موفقیت کنشگران ضد تبعیض نژادی/دادگاه آمریکا پلیس دنور را محکوم کرد

دادگاه فدرال در آمریکا در بررسی شکایت شماری از کنشگران ضدتبعیض‌ نژادی علیه پلیس شهر دنور به دلیل استفاده از قدرت بیش از حد علیه معترضان آنها را محق دریافت ۱۴ میلیون دلار غرامت دانست.

به گزارش مشرق، دادگاهی فدرال در آمریکا در مورد شکایت شماری از کنشگران ضدتبعیض‌ نژادی در این کشور علیه پلیس شهر دنور به دلیل استفاده از قدرت بیش از حد علیه معترضان در جریان اعتراضات سال صلح‌آمیز سال ۲۰۲۰ انها را محق دریافت ۱۴ میلیون دلار غرامت دانست.    

بر اساس اطلاعات اتحادیه ازادی های مدنی امریکا شهر دنور پیش از این نیز شاهد شکایات شهروندان علیه رفتار پلیس در جریان اعتراضات مسالمت‌آمیز بعد از کشته شدن جرج فلوید در سال ۲۰۲۰ بوده است اما شکایت یادشده اولین پرونده‌ای است که به دادگاه ارائه می شود. حکم دادگاه بعد از سه ساعت رایزنی هیات منصفه و طی شدن روند سه هفته ای دادگاه در منطقه دنور اعلام شد.  

این شکایت که در ژوئن سال ۲۰۲۰ ثبت شده بود همچنین منجر شد یک قاضی دادگاه فدرال با صدور حکم موقتی مانع از استفاده از گاز اشک اور، گلوله‌های مشقی، نارنجک های گیج‌کننده و سلاح‌های دیگر با میزان آسیب کمتر توسط پلیس شود.   

مرگ جرج فلوید (۲۵ مه ۲۰۲۰/ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹) در جریان بازداشت وی توسط پلیس شهر میناپلیس موجی از اعتراضات را در شهرهای مختلف آمریکا از جمله دنور باعث شد. در حالیکه شماری از معترضان در جریان این اعتراضات اقدامات غیرقانونی نیز مرتکب شدند؛ اکثریت آنان به شکل مسالمت امیز اعتراض خود را بیان کرده و پلیس را به توسل به روش های سخت گیرانه کنترل اغتشاشات بدون پیش هشدار و دستور تفرقه متهم کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس