بشار اسد به امارات سفر کرد

یک روزنامه صهیونیستی گزارش کرد که سفر رئیس‌جمهور سوریه به امارات متحده عربی را می‌توان عصری جدید در گسترش روابط دمشق با کشورهای منطقه تلقی کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در تحلیلی در خصوص اولین سفر «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به یک کشور عربی از زمان آغاز جنگ سوریه نوشت که سفر اسد به امارات عصر جدیدی برای سوریه محسوب می‌شود.

طبق این گزارش، اسد روز گذشته (جمعه) به امارات سفر کرد و طبق گزارش نشریه «نشنال» امارات متحده عربی، «شیخ محمد بن راشد معاون رئیس‌جمهور و حاکم دبی و شیخ محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی‌رتبه نیروهای مسلح امارات درباره جدیدترین تحولات سوریه با رئیس‌جمهور این کشور گفت‌وگو کردند».

این نشریه اماراتی این دیدارها را یک نقطه عطف مهم برای دولت سوریه توصیف کرد و نوشت، به نوعی ارتباطات دولت سوریه با جهان بیرونی در حال گسترش است.

بیشتر بخوانید:

ولیعهد ابوظبی: سوریه رکن اصلی از ارکان امنیت کشورهای عربی است

جروزالم‌پست سپس با اشاره به این موارد نوشت، سفر اسد به امارات نمادین بود زیرا امارات متحده عربی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه محکومیت حمله روسیه به اوکراین رأی ممتنع داد و ظاهراً به همراه چین و هند در حال سبک و سنگین کردن نظم جهانی جدید است.

بیشتر بخوانید:

بشار اسد ثمره مقاومتش را می‌چیند

نشنال امارات: دیدارهای اسد با مقام‌های اماراتی یک نقطه عطف مهم برای دولت سوریه است که به نوعی نشاندهنده گسترش ارتباطات دولت سوریه با جهان بیرونی است.

این گزارش ادامه داد که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس هفته گذشته در امارات و عربستان سعودی حضور یافت و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز قرار بوده این ماه به امارات سفر کند که البته هنوز سفر وی تأیید نشده است و «نفتالی بنت» رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی نیز اوایل امسال به امارات متحده عربی سفر کرده است.

بیشتر بخوانید:

نخستین واکنش آمریکا به سفر بشار اسد به امارات

جروزالم‌پست ادامه داد که در سال گذشته، امارات برای پذیرفته شدن دولت سوریه در منطقه اقداماتی را انجام داده است و این سفر در حالی صورت گرفته است که مصر نیز روی گشاده‌ای را به اسد نشان داده است و استدلال کشورهای عربی در اینجا این است که رژیم اسد نوعی سنگر «ثبات» در برابر هرج و مرج ناشی از جنگ داخلی سوریه است.

نشنال درباره سفر و برنامه‌های دیدار اسد در امارات عربی متحده گزارش کرد که اسد، شیخ محمد را در جریان جدیدترین تحولات سوریه قرار داده است و شیخ محمد ابراز امیدواری کرده است که سفر رئیس‌جمهور سوریه مسیر را برای برقراری خیر، صلح و ثبات در کشور و منطقه هموار کند.

طبق این گزارش در جریان دیدار دو جانبه اسد و شیخ محمد، در خصوص شماری از موضوعات بحث کردند و بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و خروج نیروهای خارجی از کشور تأکید شد و شیخ محمد تأ:ید کرد که سوریه محور اصلی امنیت عرب است و امارات تمایل دارد همکاری با دمشق برای دستیابی به ثبات و توسعه در راستای منافع مردم سوریه را تقویت کند.

طبق گزارش جروزالم پست، سفر اسد به امارات برای روابط دو کشور سوریه و امارات حائز اهمیت است و این پیامدهای گسترده‌تری برای سفرهای دولتی احتمالی اسد در سراسر منطقه دارد. سوریه روابط خوبی با عراق و ایران دارد و همچنین احتمال سفر اسد به مصر وجود دارد و احتمال می‌رود که ترکیه نیز روزی در روابط با سوریه تجدیدنظر کند و این روابط را از سربگیرد و یک روز از سوریه خارج شود.

این رسانه اسرائیلی در پایان گزارش خود نوشت، در حال حاضر، دعوت امارات از اسد و میزبانی از وی پیام مهمی به منطقه و غرب است و هنوز مشخص نیست که غرب از حضور اسد در امارات خشمگین است یا اینکه این سفر را تلاش امارات برای آشتی با کشورهای منطقه و همکاری با کشورهای بیشتر تلقی می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 12
    بی تردید ترور بیولوژیک دستور کار امارات است
  • علی IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    9 0
    اسد الان عاقل شده
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    اردوغان و چاکرانش الان خیلی خوشحالند. کارد بزنی خونشون در نمیاد. کیسینجر ترکیه کجاست؟! جناب داووداغلو، چه آتیشی میسوزوند خودش و رئیسش ده سال پیش، میخواستن چند هفته ای برن مسجد اموی دمشق نماز بخونن به شامنه فتح و پیروزی! زهی الخیالات و التوهمات
  • قادر مهری IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    17 1
    فردا پس فردا ترکیه امارات عربستان سرمایه گذاری های خود را در سوریه آغاز نموده و ایران اخراج می‌شود از ما گفتن فقط هزینه جنگ کشته شدن برای ایران ماند
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    ۳۷درصد مردم کشور ترکیه در سال توان خوردن گوشت سفید وقرمز را ندارند(منبع مرکز آمار اروپا)_____ اونوقت این رجب میره به کشورهای دیگه تا اوامر اربابش امریکا و‌یهو.د رو احرا کنه ------ کاش رجب دروغگو بجای این نمایش ها کمی به مردمش میرسید--- مردم ترکیه در اصل ایرانی تبار هستند وما برایشان نگرانیم
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      0 0
      داداش چی زدی؟!!! ایشون اسدشونه اسد از سوریه نه ترکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس