لاوروف: تحریم‌های غرب تنها منجر به تقویت بیشتر روسیه خواهد شد/ اوکراین احتمالاً بزرگترین پروژه پنتاگون است

وزیر امور خارجه روسیه امروز در مصاحبه‌ای گفت: تحریم‌های کشورهای غربی علیه مسکو که با هدف به حاشیه راندن روسیه همچنان در حال تشدید است، تنها این کشور را تقویت خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی "راشا تودی" اعلام کرد که تحریم‌های غرب علیه روسیه تنها این کشور را بیش از پیش تقویت خواهد کرد. لاوروف یادآور شد که غرب تحریم‌های خود علیه روسیه را افزایش خواهد داد، البته کشور دیگر به این قبیل اقدامات محدود کننده عادت کرده است.

بیشتر بخوانید:

ادعای نشریه آلمانی درباره لغو سفر لاوروف به چین در میانه پرواز

وی در این مصاحبه گفت: «این اعمال فشارهای تحریمی همچنان ادامه خواهد داشت، کشورهای غربی هم اکنون نیز موج پنجم تحریم‌ها را تهدید می کنند و پس از آن ممکن است موج دیگری از تحریم‌ها اعمال شود. ما به این موضوع دیگر عادت کرده و تحریمها کشور ما را تقویت خواهد کرد.»

بیشتر بخوانید:

آمریکا سامانه‌ دفاع هوایی به اوکراین می‌فرستد

وزیر خارجه روسیه گفت، غرب به دنبال به حاشیه راندن روسیه، توقف توسعه این کشور و اعمال فشار بی سابقه بر مسکو است.

سرگئی لاوروف افزود: «آنچه اکنون در اوکراین شاهد آن هستیم، در اصل خط مشی راهبردی غرب در جهت به حاشیه راندن روسیه، بازدارندگی آن، پایان دادن به توسعه روسیه و به صفر رساندن نقش روسیه در عرصه سیاسی، اقتصادی، هنری، علمی و ورزشی جهان است و اکنون شاهد اقدامات بی سابقه‌ای از سوی همتایان غربی خود در این راستا هستیم.»

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه بعید ندانست که اوکراین ممکن است بزرگترین پروژه پنتاگون برای ایجاد آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی باشد. وی ادامه داد: «ایالات متحده بیش از ۳۰۰ آزمایشگاه بیولوژیکی در سراسر جهان مستقر کرده است که بسیاری از آنها در خاک جمهوری‌های شوروی سابق واقع شده‌اند. ما بر اساس مدارکی که اکنون بدست آمده، این امکان را رد نمی کنیم که اوکراین احتمالاً بزرگترین پروژه پنتاگون است که فعالیت‌های این قبیل آزمایشگاه‌ها را مدیریت می‌کند.»

لاوروف تاکید کرد که ضروری است تا یک مکانیزم بین‌المللی برای پاسخگویی به تحولات مربوط به اقدامات بیولوژیکی نظامی آمریکا در کشورهای مختلف جهان بوجود آید. به گفته وی، در این رابطه روسیه بر بررسی وضعیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی در اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل اصرار خواهد داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد که مقامات کی‌یف متوجه شده‌اند که جو بایدن اجازه ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را نخواهد داد و به همین دلیل آنها به سیاستمداران "کمتر مسئولیت پذیر" آمریکایی تکیه کرده و به حمایت آنها از خود دلخوش هستند. به گفته لاوروف، ولادیمیر زلنسکی انتظار دارد که کنگره آمریکا بایدن را به سمت یک سناریوی تقابل‌آمیزتر و حمایت نظامی آشکار از اوکراین سوق دهد.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که بر اساس توافقات دوجانبه، سیستم‌های دفاع موشکی ساخت شوروی سابق و فدراسیون روسیه، از جمله سامانه موشکی اس-۳۰۰ از سوی کشورهای خریدار آنها نمی توانند به کشورهای ثالث منتقل شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    در زمینه ازمایشگاه تا حدودی درست گفتن.. من فکر میکنم یکی از ازمایشگاه مهمشون در خود گرجستان باشه!.. به نوعی غرب، جمهوری های قدیمی شوروی رو کشورهای ول و بدون تاریخ و(اعتقاد!) دیده و هرکاری دوست داشته اونجا ها انجام میده ..
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    آمریکا ؛ گاوهای شیرده بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسیمهار زده و به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. 1 از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآورید: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس