کد خبر 1355201
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
مناطق مسکونی در نقاط مختلف یمن بمباران شد

پس از حملات روز یکشنبه ارتش یمن که منجر به کاهش سطح تولید یکی از پالایشگاه‌های عربستان شد، منابع آگاه خبر دادند که نیروهای صنعاء در عملیات‌های آتی خود تأسیسات صادراتی عربستان را هدف قرار خواهند داد.

به گزارش مشرق، منابع آگاه خبر دادند که حملات آتی ارتش یمن علیه تأسیسات راهبردی عربستان سعودی شدیدتر از عملیات‌های پیشین خواهد بود.

روزنامه «الاخبار»، امروز (پنجشنبه)، به نقل از منابع آگاه خبر داد: «در شرایطی که کشورهای متجاز عربستان و امارات بر تشدید محاصره علیه مردم یمن اصرار می‌ورزند و از ورود کشتی‌های نفتی جلوگیری می‌کنند، عملیات شکستن محاصره در مرحله آتی دردناک خواهد بود».

بیشتر بخوانید:

عربستان با حمایت آمریکا مردم یمن را می‌کُشد

این روزنامه لبنانی در ادامه با اشاره به اینکه کشتی‌هایی که اخیرا ریاض آن‌ها را توقیف کرده است،‌ نوشت: «آخرین کشتی امدادی‌ای که ۲۹هزار تن بنزین با خود حمل می‌کرد، روز دوشنبه، در مجاور سواحل الحدیده توقیف شد؛ با آنکه این کشتی در جیبوتی مورد بازرسی‌های بین‌المللی قرار گرفته بود و تیم سازمان ملل متحد برای ورود آن به بندر الحدیده مجوز عبور داده بود».

طبق این گزارش، «برخی ناظران بر این باورند که تداوم دزدی‌دریایی عربستان سعودی به نیروهای صنعاء انگیزه بیشتری برای انجام عملیات‌های بزرگ‌تر در عمق خاک عربستان خواهد داد که این بار تأسیسات صادرات خارجی آرامکو را نیز مستثنی نخواهد کرد».

الاخبار به نقل از چند منبع که اشاره‌ای نیز به نام آن‌ها نکرد،‌ در این خصوص خبر داد: «خسارت‌های حملات آتی بیشتر است و حمله مفاصل مهم تأسیسات صادرات نفت عربستان را در بر خواهد گرفت که تعمیر آن برای ریاض به روزها یا ماه‌ها خواهد کشید».

ارتش یمن همواره تأکید کرده است که تا زمان تداوم محاصره، تأسیسات راهبردی و حساس کشورهای عضو ائتلاف سعودی را هدف قرار خواهد داد.

در همین ارتباط، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح یکشنبه هفته جاری، از عملیات جدیدی در عمق خاک عربستان خبر داد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به اینکه این عملیات به منظور شکستن محاصره یمن انجام شده است، اعلام کرد که در مرحله نخست حمله، تعدادی از تأسیسات حیاتی شرکت آرامکوی سعودی در ریاض، «ینبع» و تعدادی دیگر از مناطق این کشور با چندین موشک بالستیک، کروز و پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.

سریع همچنین اضافه کرد که به محض موفقیت‌آمیز بودن مرحله اول عملیات، نیروهای این کشور به تعدادی از اهداف حیاتی و مهم در ابها، خمیس مشیط، جیزان، سامطه، ظهران جنوبی با موشک و پهپاد حمله کرده‌اند. سریع هشدار داد: «نیروهای مسلح یمن -با کمک خداوند- برای شکستن محاصره ظالمانه عملیات‌های نظامی ویژه‌ای را اجرایی خواهد کرد که اهداف حساسی را شامل خواهد شد؛ اهدافی که دشمن جنایتکار حتی به فکرش هم خطور نکرده است».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اشاره کرد که ارتش این کشور مختصات کاملی در اختیار دارد که اهداف حیاتی در آن مشخص شده و ممکن است در هر لحظه هدف حمله قرار گیرند.

در پی این عملیات، وزارت انرژی عربستان سعودی رسما اعلام کرد که پس از حمله ارتش یمن به یک پالایشگاه‌های این کشور، سطح تولیدات آن کاهش یافته است. یک مقام مسئول در وزارت انرژی عربستان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واس) خبر داده بود که به دنبال حمله صنعاء به تأسیسات شرکت پالایشگاهی ینبع ساینوبک (یاسرف)، سطح تولید این پالایشگاه کاهش یافته است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دادا IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    10 0
    قهرمانان یمنی تا میتوانید پالا یشگاههای نفتی عربستان را بزنید تا به زانو دراید اقتصاد عربستان را نابود بکنید سینه خیز میاد میگه غلط کردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس