افزایش ۷۰ درصدی عملیات امداد و نجات نوروزی در کشور/ کدام استان‌هابیشترین عملیات امدادرسانی را داشتند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: امسال عملیات امداد و نجات در جاده ها و محورهای مواصلاتی کشور با رشد ۷۰ درصدی مواجه بود.

به گزارش مشرق،  مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در گفت و گوی خبری ساعت ۲۳ دوشنبه شب شبکه استانی اظهار کرد: امسال با آغاز طرح ملی نوروزی یک هزار و ۸۹۳ عملیات امداد و نجات توسط امدادگران جمعیت هلال احمر در جاده های انجام گرفته و این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷۰ درصد افزایش دارد.

وی گفت: امسال یک هزار و ۸۳۰ نفر در جاده ها امدادرسانی شده و ۸۶۷ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته اند ضمن اینکه برای 280 نفر اسکان اضطراری داده شد و ۴۸۰۰  نفر نیز از خدمات سرپایی بهره بردند و تعداد یک هزار و ۱۳۵ نفر در راستای انجام عملیات نجات به نقاط امن منتقل یافتند.

ولی پور افزود: از عملیات های انجام شده  ۱۰۱۰ عملیات مربوط به حوادث جاده ای  و ترافیکی بود و   ۱۸۵ عملیات نیز در بخش رهاسازی خودروها انجام گرفته و ۲۳۵ نفر مصدوم حوادث به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی افزود: استان‌های خوزستان، اصفهان و مازندران بیشترین عملیات امدادرسانی را در این مدت به خود اختصاص دادند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور خستگی و خواب آلودگی، صحبت کردن با تلفن همراه را مهمترین دلایل واژگونی و بروز حوادث جاده های عنوان کرد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به مدت 2 روز میهمان استان آذربایجان غربی بود و از پایگاه های سیار و ثابت استان بازدید کرد.

طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه همزمان با سراسر کشور و با هدف کاهش تلفات در طول تعطیلات نوروزی در حال اجراست و در راستای اجرای این طرح ۲۵ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت در خدمت مسافران و هموطنان است.

شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی برای پاسخگویی آماده بوده و هموطنان می‌توانند با گوشی بدون سیم کارت و بدون شارژ ریالی هم با این شماره تماس بگیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس