خودکفایی نیروهای مسلح ایران در ۲۳ حوزه نظامی

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از خودکفایی نیروهای مسلح ایران اسلامی در اقصی نقاط کشور در ۲۳ حوزه نظامی و تجهیزات و امکانات نظامی خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز سه شنبه در حاشیه افتتاح آسایشگاه نظامی پایگاه ستوان دوم شهید ایرج کارآمد افزود: اکنون در ۱۰۰ درصد مرزهای ایران اسلامی امنیت کامل برقرار است که این نشان از توان و اقتدار نیروهای مسلح ایران اسلامی دارد.

وی ادامه داد: ساخت فضاهای رفاهی در نقاط مرزی کشور نقش بسزایی در افزایش آمادگی و ایجاد روحیه در بین نیروهای نظامی و وظیفه دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شعار سال اعلامی توسط رهبر معظم انقلاب گفت:امروز و در این برهه حساس، پایش تمامی مرزهای کشور دانش بنیان بوده و به صورت علمی و با تجهیزات مکانیزه رصد می شود و ما در کنترل مرزها فقط متکی به نیروهای وظیفه و کادر نیستیم.

حیدری به نقش گروههای مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه اشاره کرد و افزود: گروههای مهندسی رزمی با بهره گیری از دانش روز توانسته‌اند در حوزه های مختلف در کنار نیروهای مسلح و مردم باشند و در ایجاد راهها در مناطق کوهستانی و ایجاد موانع خاص دفاعی نقش خود را به درستی ایفا کنند.

وی ادامه داد: امروز نیروی زمینی ارتش در چرخه دفاعی نیازمند کشورهای بیگانه نیست و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چرخه دفاعی و نظامی به خود کفایی رسیده است و در ساخت سازه های ماندگار پیشقدم است.

آسایشگاه پایگاه ستوان دوم شهید ایرج کارآمد مستقر در مرز دوغارون تایباد در زمینی به مساحت ۶۳۰ مترمربع توسط مهندسان گروه مهندسی ۴۴۴ رزمی و پدافند غیرعامل شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.

بازدید از برخی از یگانهای مستقر ارتش در نوار مرزی ایران و افغانستان از دیگر برنامه‌های فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سفر امروز وی به نوار مرزی شرق خراسان رضوی بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس