کد خبر 1352015
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
محمد کوثری گزینه شورای ائتلاف برای انتخابات میاندوره مجلس در تهران شد - کراپ‌شده

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: کسانی که در پی توطئه‌افکنی هستند بایدبدانند که قرار نیست وقتی جنایتی علیه منافع ایران رقم بزنند ما کوتاه بیاییم بلکه جواب هر نوع تهدید را با شدیدترین وجه میدهیم

به گزارش مشرق، محمداسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران نسبت به شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: اسرائیلی ها در ادامه خوی شرورانه‌شان در یک اقدام تروریستی باعث شهادت و مجروحیت برخی از نیروهای جمهوری اسلامی در خاک سوریه شدند و البته گمان می‌کردند که چنین اقدام جنایتکارانه‌ای ازسوی ایران بی‌پاسخ خواهد ماند اما دستان پرتوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضربه مهلکی را به آنها وارد کرد.

وی با اشاره به حضور مستشاری ایران در برخی از کشورهای منطقه تصریح کرد: حضور این نیروها سابقه ۳۹ ساله دارد. در سال ۶۱ با توجه به ادامه تجاوزهای رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و مشکلاتی که برای سوریه پیش آمد، مسؤولان سوری و برخی دیگر از کشورهای عربی برای سامان یافتن برخی از ناامنی‌ها و همچنین جلوگیری از تداوم تجاوز اسرائیلی‌ها از جمهوری اسلامی ایران دعوت به همکاری کردند. ‌آن زمان رژیم اشغالگر قدس گمان می‌کرد می‌تواند آرزوهای واهی خود مبنی بر گسترش سرزمینی و همچنین اشغال کشورهای اسلامی را تحقق بخشد. از این‌رو به تجاوزهای خود ادامه داد و حتی تا نزدیکی‌های بیروت رسید اما با حضور نیروی ایران در سوریه، اسرائیلی‌ها که متحمل ضربات سنگینی شده بودند مجبور به عقب‌نشینی شدند.

این نماینده تهران با بیان این‌که برخی از کشورهای عربی با سهل‌انگاری نسبت به هشدارهای ایران بی‌توجهی نشان دادند، اظهار کرد: از آنجایی که امام راحل فرموده بودند راه قدس از کربلا می‌گذرد همین مساله باعث شد نیروهای ایران حاضر در سوریه به کشور مراجعت کنند و از همان سال ۶۱ تعدادی از نیروها به‌عنوان مستشار در این مناطق باقی ماندند و این همکاری‌ها تا امروز ادامه پیدا کرده است.

کوثری اضافه کرد: حضور مستشاری نظامی ایران در سوریه اتفاق عجیبی نیست چون به‌هر حال کشورها با هم تعامل نظامی و تبادل نیرو دارند و این مساله از همان ابتدای حضور ایران در سوریه برای جهانیان آشکار بود. ادامه همین همکاری‌ها هم باعث شد که کشورهایی مثل سوریه و عراق از شر داعش خلاص شوند.

وی با اشاره به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن برخی از مدافعان حرم خاطرنشان کرد: بعد از این اتفاق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌صورت رسمی و واضح اعلام کرد که این اقدام جنایتکارانه قطعا بی‌جواب نخواهد ماند و پاسخ قاطعی را به اسرائیلی‌ها و هر نیروی خارجی که قصد تهدید سرزمینی یا منافع ایران داشته باشد، خواهد داد.

کوثری اصابت ده‌ها موشک به مقر موساد در اربیل را در بهترین زمان ممکن دانست و گفت: اسرائیلی اصلا فکر نمی‌کردند که از چنین ناحیه‌ای ضربه بخورند و با توجه به واقعیت‌های موجود، آنها می‌دانند که چه خسارات سنگینی را متحمل شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دو مقر متعلق به موساد از مراکز مهم جاسوسی رژیم صهیونیستی بوده، تصریح کرد: از سال‌های پیش رژیم اشغالگر قدس در اربیل امکاناتی را برای جاسوسی از جمهوری اسلامی ایران فراهم آورد و دو مرکزی که مورد اصابت موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن سپاه پاسداران قرار گرفت جزو اماکنی بود که وظیفه آموزش و همچنین اعزام جاسوس به ایران را به‌عهده داشت؛ بنابراین اقدام سپاه در هدف قرار دادن این مراکز، رژیم صهیونیستی را متحمل خسارات و صدمات سنگینی کرد.

وی با اشاره به تاثیر پاسخ قاطع ایران و نشان دادن دست قدرتمند نیروی نظامی جمهوری اسلامی برای برخورد با تروریست‌ها و متجاوزان بر تحولات آینده منطقه غرب آسیا خاطرنشان کرد: کسانی که در پی توطئه‌افکنی هستند باید بدانند که قرار نیست وقتی جنایتی علیه منافع ایران رقم بزنند ما کوتاه بیاییم بلکه جواب هر نوع تهدید و زور را با شدیدترین وجه خواهیم داد. هیچ اقدامی علیه ایران بی‌جواب نخواهد ماند. جمهوری اسلامی و دستان پرتوان نیروهای نظامی ما در دفاع از حریم سرزمینی به‌هیچ‌وجه گذشت نخواهد داشت. 

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس