نیروهای متجاوز ائتلاف سومین کشتی حامل بنزین یمن را توقیف کرد

سخنگوی شرکت نفت یمن از توقیف یک کشتی دیگر حامل بنزین ویژه وسایل و تجهیزات امدادی توسط نیروهای متجاوز ائتلاف به رهبری آمریکا خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه «المسیره» یمن، «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن امروز (چهارشنبه) اظهار داشت: نیروهای متجاوز ائتلاف به رهبری آمریکا، سومین نفکش با عنوان «ساندوس» حامل سوخت بنزین ویژه وسایل و تجهیزات امدادی را توقیف کرد تا حلقه محاصره علیه مردم یمن را تنگ‌تر کند.  

وی افزود: این، سومین نفتکش توقیف شده حامل بنزین ویژه سوخت تجهیزات امدادی است که توسط نیروهای متجاوز ائتلاف توقیف شده و حامل ۳۲ هزار و ۳۳۱ تن بنزین است. 

سخنگوی شرکت نفت یمن با اشاره به اینکه این کشتی از سوی سازمان ملل مورد بازرسی قرار گرفته بود و دارای مجوز از این نهاد بین المللی است، افزود: به رغم آن، نیروهای ائتلاف متجاوز این کشتی را توقیف و مانع رسیدن آن به بندر الحدیده شدند.  

وی یاد آورد شد که تعداد نفتکش‌های یمنی توقیف شده توسط نیروهای متجاوز ائتلاف به چهار کشتی (سه کشتی حامل بنزین و یک کشتی حامل فرآوردهای نفتی) افزایش یافته است. 

پیشتر  «عصام المتوکل»  سخنگوی شرکت ملی نفت یمن دوشنبه شب گذشته اعلام کرد که ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا برای تنگ کردن حلقه محاصره مردم یمن، روز دوشنبه دومین کشتی حامل سوخت بنزین با نام «سی ادور» را علی رغم بازرسی و کسب مجوزهای ورود از سازمان ملل متحد، توقیف کرد. 

پیش‌تر «أنیس الأصبحی» سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفته بود: بخش بهداشت یمن به بیش از ۶ میلیون لیتر گازوئیل برای راه اندازی بیمارستان‌ها، کارخانه‌های تولید گاز اکسیژن و غیره نیاز دارد. 

او ادامه داد: قطع سوخت‌رسانی بسیاری از بخش‌های بیمارستانی یمن مانند بخش‌های دیالیز، مراقبت‌های ویژه نوزادان و بخش‌های عمل جراحی را از فعالیت خارج کرده است. 

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 1
    مظلومیت واقعی در یمن هست هم تحت اشغال و تجاوز هستند و هم از حق خرید مایحتاج خود محروم هستند.
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 1
    یمنی ها چاره ای ندارند جز زدن کشتیهای نفت کش مبدا ومقصد عربستام وامارات وامزیکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس