گندم نمایه

امروز در بازارهای جهانی اگرچه نرخ گندم ۲۶ دلار رشد داشت اما قیمت محصولاتی مانند خوراک دام، دانه های روغنی و شکر تحت تاثیر نشانه های مثبت از مذاکرات روسیه و اوکراین کاهش قیمت داشتند.

به گزارش مشرق، امروز در بازارهای جهانی، امروز در بازارهای جهانی اگرچه نرخ گندم ۲۶ دلار رشد داشت اما قیمت محصولاتی مانند خوراک دام، دانه های روغنی و شکر تحت تاثیر نشانه های مثبت از مذاکرات روسیه و اوکراین کاهش قیمت داشتند.

افزایش قیمت کالاهای اساسی از دو سال گذشته با شیوع ویروس کرونا بیشتر شده و طی سه هفته درگیری بین روسیه و اوکراین تشدید یافته است. نگرانی از اختلال در  عرضه کالا عاملی برای رشد قیمت های شده است.

گندم مهمترین محصول اساسی کشاورزی و موثر در امنیت غذایی کشور است که همه کشورها تلاش دارند تا در شرایط بحران و تنش، انبارهای خود را پر کنند و همین هم باعث شده تا تقاضا برای این محصول بیشتر شود.

امروزه امنیت غذایی نه تنها تامین غذا بلکه تاثیرگذار در مناسبات سیاسی دولت ها هم است، فرق زیادی بین کشوری که ضریب امنیت غذایی بالایی دارد با کشوری که در تامین نیازهای غذایی خود وابسته است.

اگر زمانی کشورها بخش صنعت را پیشران اقتصاد معرفی می کردند امروز توجه به بخش کشاورزی را ضرورت ناگزیر برای خود می دانند که در هر شرایطی باید در مسیر امینت غذایی تلاش کرد.

*کاهش قیمت خوراک دام

قیمت خوراک دام امروز در بازارهای جهانی کاهشی بود و ۷.۷۵ دلار در هر بوشل کاهش داشت، این نهاده دامی در روزهای اخیر روند افزایشی داشت و به نظر می رسد بازار اصلاح انجام می دهد.

*کاهش قیمت روغن جهانی

قیمت دانه های روغنی که از آنها روغن استحصال می شود نیز در روزهای اخیر رشد زیادی داشت اما امروز ۲۶ دلار کاهش قیمت داشت، به نظر می رسد نشانه های مثبت از مذاکرات روسیه واوکراین تا حدودی از عطش قیمتی روزهای اخیر کم کرده است

روسیه و اوکراین بزرگترین تولید کنندگان غلات و خوراک دام از جمله ذرت و دانه های روغنی در جهان هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ ایتالیا ؛ لهستان و.....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس