بورس نمایه

رییس سازمان بورس گفت: با همکاری بانکها و شرکت سپرده گذاری مرکزی، تا پایان روز شنبه۲۱اسفند ماه ۱۴۰۰ سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ به ۴۳میلیون نفر سهامدار از طریق سجام طی یک مرحله واریز خواهد شد.

به گزارش مشرق، مجید عشقی رییس سازمان بورس با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون حدود۶۰۰هزار میلیارد تومان از طریق روشهای مختلف از جمله هشت هزار میلیارد تومان عرضه اولیه و ۲۲۴هزار میلیارد تومان اوراق بدهی تامین مالی در بازار سرمایه انجام شده است، گفت: امسال ۱۰۰هزار میلیارد تومان اوراق از سوی دولت تسویه شده است.

وی با اشاره به انحصار زدایی از ارایه خدمات در بازار سرمایه گفت: از ابان ماه هشت مجوز موافقت اصولی تاسیس کارگزاری صادر شده است.

بیشتر بخوانید:

جزییات پرداخت سود ۵۷۵ هزار تومانی به دارندگان سهام عدالت از فردا

رییس سازمان بورس گفت: تا کنون ۲۹مجوز تاسیس صندوق سرمایه کذاری در این مدت صادر شده است. همچنین سه شرکت مشاور سرمایه گذاری، همچنین دو سبدگردان جدید نیز مجوز دریافت کرده اند.

تامین مالی ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی در بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰

وی با اشاره به تایید صلاحیت مدیران ناشران گفت: برای صلب صلاحیت از مدیرانی که حائز شرایط کلی نیستند بخشنامه ای تهیه شده و از سال بعد اجرایی خواهد شد. از سوی دیگر امیدوار هستیم با همکاری مجلس قوانین بازار سرمایه بروزرسانی شود. بر همین اساس پرداخت سود از طریق سجام نیز باید به قانون تبدیل شود تا سهامداران در این حوزه سرگردان نشوند. سال ۱۴۰۰حدود ۲۸۶شرکت سود خود را از طریق سجام به۴۵میلیون نفر پرداخت کرده اند.

 پرداخت سود سهام عدالت از طریق سجام به ۴۳میلیون نفر

عشقی گفت: با همکاری بانکها و شرکت سپرده گذاری مرکزی، تا پایان روز شنبه۲۱اسفند ماه ۱۴۰۰ سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ به ۴۳میلیون نفر سهامدار از طریق سجام طی یک مرحله واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه، از ۱۵فروردین ماه عمق معاملات نمادها برای سهامداران نمایش داده خواهد شد، گفت: بحث افزایش دامنه نوسان نیز با فروکش کردن مباحث سیاسی به صورت تدریجی در دستور مار سازمان بورس قرار دارد.

وی گفت: قراردادهای آتی نفتا و متانول در بورسهای کالایی اغاز شده است، همچنین برای تعامل با صنایع مختلف میز صنعت راه اندازی شده است تا برای رفع معضلات انها همکاری حداکثری صورت گیرد.

رونمایی از سامانه پایش بازار

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه،  این هفته از سامانه پایش بازار سرمایه رونمایی خواهد شد، گفت: سامانه هوشمند نظارت بر شرکتهای سبد گردان نیز در دست بهره برداری است. از سال قبل نیز هسته اصلی سامانه بومی معاملات اماده شده است ولی ماژولهای فرعی ان از جمله محاسبه شاخص و .... در دست بررسی است که به زودی وارد مدار خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس