کد خبر 1351697
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
حمله دقیق روسیه به 2 مقر نظامی اوکراین

وزارت دفاع روسیه از حمله دقیق به تاسیسات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه شبانگاه یکشنبه به وقت تهران از حمله دقیق به تاسیسات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری گفت، نیروهای روسیه با استفاده از سلاح‌های دوربرد به ۲ تاسیسات نظامی در منطقه «لویو» در اوکراین حمله کرده‌اند.

کوناشنکوف گفت: «این حمله با سلاح‌های دقیق دور برد به مراکز آموزشی نیروهای مسلح اوکراین در شهرک استاریچی و در محدوده یاووریف صبح روز ۱۳ مارس (یکشنبه ۲۱ مارس) انجام شد.»

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که در  این حمله بیش از ۱۸۰ مزدور خارجی کشته شدند. وزیر دفاع اوکراین روز یکشنبه اذعان کرد پایگاه نظامی که مورد حمله هوایی روسیه قرار گرفت میزبان تعلیم‌دهندگان نظامی خارجی است.

«اولکسی رِزنیکوف» روز یکشنبه گفت پایگاه نظامی «یاووریف» واقع در پانزده کیلومتری مرز لهستان که هدف حمله هوایی روس‌ها قرار گرفت، محل حضور نیروهای خارجی است. یک مقام وزارت دفاع اوکراین نیز در این‌باره به رویترز گفت، اینکه هنگام بمباران این پایگاه مربیان نظامی خارجی در آنجا حضور داشته‌اند یا خیر، همچنان در دست بررسی است.

این پایگاه نظامی تمرینی، بزرگ‌ترین در نوع خود در غرب اوکراین بوده و تا پیش از شروع بحران اوکراین محل برگزاری رزمایش‌های ناتو بود.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز اعلام کرد که نیروهای روسیه پنج هدف هوایی از جمله چند فروند پهپاد «بیرقدار» ارتش اوکراین را حین پرواز سرنگون کردند.

سرلشکر «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «در طول روز، نیروی هوایی و پدافند هوایی نیروهای هوافضای روسیه پنج هواپیمای بدون سرنشین اوکراین را در هوا سرنگون کردند که دو فروند آن پهپاد بیرقدار و یک موشک تاکتیکی "توچکایو" بود.»

در رویدادی دیگر مرتبط با تحولات اوکراین رئیس دستگاه فضانوردی روسیه هشدار داده است که اگر تحریم‌های جنگ اوکراین لغو نشوند، ایستگاه فضایی بین‌المللی ممکن است به زمین سقوط کند.

«دیمیتری روگوزین» رئیس بخش فضانوردی روسیه، نقشه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد ایستگاه فضایی بین‌المللی در چه نقطه ای پرواز م‌ کند، به این معنی که در صورت سقوط از مدار این ایستگاه فضایی، روسیه در معرض خطر کمتری خواهد بود. این در حالی است که  ایالات متحده مدعی است که هنوز بر ایستگاه کنترل دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زنده باد مردم ايران IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 6
    جوري بنده خدا كزارش نوشته كه انگار اوكراين حمله كرده به روسيه و مردم روسيه را قيل عام كرده روسياهي خوبه والا
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 3
    چرا روسیه هنوز s300 روبه ایران نداده چرا هنوز نیروگاه بوشهر با این همه هزینه مالی وانزوای سیاسی که برای ایران داشته فقط ۳ درصد برق ایران رو تولید میکنه چرا روسیه با ایران مثل مستعمره اش برخورد میکنه
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 1
    آفرین بر پوتین. بکوب که خوب میکوبی. بعد از اوکراین ، نوبت فرانسه و انگلیس و ....خواهد بود.
    • محمدرضا IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      0 0
      همین روسیه درجنگ ایران وعراق حمایت همه جانبه ازعراق داشت همین روسیه درحمله چندوقت پیش جنگدهای اسرائیلی به پایگاه نظامی درسوریه وکشته شدن دوفرمانده ایرانی این حمله اسرائیل رومحکوم نکردروسیه براش فرقی نداره هرکشوری براش سودنداشته باشه مثل اوکراین برخوردمیکنه ماالان برای روسیه سودداشتیم روسها به ظاهرباماهستن درسازمان ملل بارها به طرحهای ضدایرانی رای بی طرف داده چونکه هیچ وقت نمیخوادتحریمهاعلیه ایران برداشته بشه تاهمچنان ازایران سودببره.اوکراین چوب اعتمادبه غرب روخوردوهمیشه مردم بی گناه این وسط قربانی میشن.فرق روسیه باآمریکابرای ایران زیادنیست فقط روسیه بلده چجورسیاه بازی کنه
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 1
    لعنت بر پوتین و روسیه ، در طول تاریخ روسیه به ایران خیلی ضربه زده است عهدنامه های ننگین گلستان و ترکمنچای الان هم از برگ ایران در مذاکرات فقط برای منافع خود استفاده میکند در سوریه هم با اسرائیل همدست است ولی این سری در دام خوبی افتاد اگر خدا بخواهد با یک شکست ننگین در اکراین پرونده پوتین برای همیشه بسته خواهد شد همین الان تلفات ارتش روسیه که ادعا میکه دومین ارتش دنیا هست خیلی زیاده فیلم هایی که منتشر میشه نشان از این واقعیت دارد .به طور واقعی دهنش سرویس شد
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      0 0
      میگم آرارات بحرین سرچشمه هیرمند رو کی از ایران جدا کرد روسیه الان روسیه تزاری یا کمونیستی نیست ایران الان هم ایران بیعرضه قاجار و پهلوی نیست ایران الان سید علی داره نه رضاخان کشکی که دوروزه کشور و به بادداد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس