کد خبر 1354491
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تعطیلات نوروز، فرصت مناسبی است برای خوانش کتاب‌هایی که مفید هستند. در این پست شش کتاب ارزشمند، مناسب شش سلیقه‌ی فکری را معرفی کرده‌ام. 

رجل سیاسی

چهارچوب‌های نظری یک نظام حکمرانی هرچقدر هم که دقیق و هدفمند تعبیه شده باشد، وقتی در عمل مجریان این مولفه‌ها آمادگی پیاده‌سازی اهداف را نداشته باشند یا مسیر را غلط بپیمایند، رفته رفته سردرگمی و خطا در حکومت‌داری مضاعف می‌شود. «رجل سیاسی» برگرفته از بیانات رهبر انقلاب است و در ۲۸۸ صفحه و ۷ فصل، ویژگی‌های سیاستمدار تراز انقلاب اسلامی را بیان می‌کند. 

پس از بیست‌سال

سه دسته از خوانندگان با خواندن این کتاب خرسند می‌شوند: رمان‌دوستان، تاریخ‌پژوهان و پرسش‌گران از چرایی قیام عاشورا. «پس از بیست‌سال» روایت‌گر کوچه پس‌کوچه‌های شام و حیله‌های بنی‌امیه برای حفظ قدرت با هر دسیسه‌ای است. خواننده در هر فصل از این کتاب ۷۵۰ صفحه‌ای با یک غافل‌گیری مواجه می‌شود.

دختر پرتقال

شرح مکتوب دنیای پدر، برای پسری پانزده‌ساله‌؛ این خلاصه «دختر پرتقال» است. کتاب ۸۸۰ صفحه‌ای بیشتر از رمان، حس فلسفه‌خوانی روان به خواننده القا می‌کند. نوشتن از پرسش‌های بنیادین فلسفی با ادبیات داستانی، هنر خاصی می‌طلبد که به نظرم نویسنده «دنیای سوفی» از پس آن برآمده است. 

 هنر شفاف اندیشیدن

مبدا تحول، تفکر است. بدترین آفت تحول هم همین خطای تفکر است. نقطه شروع خودانتقادی، اصلاح رویه‌های تلمبار شده‌ی نادرست ذهنی است. «هنر شفاف اندیشیدن» در ۳۳۰ صفحه، ۹۹ اشتباه متداول در اندیشیدن را در ۹۹ فصل مختصر شرح داده است.

پایی که جا ماند

یادداشت‌های روزانه از زندان‌های مخفی عراق، احساسات هر خواننده‌ای را جریحه‌دار می‌کند. ممکن است هنگام خواندن بخش‌هایی از این کتاب ۷۳۰ صفحه‌ای، ناخودآگاه بغض‌تان بترکد و اشک‌هایتان جاری شود. تمایز «پایی که جا ماند» با بسیاری از کتاب‌های دفاع مقدسی این است که این کتاب در همان زمان اسارت نوشته شده و اکنون به چاپ رسیده است: دیده‌ها و شنیده‌های سیدناصر جوان که یک پایش قطع شده است، در اسارت بر حاشیه کتاب‌های منافقین خلق به شیوه رمزی نوشته شده و در لوله عصایش جاسازی می‌شده است. 

 یک عاشقانه آرام

بعضی کتاب‌ها با گذر زمان کهنه نمی‌شوند، چندبار خواندنشان هم ملال‌آور نیست. «یک عاشقانه آرام» از این دست کتاب‌هاست. گذار از عادت برای رسیدن به یک رابطه همواره عاشقانه در زندگی مشترک، وجه اشتراک ۲۳۰ صفحه‌ی این کتاب است. رجوع به کنش‌های سیاسی، جملات فیلسوفانه و ادبیات شاعرانه، ارزش خواندن کتاب را بیش از پیش کرده است.

پیشنهاد نوروزی سخنگوی دولت برای مطالعه در تعطیلات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 0
    مرگ بر بایدن و طرفدارانش در ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس