کد خبر 1352240
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۲
با موز سبز این بیماری ها را درمان کنید

موز سبز، میوه‌ای استوایی با بسیاری از خواص مفید برای سلامتی، توسط بسیاری از افراد به عنوان درمانی برای برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود. در میان آنها، گاستریت و زخم معده به چشم می خورد.

به گزارش مشرق، موز سرشار از نشاسته است که آن را برای تهیه سوپ ایده آل می کند. به همین دلیل، به طور گسترده در مناطق استوایی به عنوان یک غذای اصلی خوشمزه و لذیذ استفاده می شود.

به لطف موز سبز از ورم معده جلوگیری کنید

پزشکان طب سنتی سال هاست که از این میوه به عنوان یک داروی طبیعی استفاده می کنند. اساساً، این استفاده بر اساس این واقعیت است که در درمان ناراحتی‌های گاستریت بسیار مؤثر است، از جمله می‌توان به سوزش سر دل و احساس سیری اشاره کرد.

گاستریت چگونه ایجاد می شود؟

گاستریت می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. شایع ترین آن در نتیجه خوردن رژیم غذایی غنی از چربی های اشباع شده و چاشنی های تند زیاد است.

زمانی گاستریت اتفاق می افتد که غشاهای مخاطی معده، که سلول هایی هستند که داخل معده را پوشانده اند، ملتهب می شوند. عملکرد آن محافظت از این اندام در برابر اثرات شیره معده است که بسیار اسیدی است.

در رابطه با این بیماری مزاحم گوارشی، چندین مطالعه قدرت موز سبز را در درمان طبیعی برخی از بیماری‌های معده تأیید کرده‌اند.

علاوه بر این، استفاده از آن در درمان موثر گاستریت برجسته شده است. به این ترتیب می توانید از آسیب های جدی که این عارضه به مرور زمان در بدن ایجاد می کند جلوگیری کنید. نمونه هایی از این آسیب می تواند زخم ها و ضایعات ظریف در بافت های معده یا روده باشد.

برای این منظور، می توان از موز سبز به صورت تازه، خشک یا آسیاب شده استفاده کرد. به گفته متخصصان طب سنتی و درمان های جایگزین یا مکمل، هر یک از این اشکال مصرف به همان اندازه موثر است.

درمان زخم با استفاده از موز سبز

موز سبز حاوی یک ماده قوی است که می تواند باعث بهبود غشای مخاطی معده، که بافت پوششی معده است، شود.

گروهی از محققان بریتانیایی مقاله‌ای منتشر کردند که در آن تلاش‌های خود را برای شناسایی اصول فعال موجود در موز سبز برای مقابله با زخم‌ها توضیح دادند. این ماده به عنوان لوکوسیانیدین، یک بیوفلاونوئید شناسایی شد.

به منظور اثبات اثرات مفید در درمان طبیعی در برابر گاستریت و آسیب فیزیکی که این وضعیت می‌تواند ایجاد کند، آنها وظیفه مقایسه نتایج حاصل را که در آزمایشگاه جدا شده و سنتز شده‌اند را با هم مقایسه می‌کنند.

نتیجه این بود که این دو ماده به طور بسیار مؤثری از ما در برابر زخم‌ها و فرسایش بافت‌های معده و روده محافظت می‌کنند.

علاوه بر این، در نشریه‌ای که در مجله هندی فارماکولوژی منتشر شد، دو محقق گزارشی را منتشر کردند که بیش از سی سال روی آن کار کرده بودند. در این تحقیق خواص درمانی موز سبز کشف شد.

این دانشمندان به این نتیجه رسیدند که موز سبز پودر شده یک داروی بسیار موثر و قوی برای تسکین زخم معده است. این کار از طریق یک فرآیند ساده امکان پذیر است که در آن میوه به برش های بسیار نازک بریده شده و خشک شده و سپس با آسیاب پودر می‌شود.

سایر فواید مور سبز

فراتر از مواردی که تاکنون در مورد آنها صحبت شد، می توانیم مزایای زیر را در مصرف منظم موز سبز اضافه کنیم.

این به کاهش وزن شما کمک می کند: به این دلیل است که نشاسته مقاوم نیمی از کالری کربوهیدرات های معمولی را دارد. علاوه بر این، فیبر را نیز فراهم می کند.کلسترول بد را کاهش می دهد و به نوبه خود کلسترول خوب را افزایش می دهد.

از دیابت جلوگیری می کند: به دلیل این واقعیت است که سطح گلوکز خون را تنظیم می کند. انرژی می‌دهد و به سوزاندن چربی کمک می‌کند.

همانطور که می بینیم، موز سبز تنها یکی دیگر از صدها غذای سالم در طبیعت است. با آنها می توانیم به طور طبیعی از بیماری ها پیشگیری کنیم. علاوه بر این، اگر قبلاً از یکی از این شرایط رنج می‌بریم، این محصولات می‌توانند برای بهبود علائم یا پایان دادن به مشکل بسیار مفید باشند.

به طور خلاصه، همیشه به یاد داشته باشید که هرگز نباید داروهای تجویز شده توسط پزشک را قطع کنید. البته ما می‌توانیم از درمان‌های طبیعی استفاده کنیم و این به شدت توصیه می‌شود، اما هرگز نباید جایگزین چیزی شود که توسط متخصص سلامتی شما تجویز شده است.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس