی که نیروهای اتمی روسیه در حالت آماده باش هستند، را از بین ببرند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» تصمیم لغو آزمایش موشک قاره پیمای «مینت‌من-۳» اولین بار روز جمعه توسط سخنگوی نیروی هوایی ایالات متحده بیان شد. «آن استفانک» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت که آزمایش این موشک قاره پیما به طور کلی لغو شده است.

استفانک افزود: «نیروی هوایی به آمادگی نیروهای راهبردی ایالات متحده اطمینان دارد و آزمایش بعدی برای اواخر سال جاری برنامه ریزی شده است.»

«تاد بریسیل»، سخنگوی پنتاگون نیز تایید کرد که این آزمایش به دلیل نگرانی از اینکه مسکو آن را تشدید کننده تلقی کند، لغو شد. وی به  شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» گفت که پرتاب این موشک به دلیل احتیاط بیش از حد برای جلوگیری از برداشت نادرست در جریان تهاجم روسیه به اوکراین به تعویق افتاده است.

موشک مینت‌من-۳ که از سیلو پرتاب می‌شود و می‌تواند چندین کلاهک جنگی را حمل و به اهداف جداگانه مایل‌ها دورتر از یکدیگر حمله کند. برد آن بیش از ۶۰۰۰ مایل است و می‌تواند با سرعت ۱۵۰۰۰ مایل در ساعت حرکت کند. نیروی هوایی آمریکا دارای ۴۰۰ موشک فعال مینتمن است و معمولاً هر سال چهار پرتاب آزمایشی انجام می‌دهد.

در بحبوحه تنش‌های مسکو با غرب بر سر اوکراین، رئیس‌جمهور روسیه به نیروهای بازدارنده هسته‌ای این کشور دستور آماده‌باش داد.

سه گانه اتمی روسیه شامل موشک‌های زمین پایه قابل حمل کلاهک اتمی، ناوهای مجهز به سلاح  اتمی و هواپیماهای مجهز به موشک‌های اتمی است.  

وزارت دفاع روسیه چندی قبل رزمایش راهبردی بازدارنده با شرکت نیروی اتمی سه گانه روسیه  را برگزار کرد. این رزمایش به فرماندهی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و فرمانده نیروهای مسلح روسیه برگزار  و موشک‌های قاره پیما، بالستیک و  کروز پرتاب  شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    2 1
    آمدیکا میخوا بگه خیلی زور داره ولی ازجنگ کشتار مردم میترسه
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    5 10
    به این میگن هوش و منطق و وقت شناسی! شما نه تکنولوژی این موشک رو دارید نه کلاهکش رو. متاسفانه از شعور هم بهره ای نبردین با چهارتا راکت زر زر میکنید همیشه اونم بد موقع
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      10 1
      اقای به اصطلاح با هوش و منطق اقای باکلاس اربابت از همین زر زر موشکها که بومی است وحشت دارد که f35 هم اگر داشتیم از آن نمی ترسید ابله وقتی از ابزار نظامی آگاهی نداری نفهمی خودت را اثبات نکن!!!!
  • مهدی IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    4 5
    در جنگ روسیه اوکراین، قدرت اطلاعاتی آمریکا به رخ کشیده شد و حتی قبل حمله به عین الاسد خبر داشتند و آماده بودند و احتمال دارد در نبرد آینده هم یه جاهایی شکست اطلاعاتی بخوریم! باید کشف کنیم 52 نقطه ای که ترامپ میگفت کدوم نقاط هستند؟! چون ترامپ در آینده بطریقی برخواهد گشت!
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 1
    در جنگ عراق هم نظیر این اتفاق افتاد. کویت نفت را بشکه ای ده دلار میفروخت و عراق نمی‌توانست نفت را بهمان قیمت و ارزان‌تر بفروشد و وارد جنگ شد.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      0 0
      ولی صدام احمق بود-بجای اینکه ماشین جنگی که طی چندین سال جمع کرده بود را اول برای کویت استفاده کنه-برای ایران استفاده کرد وضعیف شد-وغربیهای ضعیف کش هم ازاین فرصت استفاده کردنند وعراق ضعیف ونابود شده را فقط با بمباران اشغال گردنند
  • US ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    امریکایی های بزدل فقط علیه روسیه پارس می کنند والا می دانند روسیه و چین و کره شمالی و پاکستان و ایران چهار کشور متحدند و امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . کره شمالی هم علیرغم پارس های بیشمار واشنگتن به باشگاه کشورهای دارای موشکهای قاره پیما بابرد یازده هزارکیلومتر پیوسته حالا واشنگتن مثل سگ هی پارس کند .صدای پارس و زوزه امریکایی ها دیگر به جایی نمی رسد .
  • رضا IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    با ارباب روسیه به بهشت می رویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس