کد خبر 1351427
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
حملات راکتی و موشکی گسترده در مرکز منطقه کردستان عراق/ هدف قرار گرفتن دو مرکز آموزشی موساد و حومه کنسولگری آمریکا در اربیل

منابع خبری از شلیک ده‌ها فروند راکت و موشک به سمت پایگاه‌ نظامی و کنسولگری آمریکا در شهر اربیل و همچنین هدف قرار گرفتن دو مرکز آموزشی موساد در اربیل و وقوع انفجار در منطقه سلیمانیه در شمال عراق خبر دادند.

به گزارش مشرق، بامداد امروز (یکشنبه)، ۱۴ فروند راکت ۱۲۲ میلی متری «گراد» به نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در حومه فرودگاه اربیل و همچنین اطراف کنسولگری آمریکا در اربیل اصابت کرده است.

در پی این حملات راکتی، آژیر هشدار در پایگاه نظامی «الحریر» آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل به صدا درآمده و پروازهای این فرودگاه بین‌المللی متوقف شده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش توییتری‌ها به حمله موشکی به اربیل

رسانه‌های عراقی همچنین گزارش دادند که مقر کنسولگری آمریکا در شهر اربیل مرکز منطقه کردستان عراق هدف اصابت ۵ فروند موشک قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

وقتی میگیم موشک‌هامون نقطه‌ زن هستن یعنی این!

یک منبع امنیتی عراقی گفت که برخی از این راکت‌ها به نزدیکی بال «زیزین» که برای اسکان افسران پایگاه آمریکایی در نظر گرفته شده است، اصابت کرده‌اند.

به دنبال این حملات، دروازه‌های ورودی سفارت آمریکا در بغداد بسته شده و پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.

برخی منابع خبری عراق نیز از تیراندازی گسترده در آسمان اربیل و پرواز یک فروند پهپاد ناشناس بر فراز مرکز منطقه کردستان عراق خبر دادند.

در همین ارتباط، «امید خوش‌ناو» استاندار اربیل گفت: «بامداد امروز چند موشک به اربیل اصابت کرد، اما مشخص نیست که هدف کنسولگری آمریکا بوده است یا فرودگاه بین‌المللی اربیل».

همزمان برخی منابع خبری از فعال‌شدن آژیر خطر در سفارت ایالات متحده آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر دادند.

در همین حال، کانال تلگرامی صابرین‌نیوز  نیز گزارش داد که همزمان صدای انفجار در سلیمانیه واقع در شمال عراق شنیده شده است.

صابرین‌نیوز همچنین به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که در این حملات راکتی، دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل واقع در شمال عراق با «موشک‌های بالستیک» مورد حمله قرار گرفتند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته و از تلفات احتمالی خبری در دسترس نیست، اما خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که «هیچ تلفاتی در میان سربازان آمریکایی در پی حمله به اربیل عراق وجود ندارد».

سامان برزنجی وزیر بهداشت اقلیم کردستان عراق نیز در این باره گفت: «انفجارهای اربیل تلفات جانی به همراه نداشت».

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس